Stockmann akvaario-osasto

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Stockmann akvaario-osasto

Viesti Kirjoittaja malawi »

Ihan miellenkiinnosta haluan tietää miten paljon teistä harrastajista käyttää Stockmannin akvaario-osaston palveluja. Itse käytän melko useasti. Hinnatkin ovat melko paljon edullisempia kuin itse akvaarioliikkeissä.
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Stockmann akvaario-osasto

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Käytän. :) Kaloja en osta, mutta tarvikkeita, ruokia ym.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narm »

Käyttäisin jos täällä hemmetin käpykylässä Stocka olisi... [;)]
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori

Niin siis tarkennettakoon että käyn keskustan Stockalla, se on oikeastaan lähin.. Sitten lähimmät on Jumbo, Tapiola ja Itis, mutta onko niissä edes akvaario-osastoja enää? Muistikuvan mukaan ainakaan Jumbossa eikä Itiksessä ole, Tapiolassa en oo kyllä käynyt aikoihin. Hevostarvikkeita ei ainakaan taida löytyä enää mistään, niissä oli kyllä hinnat aika muikeat verrattuna hevostarvikeliikkeen hintoihin.
Halla76
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Halla76 »

Keskustassa on ainut akva osasto.
Kaloja en ostais muuten kuin hulluilta päiviltä, mutta muita kylläkin.
Koiran ruuat ostan sieltä, kun on aika ainoita liikkeitä jotka myy nutro choisen pienille koirille tarkoitettua ruokaa.
317l vettä
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Onko jotain esimerkkejä mitkä tuotteet siellä on edullisia?
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori

Kaikki tuotteethan eivät ole halvempia, vaan osa. Esimerkiksi Eheimin imukupit ovat halvempia kuin muualla, jotkut ruuat ja mangrove -juurakot (koosta riippumatta alle kympin). Suodattimet ym. taitaa olla ihan samanhintaisia kuin muualla.
Ruma mies
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

Joskus kymmeniä vuosia sitten oli joku ikävä kokemus, enkä ole sen jälkeen Stockan akvaario-osastolla käynyt.
Elviira-pleko
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Elviira-pleko »

Kalanruokia olen ostanut joskus. Sen verran harvoin kuitenkin, etten nyt muista oliko olennaista hintaeroa verrattuna akvaarioliikkeisiin.
Kaloja en ostaisi.
Sanja
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sanja »

Käytettiin häälahjaksi saatu Stockan lahjakortti tuonne, muuten ei kyllä tule käytyä. En oikein tykkä Stockasta: eksyn sinne joka kerta, ja ihmisiä on aina liikaa.
500-litrainen seurala.

Myykää minulle rantamonni! Mieluusti kaksi.
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori

Siellä on muuten hienoja keltapyrstöalesteja kongontetrojen seassa, mun mielestä kauniimpia kuin kongot!

Sanja: kannattaa käydä päiväsaikaan niin ei ole niin paljoa ihmisiä.. :) Meitsi ainakin kiertää kaukaa Hullut Päivät, ihmisiä ihan liikaa ja ne on oikeasti hulluja. 8O
rybka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja rybka »

Heh, joku muukin tunnustaa eksyvänsä säännöllisesti Stockalla. Olen ajatellut, että minä maalta tulleena siellä ainoana sekoilen :mrgreen: .

Olen ostanut akvaario-osastolta aineita, ruokia ja pikkutarvikkeita silloin, kun se on kätevästi keskusta-asiointien lomassa hoitunut. Keskustassa ei taida muita liikkeitä ollakaan...?
Hietikkomalawila 714 l: Eclectochromis labrosus, Cyrtocara moorii, Copadichromis borleyi, Synodontis lucipinnis.
Aasia 250 l: kääpiönuoliaisia, rusokiilakylkiä, viherimubarbeja, leväsukarapuja.
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori

Joo ei keskustassa ole muita. Lähin asiallinen on Ruoholahdessa, sitten saa jo mennä kauemmaksikin. Marillakaan ei enää Pientä Akvaariokauppaa ole Hakaniemessä. :|

Itse oon pyörinyt tuolla Stockalla niin paljon kun täällä asunut koko ikäni joten en siellä eksy, mutta onhan se kieltämättä vähän hankala löytää jotain tiettyä kun on niin iso ja vähän sokkeloisen oloinen. Tosin meinasin kyllä eksyä kun ekan kerran olin siellä uudessa Herkussa.. :D
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Pullahiiri kirjoitti:mangrove -juurakot (koosta riippumatta alle kympin).
Kas. Näitähän täytyy käydä katsastamassa. :)
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Retu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Retu »

Siellä kannattaa käydä ihan siksikin, että saa hyvää palvelua ilman tyrkytystä.
Lisäksi niillä on laadukas kasviallas.
BTM
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja BTM »

Pitääpä joskus käydä ihmettelemässä. Yleensä en paljoa Stockmannilla käy, kun hinnat ovat monessa asiassa huomattavasti korkeammat kuin mussa kaupoissa, mutta ehkä akvaario puolella asiat on toisin. Ainakin nuo juurakot tuntuvat olevan edullisia. Mutta miksi ette osta kaloja sieltä? Epäilettekö henkilökunnan tietotaitoa vai onko tilat epämääräiset/ huonot? Hinnat katossa? Vai mistä kiikastaa?
Ostan kasveja: Sammalet, hatturuoho, pennilehti, viuhkalehti. YV!
Myyn Kauniston hiekkaa (noin 20 kg), akvaarion taustamuovi (kaksipuoleinen, kasvi/kasvi+kanto, käyttämätön ). YV!
Turso
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Turso »

Itse olen ostanut tuolta kolme (Saksasta tuotua) Synodontis petricolaa jotka ovat kuin ovatkin puhtaita eivätkä mitään hybridejä. Sangen terveitä ja vilkkaita otuksia. Niitä tosin pidettiin siellä aivan vääränlaisissa vesioloissa ja jouduin totuttamaan ne Tanganjika-oloihin HYVIN hitaasti.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Ajat tuntuvat muuttuvan. Stockan akvaario-osastoa on aina kartettu kuin ruttoa epäpätevän henkilökunnan, kalojen huonon kunnon ja korkean tautiriskin vuoksi. Ja kun kalapuolen asiat eivät ole olleet kunnossa, on jätetty ne tarvikkeetkin ostamatta ettei tuettaisi heikkolaatuista toimintaa. Mutta nykyisin tuntuu olevan niin, että vain sillä vähän halvemmalla hinnalla on merkitystä.
Joskin lisätään tähän nyt että en ole käynyt Stockan akvaario-osastolla vuosiin, joten en tiedä onko siellä asiat muuttuneet parempaan suuntaan. Jos näin on käynyt, hyvä juttu. Jos ei, niin miettikää taas kerran millaista toimintaa haluatte rahoillanne tukea.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Mari kirjoitti:Stockan akvaario-osastoa on aina kartettu kuin ruttoa
On kyllä pakko korjata tuo että tilanne olisi aina ollut tällainen. Muutama linkki todisteeksi, että parempiakin aikoja Stockan akvaario-osasto on elänyt:

www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=14&t=5685
www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=14&t=1349
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori

BTM kirjoitti:Mutta miksi ette osta kaloja sieltä? Epäilettekö henkilökunnan tietotaitoa vai onko tilat epämääräiset/ huonot? Hinnat katossa? Vai mistä kiikastaa?
Kyseisessä paikassa ei oikein koskaan ole kaloja, jotka mua kiinnostaisi ja vaikka olisi, ne ovat kovin kalliita suhteessa ns. oikeaan akvaariokauppaan. Ei ainakaan mun silmään näytä kovin tautisilta kalat, niitä on nähty kyllä muualla. Tilat on ok, tosin kaikissa altaissa taitaa olla sorapohja. Altaat ovat melko pieniä kyllä, siitä miinusta. Isossa "näytösaltaassa" vissiin taistelevat sinilevää vastaan, ainakin usein olen sitä siellä nähnyt. Pitäiskö mennä ehdottamaan hoito-ohjeita.. :roll:

Mä käyn aika usein Stockalla, pääsääntöisesti vaateostoksilla ja Akateemisessa. Herkussa harvemmin, siellä on kyllä kallista. Toki sitten jos jotain erikoisempaa haluaa, sieltä kyllä löytyy.
malawi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja malawi »

Mari kirjoitti:Ajat tuntuvat muuttuvan. Stockan akvaario-osastoa on aina kartettu kuin ruttoa epäpätevän henkilökunnan, kalojen huonon kunnon ja korkean tautiriskin vuoksi. Ja kun kalapuolen asiat eivät ole olleet kunnossa, on jätetty ne tarvikkeetkin ostamatta ettei tuettaisi heikkolaatuista toimintaa. Mutta nykyisin tuntuu olevan niin, että vain sillä vähän halvemmalla hinnalla on merkitystä.
Joskin lisätään tähän nyt että en ole käynyt Stockan akvaario-osastolla vuosiin, joten en tiedä onko siellä asiat muuttuneet parempaan suuntaan. Jos näin on käynyt, hyvä juttu. Jos ei, niin miettikää taas kerran millaista toimintaa haluatte rahoillanne tukea.

Tämä on kyllä ihan totta, mielelläni antaisin mun rahani yksityisyrittäjälle, mutta kun olen opiskelija ne halvemmat hinnat ratkaisee. Esim piti saada bakteereja altaaseen, muissa paikoissa maksoi sama tuote 16-18€, kun taas sama tuote stockmannilla maksoi 9,50€. Sillä erotuksella syön 3 kertaa koulussa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”