Jotkut tiikeribarbit ylilihavia

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
1234
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Jotkut tiikeribarbit ylilihavia

Viesti Kirjoittaja 1234 »

Elikkä laitoin tämän aiheen koska mulla on 2 todella lihavaa tiikeribarbia enkä tiedä syytä. Muut kalat ovat normaali paksuisia. Ja kaiken lisäksi yhdellä tiikeribarbilla on vino selkärangka joka on jo vähän suoristunut. Normaaleja tiikeribarbeja miulla on 2. Voisiko joku kertoa jotain miten näin on päässyt käymään?
140 litranen sekala
They2
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY

Re: Jotkut tiikeribarbit ylilihavia

Viesti Kirjoittaja They2 »

Varmaan 3 vaihtoehtoa; liikaruokinta, kutuvalmiita tai vesipöhö(?).
1234
Junior Member
Junior Member

They2 kirjoitti:Varmaan 3 vaihtoehtoa; liikaruokinta, kutuvalmiita tai vesipöhö(?).
Liikaruokintaan en usko, koska ruokaa en anna paljoa ja muutkin kalat ovat normeja. Kutuvalmiuteen uskoisin paremmin, koska molemmat naaraita. Vesipöhö olisi tappanut kalat joten ei.
140 litranen sekala
1234
Junior Member
Junior Member

Nyt sain luultavimmin syyn selville. Elikkäs, jostain luin että jos kutevat kalat ei pääse kutemaan niin niitten kutu saattaa kovettua niiden sisälle ja niin luulen tapahtuneen, koska jossain vaihessa mulla oli vain naaraita jonkin aikaa akvassa ja luulen että tässä on syy. Toivottavasti korjaatte jos tää juttu on ihan väärin.
140 litranen sekala
They2
Advanced Member
Advanced Member

Joo, onhan toi mahdollista. Tarkemmin en tiedä.
Substral
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Substral »

Kaikki on mahdollista, mutta pitäisi melkein epävarmana kudun kuivumista.. Ajatusmalli on sellainen, että miksi pelkät naaraat keskenään aloittaisivat kutuun valmistumisen ja siten mätimunien kehittämisen? Itse olen aina mieltänyt kalat toimimaan siten, että naaraat eivät kehitä mätimunia jatkuvalla syötöllä, ellei niille ole oikeanlaisia ärsykkeitä (esim. koiras, vesiarvot, vuodenaika). Onhan se silti mahdollista..

Olen enemmän ylipainon kannalla. Ovatko nuo läskit versiot ahnaita syömään? Itse lisäisin altaaseen virtausta, että kalat joutuisivat jossain kohtaa allasta oikeasti uimaan virtausta vastaan. Useille aktiivisemmille kaloille tulee helposti painoa jos ruokaa riittää mutta liikuntaa ei tarvitse harrastaa.. Kuullostaa kovin tutulta myös ihmisille sovitettuna.
Eiköhän tämä ollut tässä..
1234
Junior Member
Junior Member

Kaikki tiikeribarbit on ahnaita syömään (myös normaalipainoiset) ja virtaus on aina ollut tehokas joten tuskin se siitä johtuu. Aina o
vat olleet kovia liikkumaankin. Yritän ottaa kuvia niistä ja kiitokset että olette jaksaneet vastailla :D
140 litranen sekala
1234
Junior Member
Junior Member

Elikkäs tässä olisi kuva (laatu on todella huono mut kuitenkin)
tiikeribarbi.JPG
tiikeribarbi.JPG (48.71 KiB) Katsottu 1233 kertaa
140 litranen sekala
viineri
Member
Member

Viesti Kirjoittaja viineri »

Tosta kuvasta on vähän vaikeeta sanoa mitään, onko suomut koholla? Se on varma merkki vesipöhöstä.
Kuva
Niinku tähän malliin.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
They2
Advanced Member
Advanced Member

Hyyii, :x miten toi viinerin liittämä kuva voi olla niin ällöttävän näköinen. :o Nyt toi kuva jäi mieleen eikä varmaan pitkään aikaan lähe pois. En tiedä miksi mutta tollaset kohonneet suomut oikeasti saa mulle oksennusrefleksin aikaan. sanokaa oikeasti että vesipöhössä suomut ei noin paljon kuitenkaan nouse.. :| Kiitos vaan, edessä uneton yö. [}:)] :mrgreen:
1234
Junior Member
Junior Member

Tuli taas hätäiltyä :roll: . Nyt kahtena päivänä tiikeribarbit ovat kuteneet ihan kokoajan ja naaraat ovat muuttuneet normaalisksi :D .
140 litranen sekala
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”