Akvaariossani asustaa ruusutetraparvi. Yksi kaloista alkoi eilen esittää ihan uusia puolia itsestään. Kala "tanssii" pyrstöllään eviä "vispaten" 45 asteen kulmassa. Kosiotanssiko? Mielenterveysongelmia? Sairas?
Katseltuani kuvia netistä ja kirjoista mieleen hiipi epäilys, ovatko nämä ollenkaan ruusutetroja? Kaikki naaraita? Mistä sukukupuolen erottaa? Kalat ovat tulleet elo-syyskuussa poikasina.
Tanssiva tetra
Valvoja: Moderaattorit
Tanssiva tetra
- Liitteet
-
- IMG_0957mini.jpg (53.86 KiB) Katsottu 967 kertaa
Re: Tanssiva tetra
Tässäpä vielä toinen kuva. Mikä vaivaa? mistä erotan sukupuolet?
(kuvien laadussa toivomisen varaa. valokuvausopinnot vielä aloittamatta)
(kuvien laadussa toivomisen varaa. valokuvausopinnot vielä aloittamatta)
- Liitteet
-
- IMG_0972mini.jpg (62.28 KiB) Katsottu 966 kertaa
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
En osaa vastausta antaa, mutta kokemuksia jaan.. Mulla on tanssiva lyhtytetra.. Just samanlaisessa asennossa joraa... Se on tehnyt sitä aika kauan, joten jos se on sairas, niin sitkee kaveri on. Aluksi olin aika "huolissani" ja mietin pitäisikö kala päästää päiviltä, mutta se tulee tanssien syömään, eikä siinä ole mitään ulkoista vauriota, annoin olla.. mietin uimarakko tulehdusta, mutta ei toi tanssi oikein siihenkään sovi..
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Mulla on puna-aavetetroja ja sirppitetroja ja ne harrastavat tuota tanssimista myös. Saattaa olla kosiotanssia tai yleensä koiraat uhittelevat toisilleen. Nuo ainakin muodostavat pienen reviirin ja pörhistelevät toisilleen aina kun joku tulee liian lähelle.
Älä huoli, kalasi on elämänsä kunnossa
Sirppi- ja puna-aavetetroista erottaa sukupuolen selkäevän korkeuden perusteella. Naaraalla ei ole niin mahtava evä ja naarailla on selkäevän kärjessä enemmä valkoista kuin koirailla. En ole varma onko ruusutetroilla sama juttu, mutta uskoisin että aika lähellä kuitenkin.
Älä huoli, kalasi on elämänsä kunnossa

Sirppi- ja puna-aavetetroista erottaa sukupuolen selkäevän korkeuden perusteella. Naaraalla ei ole niin mahtava evä ja naarailla on selkäevän kärjessä enemmä valkoista kuin koirailla. En ole varma onko ruusutetroilla sama juttu, mutta uskoisin että aika lähellä kuitenkin.
Itsellänikin kokemuksia. Yksi rubiinitetra tuota samaa "harrastaa"
On muuten aika jännän näköstä. Olisikohan tuo uimarakko tulehdus.. En tiedä 

Uimarakko- ongelmiin yleensä kuolee aika nopeasti joten tuskin sitä on
Mä veikkaisin juuri tuota aikaisemmin veikattua kosiotanssia tai sitten kalasi on vain häiriintynyt
On mullakin pinnalta syövä kuparimonninen
Tangotetra

Tangotetra

84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita