Jotkut tiikeribarbit ylilihavia
Valvoja: Moderaattorit
Jotkut tiikeribarbit ylilihavia
Elikkä laitoin tämän aiheen koska mulla on 2 todella lihavaa tiikeribarbia enkä tiedä syytä. Muut kalat ovat normaali paksuisia. Ja kaiken lisäksi yhdellä tiikeribarbilla on vino selkärangka joka on jo vähän suoristunut. Normaaleja tiikeribarbeja miulla on 2. Voisiko joku kertoa jotain miten näin on päässyt käymään?
140 litranen sekala
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Re: Jotkut tiikeribarbit ylilihavia
Varmaan 3 vaihtoehtoa; liikaruokinta, kutuvalmiita tai vesipöhö(?).
Liikaruokintaan en usko, koska ruokaa en anna paljoa ja muutkin kalat ovat normeja. Kutuvalmiuteen uskoisin paremmin, koska molemmat naaraita. Vesipöhö olisi tappanut kalat joten ei.They2 kirjoitti:Varmaan 3 vaihtoehtoa; liikaruokinta, kutuvalmiita tai vesipöhö(?).
140 litranen sekala
Nyt sain luultavimmin syyn selville. Elikkäs, jostain luin että jos kutevat kalat ei pääse kutemaan niin niitten kutu saattaa kovettua niiden sisälle ja niin luulen tapahtuneen, koska jossain vaihessa mulla oli vain naaraita jonkin aikaa akvassa ja luulen että tässä on syy. Toivottavasti korjaatte jos tää juttu on ihan väärin.
140 litranen sekala
-
- Advanced Member
Joo, onhan toi mahdollista. Tarkemmin en tiedä.
Kaikki on mahdollista, mutta pitäisi melkein epävarmana kudun kuivumista.. Ajatusmalli on sellainen, että miksi pelkät naaraat keskenään aloittaisivat kutuun valmistumisen ja siten mätimunien kehittämisen? Itse olen aina mieltänyt kalat toimimaan siten, että naaraat eivät kehitä mätimunia jatkuvalla syötöllä, ellei niille ole oikeanlaisia ärsykkeitä (esim. koiras, vesiarvot, vuodenaika). Onhan se silti mahdollista..
Olen enemmän ylipainon kannalla. Ovatko nuo läskit versiot ahnaita syömään? Itse lisäisin altaaseen virtausta, että kalat joutuisivat jossain kohtaa allasta oikeasti uimaan virtausta vastaan. Useille aktiivisemmille kaloille tulee helposti painoa jos ruokaa riittää mutta liikuntaa ei tarvitse harrastaa.. Kuullostaa kovin tutulta myös ihmisille sovitettuna.
Olen enemmän ylipainon kannalla. Ovatko nuo läskit versiot ahnaita syömään? Itse lisäisin altaaseen virtausta, että kalat joutuisivat jossain kohtaa allasta oikeasti uimaan virtausta vastaan. Useille aktiivisemmille kaloille tulee helposti painoa jos ruokaa riittää mutta liikuntaa ei tarvitse harrastaa.. Kuullostaa kovin tutulta myös ihmisille sovitettuna.
Eiköhän tämä ollut tässä..
Kaikki tiikeribarbit on ahnaita syömään (myös normaalipainoiset) ja virtaus on aina ollut tehokas joten tuskin se siitä johtuu. Aina o
vat olleet kovia liikkumaankin. Yritän ottaa kuvia niistä ja kiitokset että olette jaksaneet vastailla
vat olleet kovia liikkumaankin. Yritän ottaa kuvia niistä ja kiitokset että olette jaksaneet vastailla

140 litranen sekala
Elikkäs tässä olisi kuva (laatu on todella huono mut kuitenkin)
140 litranen sekala
Tosta kuvasta on vähän vaikeeta sanoa mitään, onko suomut koholla? Se on varma merkki vesipöhöstä.

Niinku tähän malliin.

Niinku tähän malliin.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
-
- Advanced Member
Hyyii,
miten toi viinerin liittämä kuva voi olla niin ällöttävän näköinen.
Nyt toi kuva jäi mieleen eikä varmaan pitkään aikaan lähe pois. En tiedä miksi mutta tollaset kohonneet suomut oikeasti saa mulle oksennusrefleksin aikaan. sanokaa oikeasti että vesipöhössä suomut ei noin paljon kuitenkaan nouse..
Kiitos vaan, edessä uneton yö.

![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)

Tuli taas hätäiltyä
. Nyt kahtena päivänä tiikeribarbit ovat kuteneet ihan kokoajan ja naaraat ovat muuttuneet normaalisksi
.

140 litranen sekala