Mun niin tekisi mieli semmoista kolmisen metriä pitkää allasta, joka olisi n 80 cm syvä ja vain 40 cm korkea. Siinä sitä olisi pohjalla tilaa vaikka minkälaisille monnisparville ja muille. Mutta suodatusta suren jo nyt.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Valvoja: Moderaattorit
Riveriana kirjoitti:Kim- ja Nestehukka, on koukuttava, ja aina vain isompiin mieli täälläkin. Tehkää projekteista sitten omat topikit.
Mun niin tekisi mieli semmoista kolmisen metriä pitkää allasta, joka olisi n 80 cm syvä ja vain 40 cm korkea. Siinä sitä olisi pohjalla tilaa vaikka minkälaisille monnisparville ja muille. Mutta suodatusta suren jo nyt.
SirpaM kirjoitti:Komeita altaita teillä![]()
Tässä kuva omasta ja tällä hetkellä ainoasta purkista, jota tuli karsittua tänään turhankin reilulla kädellä: http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2901801.jpg
Toihan on kuin pieni eksoottinen saari keskellä Karibianmerta. ÜBER hieno!SirpaM kirjoitti:Komeita altaita teillä![]()
Tässä kuva omasta ja tällä hetkellä ainoasta purkista, jota tuli karsittua tänään turhankin reilulla kädellä: http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2901801.jpg
Itellä ollut erkkeriallas 80 senttiä syvä keskeltä, niin ei se minusta haittaa kalojen katselua, mutta akvaarion hoitoa se vaikeuttaa, ellei akvaarion kimppuun pääse vähän joka puolelta. Nykyisessä, missä syvyys on 60cm, yli 40 senttinen pleko pystyy vaivatta piiloutumaan katseilta, siinä missä siinä syvemmässäkin.hannu kirjoitti:Riveriana kirjoitti:Kim- ja Nestehukka, on koukuttava, ja aina vain isompiin mieli täälläkin. Tehkää projekteista sitten omat topikit.
Monniset saattaisivat tykätä, mutta omistaja tod näk ei. Tuon mallisesta altaasta kun niitä monnisia ei sieltä takalasin tuntumasta näe, jos altaassa on vähänkin sisustusta.
Tuossa tämän threadin sivulla 6 on kuva. Se on otettu siinä vaiheessa, kun kasveja oli vasta jokuaika sitten istutettu. Nyt kasvit röyhöttää siihenmalliin, että en viitsisi siitä tämänhetkisestä tilasta kuvaa julkaistakaan. Pitäisi taas siistiä. Nuo vallisneriat saa kyllä lähteä hevonkuikkaan, jos niistä ylipäätään pääsee eroon. Ruma kasvi ja täyttää kaikki paikat.Kim- kirjoitti:nestehukka . Löytyykö kuvia tuosta sinun tuhatlitrasesta ? itselläkin seuraava allas saa olla n1000l ja pitkänmallinenpahasti koukuttava harrastus
Laittaisitko kuvia tuosta systeemistä?NesteHukka kirjoitti:Jos joku ihmettelee sitä rakoa siinä allaskaapiston ja altaan välissä, niin se on sitävarten, kun altaan alla on turva-altaat, eli jos joku sauma vaikka alkaa vuotamaan, niin ne valuu sitten sinne altaisiin. Siinä on vielä mietinnänalla, että vedänkö niistä turva-altaista letkut viemäriin tai ulos, tai laitanko automaattisen uppopumpun tuuppaamaan vettä takaisin akvaarioon vuototilanteen varalta.
Hieno siitä tulee, kunhan kasvit kasvavat isommiksi! Usko mua.Piia85 kirjoitti:Miks kaikki muut aina onnistuu altaittensa kanssa.. Minun allas on aina jotenkin rääspy, nyt siellä on levääkin aika paljon kun pistin sen uudestaan käyntiin ehkä pari viikkoa sitten.
Mulla on ihan sama tunne.Piia85 kirjoitti:Miks kaikki muut aina onnistuu altaittensa kanssa..
Kiitos muru, sä olet aina niin ihana <3They2 kirjoitti:KrisAnilla edelleenkin hieno akvaario. Tahtoisin omasta Amazonista samantapaisen.
Sitä kuukausittaista räpsyttelyä on tullut harrastettua siitä asti kun sain ekan digikamerani. En minä niitä kaikkia kasvilajeja ja muita kokeiluja ilman kuvaamista muistaisikaan. Tuosta kuvasarjasta näkyy hyvin ainakin se miten juurakko on kasvanut vähitellen nykyiseen kokoonsa.stompy kirjoitti:Aivan todella hyvä idea tuollainen joka kuukausi otettu räpsäsy!
Näkyy huima kehitys hienosti
Olisi pitänyt ottaa kuvat ennen paneloinnin asentamista, mutta helpompi selostaa.sardiini_85 kirjoitti:Laittaisitko kuvia tuosta systeemistä?NesteHukka kirjoitti:Jos joku ihmettelee sitä rakoa siinä allaskaapiston ja altaan välissä, niin se on sitävarten, kun altaan alla on turva-altaat, eli jos joku sauma vaikka alkaa vuotamaan, niin ne valuu sitten sinne altaisiin. Siinä on vielä mietinnänalla, että vedänkö niistä turva-altaista letkut viemäriin tai ulos, tai laitanko automaattisen uppopumpun tuuppaamaan vettä takaisin akvaarioon vuototilanteen varalta.
Pidin todella paljon tuosta malawistasi, mutta ei ole yhtään hullumpi tuo amazonkaan!Jan76 kirjoitti:Ennen Malawi biotooppi
Nyt Amazon biotooppi
Kasvisto pohdintaa seuraavaksi. Tonkijoiden ja plekojen kestäviä..