Onko liikaa kaloja 250L ?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
flikar-1
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies

Onko liikaa kaloja 250L ?

Viesti Kirjoittaja flikar-1 »

Eli: 20 seeprakalaa, 4 lehtikalaa, 5 kuparimonnia, 10 mustatetraa, 2 tiikerinuoliaista, 1 partamonni, ja 2 sinirapua.
Onko liikaa vai vieläkö jotain puuttuu ?
eeemi_
Junior Member
Junior Member

Re: Onko liikaa kaloja 250L ?

Viesti Kirjoittaja eeemi_ »

Itse ainakin luopusin tiikerinuoliaisista ja parista lehtikalasta. Muista kaloista en sitten tiedä. (=
They2
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja They2 »

Kuparimonnisia ainakin enemmän, joku 15 parvi voisi olla hyvä.
viineri
Member
Member

Viesti Kirjoittaja viineri »

Tiikerinuoliaiset kasvavat liian isoiksi akvaarioosi ja ravut saattavat saksia kaloja. Ainakin nuoliaiset lahjoittaisin/myisin pois.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
flikar-1
Starting Member
Starting Member

Eli lehtikalat ovat nuoria, n.kuukauden ja olen ymmärtänyt että ottaa aikansa kun löytävät parinsa jonka jälkeen vois luopua ei pareista ? Tiikerinuoliaisparin otin hoitamaan kotilo ongelmaa, myös nämä (Matti ja Teppo) ovat nuoria n.1.5 kk.Siniravut (Victoria ja Daniel) myös kk vanhoja ei vielä ihmeemmin kaloja hätyytelleet, omat osansa pelleteistä kyllä hakevat arkailematta. Kasveja ovat kovia irroittelemaan vaikka olen tarjonnut kesäkurpitsaa ym.
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Tiikerinuoliaisella kestää kyllä ainakin vuoden tai pari, ennen kuin akvaariosi on liian pieni. Ne voivat tehokkaasti pitää kotiloitasi nuhteessa. Lehtikaloilla on odotettavissa ahdasta aiemmin, mutta tilanteen kyllä huomaa, kun riitoja alkaa tulla.
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

flikar-1 kirjoitti:Eli: 20 seeprakalaa, 4 lehtikalaa, 5 kuparimonnia, 10 mustatetraa, 2 tiikerinuoliaista, 1 partamonni, ja 2 sinirapua.
Onko liikaa vai vieläkö jotain puuttuu ?
Kuinkas lämmintä sun akvaariossa on? ihan sillä, että seeprakalat viihtyvät viileämmässä kuin lehtikalat ja tiikerinuoliaiset. Kaloille ei tee hyvää pitää niitä äärilämmöissä. Itse luopuisin tiikerinuoliaisista hyvissä ajoin, että eivät kääpiöidy. Voithan hankkia jotain pienempiä nuoliaisia tilalle. Nuoliaisten kanssa kannattaa pitää silmällä monnisia.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
flikar-1
Starting Member
Starting Member

Lämpötila on 25,eli seepran suositus 23-25 ja lehtiksillä 24-28,olen jostain lukenut. Tämän mukaan menis haarukkaan? Tiikerinuoliaisista pitänee ikävä kyllä luopua, niin mukavan eläväisiä ja upeat värit omaavat ovatkin ja kotiloita ei ole näkynyt.
Nniina+++
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Nniina+++ »

Harlekiininuoliainen sopisi paremmin jos nuoliaisista tykkäät, pieni, kaunis ja vilkas ( ja hintava) eikä ainakaan meillä kiusannu albiinomonnisia, asustivat vuoden verran samassa altaassa ja yhtään silmää ei kadonnu. Harlekiineja kannattaa hankkia useampia, on porukassa rohkeempi ja tykkäävät leikkiä keskenään.
Lyhyt muisti takaa hyvän omantunnon
320 l NPT-allas
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

flikar-1 kirjoitti:Lämpötila on 25,eli seepran suositus 23-25 ja lehtiksillä 24-28,olen jostain lukenut. Tämän mukaan menis haarukkaan? Tiikerinuoliaisista pitänee ikävä kyllä luopua, niin mukavan eläväisiä ja upeat värit omaavat ovatkin ja kotiloita ei ole näkynyt.
No periaatteesa menee turhan korkealle noiden seeprojen kohdalla. En sitten tiedä miten tarkkaa, mutta pitkät ajat äärioloissa voi esim. lyhentää elinikää. Touhunuoliaiset on myös kivoja ja hyvännäköisiä. Raitanuoliaiseni ovat myös todella kivan näköisiä, mutta niiden kanssa saa olla tarkkana seuran kanssa. Mulla on noiden toimesta lähtenyt pari silmää ja viiksiä.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”