Hei!
Mulla on 4 platya ollu jo kauan, eikä kertaakaan ole syntynyt poikasia. Rupesin sitten tutkimaan tietoa platyistä, että jotain merkkejä, mitkä ennustaa synnytystä. Enhän minä tietenkään ymmärtänyt kaloja hankkiessani kysyä sukupuolista. Minulta vaan kysyttiin minkä värisiä haluan, ja valitsin pari ja sitten ne vaan laitto pakettiin.
Luin, että koiraat ovat pienempiä ja niillä on eväsiitin ja että yhtä koirasta kohti väh. 2 naarasta. Minulla on 1 platy isompi kuin muut (jolla on tosi iso maha) ja 3 platya suht samanlaisia. Yksi kolmesta pienestä ehkä hieman pienempi toisia, mutta ero on niin vähäinen, etten voi olla varma. Lisäksi, sanotaan, että koirailla on eväsiitin ja eroa voi katsoa mahan aluksista. Kolmella pienemmällä platyllani on samanlaiset vatsaevät (vai mitkä ne nyt on?), ja sillä yhdellä isokokoisella että -mahaisella on erilainen vatsan alus. Mua vähän ihmetyttää, onko mulla kolme koirasta ja yks naaras vai joitain epätavallisia platyja, joilla sukupuoliset kokoerot ovat toisin päin. Mä voin laittaa tähän myöhemmin kuvia...
Kiitos vaan, jos jotain tolkkua saatte mun jutuista! : )
Platyn sukupuolierot
Valvoja: Moderaattorit
Platyn sukupuolierot
100-litrainen seura-akvaario
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Platyn sukupuolierot
Todennäköisesti sinulla on kolme koirasta ja yksi naaras. http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... Z544VyeISi - tuossa alinna on naaras ja ylemmät koiraita.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Re: Platyn sukupuolierot
Juu, vertailin nuita kaloja vielä vähän kuviin, ja kyllä mäkin alan taipua siihen uskoon, että mulla tosiaankin on 3 koirasta ja 1 naaras. Käydään jo huomenna tai viimeistään maanantaina ostamassa lisää naaras-platyja.
100-litrainen seura-akvaario