Paljonko maksaisit tällaisesta altaasta?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jebuzca
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Paljonko maksaisit tällaisesta altaasta?

Viesti Kirjoittaja Jebuzca »

Koko on noin 250l 120*46*46 mitoilla. Jalusta löytyy sekä pieni lämmitin, valo on mutta putket puuttuu. Allas kipeästi silikoonien uusimista vailla ja etulasissa muutama naarmu. Muuten altaan kunto siisti. Eli mitäs te suostuisitte siitä maksamaan tuossa kunnossa?

Entäs jos lamput laittaa toimintaan, silikoonit uusii ja hommaa tekniikkaa (suodatin, lämmitin, poiaksallas, ruokinta automaatti ilmapuhallin jne)?
95l Low Teck, 4 kissaa, 2 koira, poika ja uusi elämä. Hiljalleen palaamassa asiaan <3
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Paljonko maksaisit tällaisesta altaasta?

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Siis ei ole mitään järkeä tuosta maksaa yhtään mitään. Uusi vastaava allas maksaa pari sataa.
eba4
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja eba4 »

uusi allas maksaa 220 euroa!! ilmaseks pitäis saada! jos jalusta hyvä niin siittä nyt voi ehkä jonku kympin maksaa!
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Miten ihmeessä on selvitty muutamalla naarmulla jos silikonit ovat kuitenkin uusimiskunnossa? Onko siinä pidetty jotain jyrsijöitä vai olisiko mahdollista että kyse on ylireagoinnista?
höntti
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja höntti »

Gerbiiliharrastajalle tai vastaavalle myytäessä tuosta voi saada useamman kympin, tuolla kun taitaa olla jo melko kivasti kokoa pieniä jyrsijöitä ajatelle. Itse möin joskus naarmuisen vanhan 160 litraisen altaan kolmella tai neljällä kympillä jyrsijäharrastajalle, ja ostaja piti hankintaansa edullisena. Tosin alueellinen tarjonta vaikuttaa varmasti melko paljon siihen mitä noista voi yleensä pyytää.
Missään nimessä ei kannata alkaa haalimaan tekniikka tuon altaan ympärille, en uskoisi sellaisen kannattavan.

Minusta aika jännä asia, että osa on sitä mieltä, että tuollainen rahanarvoinen tavara pitäisi antaa pois. Monet kokeneet myyjät kun taas tekevät tuollaisillakin pytyillä rahaa myymällä osissa.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Yleiskunto siisti vaikka silikonit pitää uusia ja etulasissa naarmuja? Kai tuosta <40€ asti voi tarjota jos oikein tosissaan itse haluaa harrastaa ja yrittää pelastaa allasta takaisin käyttökelpoiseksi.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
zibuli82
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja zibuli82 »

Miten tuolla myydään osiossa olevat akvaariot?
Pyydetäänhän niistäkin hintaa ja kaikissa ei ole tarvikkeita mukana.
*jää odotteleen herne sadetta sateenvarjon kanssa* :mrgreen:
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Ei siitä täällä mitään saa. Enemmän nettoat kun pistät keltaiseen pörssiin tai jonnekkin kaupan seinälle ilmoituksen. Täällä ihmiset eivät ole valmiita maksamaan mistään mitään, vaan kaikki pitää saada ilmaiseksi tai ainakin puoli-ilmaiseksi.
Onko altaassa suodatin, vai vain pelkkä lämmitin tekniikkana?
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

Mari kirjoitti:Ei siitä täällä mitään saa. Enemmän nettoat kun pistät keltaiseen pörssiin tai jonnekkin kaupan seinälle ilmoituksen. Täällä ihmiset eivät ole valmiita maksamaan mistään mitään, vaan kaikki pitää saada ilmaiseksi tai ainakin puoli-ilmaiseksi
Samalla kannalla ollaan..
Aqua-web myyntisivusto menettää suosiotaan, se on huomattu. Ja mielenkiinto menee samalla.
zibuli82
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja zibuli82 »

Tietty sitä varmaan miltein jokainen ostaisi mahdollisimman halvalla ja myisi sit omia tavaroitaan ei niin halvalla.
Jebuzca
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Jebuzca »

Juu tosiaan hauskaa lukea kommia viikon vitsit [;)] . Juu olen sen verran fiksu että tiedän koska silikoonit pitää uusia, tosin ne uusittiin jo ja ihan itse. Täällä ei vain ihmiset hyväksy itse tehtynä koska heillä "liike" joka tekee mut me tehdään parillakympillä :mrgreen: . Tekniikkaa ei tullut mukana kuin lämmitin ja valokotelo jossa ei siis lamppujakaan ollut.

Allas on siis taas kunnossa, tekniikkaa löytyy ihan iteltä ja Fluval4 suodattimena, parempi lämmitin, ruokinta automaatti mutta valoputket pitää ostaa että kummempaa ei tarvii haalia.

Eikä mulla ole mitään kiirettä edes myydä, kaikki altaat mitä mulla on ja on ollut ei ole kiirettä myydä edes muuton vuoksi eli jos kukaan ei osta mun hinnalla niin ne saa olla tossa.
95l Low Teck, 4 kissaa, 2 koira, poika ja uusi elämä. Hiljalleen palaamassa asiaan <3
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

En usko että silikonien uusiminen liikkeessä tai itse oli se kynnyskysymys tuossa. Ei ainakaan itselleni.

Ehkä tärkeintä vanhan tavaran kanssa kauppaa tehdessä onkin että tuote miellyttää ostajaa ja mahdollinen tarvittava työ tuotteen käyttökuntoon saattamiseksi tuntuu mukavalta harrastamiselta, eikä pakkopullalta. Silloin ostaja ymmärrettävästi on sinut hiukan korkeamman hinnan kanssa, kun taas joku toinen näkee kaiken työn "ylimääräisenä" panostuksena ostohinnan päälle.. Hinta on sopiva silloin kun itsestä siltä tuntuu.

Itse en kyllä silikonien uusimista allasta ostaisi, sillä pelkkiä altaita saa uutenakin ihan millilleen omilla toivemitoilla melko edullisesti, kun allaskoko vaan pysyy vaikka (ihan heitto) alle 500l luokissa. Mutta sitten taas muuten altaan modaaminen omaan käyttöön (kinteät suodatussysteemit, takalasin maalaus...) on taas oikeinkin mielekästä puuhaa. Tälläkin hetkellä tuolla kuivuu ensimmäinen kerros mattamustaa uuden nanon takalasissa. :D
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”