Kuvia monneistanne
Valvoja: Moderaattorit
Re: Kuvia monneistanne
Täältä löytyy korumonnisia. Ostin neljä kappaletta ja nyt niitä uiskentelee yli 30 !!! Ovat viihtyneet erittäin hyvin. Itseäni kummastuttaa kun ovat niin kaiken kirjavia ja erilaisia kuvioinneiltaan. Ovatkohan todella korumonnisia ???

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Korumonniset (laajasti ajatellen) ovat vaikea ryhmä, väritys vaihtelee ja kaikkia ryhmän lajeja ei ole vielä kuvattu tieteellisesti. Kalojesi erilaiset väritykset johtuvat siitä, että koiraan ja naaraan väritys on erilainen, toisin kuin suurimmalla osalla monnisia.rötpö kirjoitti:Ovatkohan todella korumonnisia ???
Kyljen keskiviivalla kulkevan raidan leveyden perusteella ei ihan tavallisesta korumonnisesta (Corydoras elegans) ole kyse. Varmaksi en uskalla sanoa, mutta muistuttaa mielestäni parilinjamonnista (C. bilineatus).
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Uusimmat tulokkaat, "Gold Stripe" -monniset:

-
- Junior Member
Onpa kaveri hyvässä kunnossa! Oppiikohan se koskaan, että nyt ruokaa riittää ja ei tartte riehua... toivottavasti.Kilu kirjoitti:Alla olevan linkin takaa löytyy meikän 30 cm rescue isopurje. ....
http://kuvablogi.com/nayta/2908958/
Katoin nuo sun muutkin kuvat (aivan käsittämättömän kaunis tankki,todella tasapainoinen) ja kiinnostuin siitä tummaleväplekosta. Kaveri oli niin häijyn näköisessä kunnossa, että jäi vaivaamaan, että miten se nykyään voi? Ja mikä siihen oli iskenyt? Hankitko muuten sen muinaisjäännöskalan, se joku golden jonka nimeä en muista, joita oli ainakin haaparannalla? Vai onko tuo kuva 17 kaupasta?
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Toivottavasti ovat vielä karanteenissa? Evissä jtn. pahasti vialla!thank kirjoitti:Uusimmat tulokkaat,
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Advanced Member
Ovat karanteenialtaassa. Huomasin itsekin evät.Deicide kirjoitti:Toivottavasti ovat vielä karanteenissa? Evissä jtn. pahasti vialla!thank kirjoitti:Uusimmat tulokkaat,
Oho! Kuka niitten evät söi? 

-
- Advanced Member
Jaa-a. Enpä tiedä, onko syöty vai jotain muuta...Piia85 kirjoitti:Oho! Kuka niitten evät söi?
Voi ei.. Toivottavasti parantuvat siitä.thank kirjoitti:Jaa-a. Enpä tiedä, onko syöty vai jotain muuta...Piia85 kirjoitti:Oho! Kuka niitten evät söi?
--------------------------
Mä tuon sulla tänään illalla ku tullaan käymään fungus clearia mutta mä en löydä sitä käyttöohjetta mistään.
-
- Advanced Member
Mulla kanssa pisti heti silmään nuo typätyt evät, joku tauti ehkä vaivaa. Toinen kuvassa ainakin näytti paremmalta. Toivottavasti paranee/paranevat. Mutt myytiinkö nuo siis Gold stripe -kauppanimellä? Noista vastaavanlaisista on justiin juttua Schultzei-muunnos -ketjussa.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
- Advanced Member
Mitä tässä pikaisesti tutkaillu, ei ihan ainakaan nyt vastaa eväruttoa nuo evät, joten tulin tulokseen, että vedenvaihdoilla ja tarkkailuilla mennään nyt ainakin pari päivää jos alkaisivat elpyä, tai siis mennään näin, jos eivät pahemmaksi mene. Muuten ovat tosi vilkkaita tyyppejä, kiertelevät laseja, syövät erittäin hyvin. Nämä olivat myynnissä Corydoras aeneus cf. "gold stripe" -nimikkeellä, mutta tiedän, ettei kyseessä välttämättä ole kuparimonnisen muunnos vaan kultakylkimonninen tai sen sukulainen.bj kirjoitti:Mulla kanssa pisti heti silmään nuo typätyt evät, joku tauti ehkä vaivaa. Toinen kuvassa ainakin näytti paremmalta. Toivottavasti paranee/paranevat. Mutt myytiinkö nuo siis Gold stripe -kauppanimellä? Noista vastaavanlaisista on justiin juttua Schultzei-muunnos -ketjussa.
-
- Junior Member
tässä kuvat minun kuparimonnisistani, näitä uiskentelee 13kpl tuolla ja ensimmäinen kutu on myös kuoriutunut.

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Ompa noi kuparit kivan näköisiä, haluaisi itsekin niitä.
Toi sora näyttää kyllä hieman terävältä..
Rötpö, saako kysyä, kuinka hienoa hiekkaa sulla tossa altaassa on?

Rötpö, saako kysyä, kuinka hienoa hiekkaa sulla tossa altaassa on?

-
- Advanced Member
Joo, aika sekavia nuo on, mut mä taasen pidän noita hyvinkin kupareina, jonain jalostusmuotona ilmeisesti, ehkä. Tuo Gold/Red/Green stripe-nimitys vain mun mielestä kuuluu niille kultakyljen sukulaisille, Lasereille. Mut, helppoja nää ei ole tavalliselle pulliaiselle, voiko tuota nyt ihan vääränäkään pitää, kun kerta kultainen juova löytyy.. Ja toivottavasti tosiaan tuo paranee.thank kirjoitti:Mitä tässä pikaisesti tutkaillu, ei ihan ainakaan nyt vastaa eväruttoa nuo evät, joten tulin tulokseen, että vedenvaihdoilla ja tarkkailuilla mennään nyt ainakin pari päivää jos alkaisivat elpyä, tai siis mennään näin, jos eivät pahemmaksi mene. Muuten ovat tosi vilkkaita tyyppejä, kiertelevät laseja, syövät erittäin hyvin. Nämä olivat myynnissä Corydoras aeneus cf. "gold stripe" -nimikkeellä, mutta tiedän, ettei kyseessä välttämättä ole kuparimonnisen muunnos vaan kultakylkimonninen tai sen sukulainen.bj kirjoitti:Mulla kanssa pisti heti silmään nuo typätyt evät, joku tauti ehkä vaivaa. Toinen kuvassa ainakin näytti paremmalta. Toivottavasti paranee/paranevat. Mutt myytiinkö nuo siis Gold stripe -kauppanimellä? Noista vastaavanlaisista on justiin juttua Schultzei-muunnos -ketjussa.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
- Advanced Member
Oli mitä ovat, kauniita ne kuitenkin on. Luin tuon schultzei -keskustelun läpi ja meni kyllä pönttö vain enemmän sekaisin. Kauniita ne ovat kyllä, kun tuolla pörräävät. Kuvissa kyljet näyttävät vähän hassun värisille, kamerani on todella huono ikivanha pokkari. Saisipa paremmat kuvat jotta niiden todellinen väritys tulisi paremmin esiin.bj kirjoitti:Joo, aika sekavia nuo on, mut mä taasen pidän noita hyvinkin kupareina, jonain jalostusmuotona ilmeisesti, ehkä. Tuo Gold/Red/Green stripe-nimitys vain mun mielestä kuuluu niille kultakyljen sukulaisille, Lasereille. Mut, helppoja nää ei ole tavalliselle pulliaiselle, voiko tuota nyt ihan vääränäkään pitää, kun kerta kultainen juova löytyy.. Ja toivottavasti tosiaan tuo paranee.thank kirjoitti:Mitä tässä pikaisesti tutkaillu, ei ihan ainakaan nyt vastaa eväruttoa nuo evät, joten tulin tulokseen, että vedenvaihdoilla ja tarkkailuilla mennään nyt ainakin pari päivää jos alkaisivat elpyä, tai siis mennään näin, jos eivät pahemmaksi mene. Muuten ovat tosi vilkkaita tyyppejä, kiertelevät laseja, syövät erittäin hyvin. Nämä olivat myynnissä Corydoras aeneus cf. "gold stripe" -nimikkeellä, mutta tiedän, ettei kyseessä välttämättä ole kuparimonnisen muunnos vaan kultakylkimonninen tai sen sukulainen.bj kirjoitti:Mulla kanssa pisti heti silmään nuo typätyt evät, joku tauti ehkä vaivaa. Toinen kuvassa ainakin näytti paremmalta. Toivottavasti paranee/paranevat. Mutt myytiinkö nuo siis Gold stripe -kauppanimellä? Noista vastaavanlaisista on justiin juttua Schultzei-muunnos -ketjussa.
-
- Junior Member
They2 kirjoitti:Ompa noi kuparit kivan näköisiä, haluaisi itsekin niitä.![]()
miulla on hiekkapohja akvaariossa, tuohon etulasin reunaan on vaan aina kerääntynyt tuota soraa, jota altaan edellinen omistaja oli ripotellut kasvien juurille. olen sitä soraa aina vedenvaihtojen yhteydessä laponnut pois, aina vaan uusi kerros nousee tuohon etulasille

-
- Advanced Member
Joo en edelleenkään usko, että kyseessä oli evärutto noilla monnisilla. Niille on kasvanut jo selvästi sellaiset läpinäkyvät reunukset vahingoittuneisiin eviin, joten paranemaan päin ovat jo!
-Discus- kirjoitti:Mikä monninen tuolla anubiaksen juuressa on? Somamonninen(C.davidsandsi)?-Mandell- kirjoitti:
Juu somamonninen on

84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
Käytiin Thankin uusia monnisia katsomassa eilen ja olivat kyllä paljon hienomman näköisiä kuin mitä kaupassa näkyi. Todella ihanan värisiä ja oloisia kaloja. =)
-
- Advanced Member
Hyvä juttu!thank kirjoitti:Joo en edelleenkään usko, että kyseessä oli evärutto noilla monnisilla. Niille on kasvanut jo selvästi sellaiset läpinäkyvät reunukset vahingoittuneisiin eviin, joten paranemaan päin ovat jo!
Ja juu, kauniita ne on, niillä on ainakin noissa kuvissa vahvempi tuo juova, kun mitä omillani, joita siis aiemmin pidin Schultzeina, jota ne ei sitten vissiin ole, kuin ovat vain niitä muistuttavia, heh, helppoa kuin heinänteko...
-
- Advanced Member
Se näkyy se juova tosi selvästi niillä luonnossa, kamerani suorastaan k*si niiden värit aivan täysin. Ihmeen mustina näyttää nuo kalat...bj kirjoitti:Hyvä juttu!thank kirjoitti:Joo en edelleenkään usko, että kyseessä oli evärutto noilla monnisilla. Niille on kasvanut jo selvästi sellaiset läpinäkyvät reunukset vahingoittuneisiin eviin, joten paranemaan päin ovat jo!
Ja juu, kauniita ne on, niillä on ainakin noissa kuvissa vahvempi tuo juova, kun mitä omillani, joita siis aiemmin pidin Schultzeina, jota ne ei sitten vissiin ole, kuin ovat vain niitä muistuttavia, heh, helppoa kuin heinänteko...
-
- Advanced Member
Olis ne kyllä ansainneet sitten Gold stripe nimityksen, mut se sekoittaa ne noihin Lasereihin ja niitähän ne ei ole, ilmeisesti nekin jalostuksen helmiä ja juova voimistuu koko ajan. Kupareitahan viljellään tosi paljon ympäri maailman. Paas koittaen saada uudet kuvat.
-
- Advanced Member
No en mie tiedä mitä nää loppujen lopuksi on. Onko nää kuparimonnisia vai ei.
Nyt taas näyttää, että olis samentumaa evissä. Hitto! Mä en kestä ku koko ajan tulee takapakkia. Mä en osaa katsoa niitä eviä silleen et olisin 100% varma. Aloitan kuitenkin kuurin nyt illalla, kun tuntuu, että terveemmän näköistenkin yksilöiden evät ovat repaleisemmat kuin eilen. Tai sitten hysterisoin.
Nyt taas näyttää, että olis samentumaa evissä. Hitto! Mä en kestä ku koko ajan tulee takapakkia. Mä en osaa katsoa niitä eviä silleen et olisin 100% varma. Aloitan kuitenkin kuurin nyt illalla, kun tuntuu, että terveemmän näköistenkin yksilöiden evät ovat repaleisemmat kuin eilen. Tai sitten hysterisoin.
-
- Advanced Member
Voi se olla ihan hyvä laittaa jotain, joka estää bakteeritulehdusta. Mutta kyllä ne voi parantua vielä. Mulla oli yks nokimonninen jolla hometta päässä ja selässä, oli ainoa sairas altaassa ja en lääkinnyt, kun aattelin et on yksittäistapaus jostain syystä sairas ja uskoin sen menehtyvän kuitenkin. Ihmeen kaupalla se parani ihan itestään, vaikka nokimonniset ei ole edes kaikkein kestävimpiä monnisia. Vähitellen homelaikut pieneni aina vaan. Nykyään sitä ei edes erota muista naaraista. Tsemiä. Mutta juttu poikkeaa jo aika paljon aiheesta
.

-
- Advanced Member
Poikkeaa joo, mut pakko silti vielä kertoa, et nokimonniset on mulla olleet ne terveimmät kalat.
Yks kiiltomonninen loukkaantui kerran tosi pahasti, sillä oli puoli päätä ja toinen kylki auki. Parantui itsestään, en viitsinyt alkaa sitä edes siirtämään. Nykyään en edes tiedä, mikä se loukkaantunut noista oli.