pH ei muutu
Valvoja: Moderaattorit
pH ei muutu
Minulla on käytössä sicce co2 life 1 hiilidioksidi levitin ja olen koitanut saada sillä pH:n laskemaan 7:sta noin 6,8:aan. Mutta pH ei tunnu muuttuvan suuntaan eikä toiseen oli sicce sitten isolla tai pienellä. Akvaariossa on lisäksi pari kantoa, humusuutetta olen laittanut hieman aiemmin ja melko paljon kasveja. Kaksi suodatinta kierrättää vettä tehokkaasti ja lisäksi oli ilmastus, joka nyt on pari päivää ollut poissa käytöstä. Voinko olettaa, kun pH ei ole muuttunut miksikään, että sicce ei toimi syystä tai toisesta? Sen ohjeissa sanotaan, että pitäisi nousta hiilidioksidi kuplia, mutta en ole sellaisia nähnyt ainakaan mitenkään nopeaan tahtiin. Alkuun siitä pulpahti yksi kupla silloin tällöin. Tai sitten se oli ilmastimesta noussut ilmakupa joka vain meni laitetta pitkin... En voi olla varma.
Ostan kasveja: Sammalet, hatturuoho, pennilehti, viuhkalehti. YV!
Myyn Kauniston hiekkaa (noin 20 kg), akvaarion taustamuovi (kaksipuoleinen, kasvi/kasvi+kanto, käyttämätön ). YV!
Myyn Kauniston hiekkaa (noin 20 kg), akvaarion taustamuovi (kaksipuoleinen, kasvi/kasvi+kanto, käyttämätön ). YV!
-
- Member
- Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
Re: pH ei muutu
Jos on meininki saada ph arvoa laskemaan hiilidioksidin avulla, niin silloin on kyllä ensiarvoisen tärkeää että levittimeen tulee hiilidioksidia.
Ilmeisestikin hiilari tulee kiljupullosta? Kilju ei jostain syystä käy kunnolla.
Kyllä noita kuplia saisi tulla ainakin 1kpl/ 3sek.
Ilmeisestikin hiilari tulee kiljupullosta? Kilju ei jostain syystä käy kunnolla.
Kyllä noita kuplia saisi tulla ainakin 1kpl/ 3sek.
Re: pH ei muutu
Ei tule kiljupullosta, vaan laitteessa on sisällä hiilipatruuna. Ohjekirjan kuvassa laitteesta näyttäisi selvästi tulevan kuplia ylä ja ala päästä. En nää kuplia ollenkaan.
Ostan kasveja: Sammalet, hatturuoho, pennilehti, viuhkalehti. YV!