Ja kuvia...
koiras

naaras

molemmat

Valvoja: Moderaattorit
Mistä olet katsonut kuvatTuukkis kirjoitti:Normaali villimuotoinen scalare,ei red shoulder.
Omassa altaassa on noita red shouldereita ja nuita tavallisia "manacapurun altumeita" on ollu, mietityttää mistä noille on tuo nimi annettu sillä ei oo paljon altumin näköö edes poikas iässä. Myynti kikka.Mistä olet katsonut kuvat
Täältä sain harrastajalta linkin luonnonmuotoisten lehtikalojen sivustoon: www.finarama.comTuukkis kirjoitti:Omassa altaassa on noita red shouldereita ja nuita tavallisia "manacapurun altumeita" on ollu, mietityttää mistä noille on tuo nimi annettu sillä ei oo paljon altumin näköö edes poikas iässä. Myynti kikka.Mistä olet katsonut kuvat
Vai kalajuttujaAmos kirjoitti:Täältä sain harrastajalta linkin luonnonmuotoisten lehtikalojen sivustoon: http://www.finarama.comTuukkis kirjoitti:Omassa altaassa on noita red shouldereita ja nuita tavallisia "manacapurun altumeita" on ollu, mietityttää mistä noille on tuo nimi annettu sillä ei oo paljon altumin näköö edes poikas iässä. Myynti kikka.Mistä olet katsonut kuvat
Red back on kai eri kala, jolla on myös tummia pilkkuja selässä, sekä punainen väri koko matkalla.
Kyllä kai näistäkään ei aina voi olla varma.
Joskus nämä kalajutut tulevat akvaarioharrastukseenkin. Nuo senttimetritOmien poikasteni valitettavasti edesmenneet vanhemmat olivat selvästi alle 20 cm. (ehkä 17), eli normaali scalaren mitat, mutta ei kai tässä ole ollut tarkoitus niitä altumeiksi kutsuakaan. Nyt on osalla koiraista suht hyvä kyhmyotsa.
Mistä mahdoit ostaa?AnniM kirjoitti:Meille muutti tänään tälläinen komea lehtikala kutupari (ilmeisesti kutevat ahkerastikin). Myyjän mukaan luonnosta pyydetty (?), Myyntinimi oli manacapurun lippulehtikala, mutta lippujahan nämä ei ole? Koiraalla evineen korkeutta n. 23cm, naaraalla jonkun sentin vähemmän. Olisiko sitten toi Manacapuru red back, mitä näkyi googlella löytyvän? Hienoja ne on, anyway![]()
Mulla ainakin harjoiteltiin miekkakasvin lehdelle.AnniM kirjoitti:Ja sitten toisekseen... kuteeko nuo tuollaiseen "tolppaan" niinkuin kiekot, vai tasolle? Kun olen ollut siinä uskossa että tykkäisivät tuollaisesta laakeasta tasosta. Mutta en mä oikeasti tiedä lehtikaloista juurikaan mitään, joten voi olla että olen ymmärtänyt väärinkin
Meillä ainakin ovat isolehtiset kasvit suosiossa kutupaikaksi, paitsi lumpeen lehdet ja varmaan voisivat kutea sellaiseen kututolppaankin ihan hyvin kun ovat kuteneet jopa sisäsuodattimen kylkeen jos ei ole muuta paikkaa ollut tarjolla!AnniM kirjoitti:
Ja sitten toisekseen... kuteeko nuo tuollaiseen "tolppaan" niinkuin kiekot, vai tasolle? Kun olen ollut siinä uskossa että tykkäisivät tuollaisesta laakeasta tasosta. Mutta en mä oikeasti tiedä lehtikaloista juurikaan mitään, joten voi olla että olen ymmärtänyt väärinkin
4-5 päivää kuoriutumisesta menee, kun lähtevät uimaan, ja siitä pari päivää riittää vielä ruskuaispussissa energiaa.Jan76 kirjoitti:Amos:lta ostetuista poikasista.. myös täällä kutu laskettu miekkakasvin lehdelle. Eli taitaa se kuu olla sopivassa kierrossa. =) Tämä oli kyllä jo toinen kerta. Ensimmäisellä kerralla kutua oli paljon, mutta ei onnistunut. Mutta nyt toisella yrittämällä onnistu, kun kutu jo väreilee.
Suoritan eläinkokeita ja nappaan palan lehdestä ja siirrän sen samaan altaaseen, erilliseen poikashäkkiin. En ole varma, onnistuuko tämä, vai mätäneekö lehti alta ennen kuin poikaset lähtevät uimaan. Kauan tuo mahdollisesti kestää? Nyt menevät taatusti parempiin suihin.
-Jani