Aqua-safe 5l
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Aqua-safe 5l
Tuleeko halvemmaksi, jos tilaa 5l aqua-safea ulkomailta, kun suomesta? Suomessa maksaa joku 70e ja aquaristic.netistä sen saa 30e. Siis en oikeen tiiä miten noi postikulut menee.. 

Re: Aqua-safe 5l
Käsittääkseni toimituskulut ovat Aquaristik.net:issä 19,98€ aina 30 kiloon saakka eli kyllä siinä pientä säästöä silti syntyisi (Akvaarioon.fi hinta on 45,90+postitus).
--
...paitsi, että AquaristikShopissa se tekisi 35,90€ + 12,90€ eli vielä vähemmän kuin Aquaristik.net:issä.
--
...paitsi, että AquaristikShopissa se tekisi 35,90€ + 12,90€ eli vielä vähemmän kuin Aquaristik.net:issä.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
miks ei voi ostaa 500ml pulloa seachem primea? se maksaa akvaarioon.fi:ssä 16,95 ja riittää tuplamäärään uutta vettä kuin 5 litran aqua-safetonkka.. Eli suomeksi, kertoisko joku tietäväisempi mikä on näiden kahden vedenparannusaineen suurin ero?
Tuohan oli muuten aika veikeä löytö. Siis Seachem Prime tulisi maksamaan noin 0,20€/200 litraan vettä ja AquaSafe euron. Mutta Seachemin annostelusuosituksen mukaan:
"Perusannostus 5 ml (1 korkillinen) 200 litraan uutta vettä. Voidaan lisätä joko ensin uuteen veteen ja siitä akvaarioon tai suoraan akvaarioon ennen uuden veden lisäystä. Suoraan akvaarioon lisättäessä annostele akvaarion koko tilavuuden mukaan, jotta aine reagoisi mahdollisimman nopeasti uuden veden kanssa (valmistajan suositus)."
, jos hiuksia halotaan niin tämä ilmeisesti tarkoittaisi, että letkulla vettä vaihtava laittaisi ainetta aina koko akvaarion tilavuuden mukaan. No, olisi se silti halvempi.
"Perusannostus 5 ml (1 korkillinen) 200 litraan uutta vettä. Voidaan lisätä joko ensin uuteen veteen ja siitä akvaarioon tai suoraan akvaarioon ennen uuden veden lisäystä. Suoraan akvaarioon lisättäessä annostele akvaarion koko tilavuuden mukaan, jotta aine reagoisi mahdollisimman nopeasti uuden veden kanssa (valmistajan suositus)."
, jos hiuksia halotaan niin tämä ilmeisesti tarkoittaisi, että letkulla vettä vaihtava laittaisi ainetta aina koko akvaarion tilavuuden mukaan. No, olisi se silti halvempi.
Toihan kuulostaa ihan kivalta ratkatulta. Jollain kokemuksia? 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Toki on hyvä ja erittäin riittoisa aine Seachem Prime, eikä tarvi isoja tonkkia kuljetella.
-
- Senior Member
Siis käytän itse Seachem Primea. Oon vaan aina ihmetelly että miks valtaosa ihmisistä käyttää AquaSafea..
Mä lisään vettä aina ämpärillä sillä tavalla et laitan tuon aineen ämpäriin ja heti sen jälkeen kaadan veden altaaseen. En oo koskaan annostellu koko altaan tilavuuden mukaan.
Mä lisään vettä aina ämpärillä sillä tavalla et laitan tuon aineen ämpäriin ja heti sen jälkeen kaadan veden altaaseen. En oo koskaan annostellu koko altaan tilavuuden mukaan.
-
- Katalysaattori
Eikös Malys tutkinut eri vedenparannusaineita ja todennut, että AquaSafe on ainoa, joka poistaa kuparin..? http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 3&start=15
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
- Senior Member
Ohhoh.. enpä ollut tuota aikaisemmin lukenut.
-
- Advanced Member
Jos vedenhoitoaine sitoo/tekee vaarattomaksi raskasmetallit, niin eikö se silloin hoida myös kuparin, joka on raskasmetalli?
-
- Senior Member
Totta että kupari on raskasmetalli joo.. Kuulostaa sen verran uskomattomalta tutkimustulokselta mun korvaan et pitää varmaan käydä hommaamassa kuparitesti ja kokeilla ite 

-
- Advanced Member
Niin, en minä ainakaan luota vain yhden ihmisen tekemään kotitestiin, kaikella kunnioituksella toki.
Oli kyseessä mikä tahansa tuote, niin useampi testi on paikallaan.
Mutta kiva, jos joku muukin viitsii testata, niin ei liiku niin paljon villejä huhuja, joita totuuksina kerrotaan.
Muistan aina kun Helsingissä asui nainen, joka kasvatti niitä kalleimpia, hienoja tulisukia SS+ luokkaa ja hinomaruja ym. ja hän minulle suositteli Seachem Primeä, koska poistaa vedestä kuparinkin, mikä tunnetusti on myrkkyä herkille tulisukaravuille ihan pienissäkin määrin. Tosin mun kaikki ravut kuoli, hänen oli kyllä hengissä...
Mutta valmistajan tuoteselosteessa puhutaan vaan yleisesti raskasmetalleista, en sitten tiiä onko faktaa vai fiktiota.
Tällä hetkellä käytän itse rapuloissa vain ja ainoastaan Biotopol C:tä , jossa mainitaan erikseen Cuparin poistovaikutus.
Oli kyseessä mikä tahansa tuote, niin useampi testi on paikallaan.
Mutta kiva, jos joku muukin viitsii testata, niin ei liiku niin paljon villejä huhuja, joita totuuksina kerrotaan.
Muistan aina kun Helsingissä asui nainen, joka kasvatti niitä kalleimpia, hienoja tulisukia SS+ luokkaa ja hinomaruja ym. ja hän minulle suositteli Seachem Primeä, koska poistaa vedestä kuparinkin, mikä tunnetusti on myrkkyä herkille tulisukaravuille ihan pienissäkin määrin. Tosin mun kaikki ravut kuoli, hänen oli kyllä hengissä...

Mutta valmistajan tuoteselosteessa puhutaan vaan yleisesti raskasmetalleista, en sitten tiiä onko faktaa vai fiktiota.
Tällä hetkellä käytän itse rapuloissa vain ja ainoastaan Biotopol C:tä , jossa mainitaan erikseen Cuparin poistovaikutus.
Voisiko syynä siihen, että useat käyttävät Seran Aquatania olla se, että se äkkisilteen tuntuu riittoisammalta vaihtoehdolta kun tilaa 5l kanisterin Saksasta (esim. Zooplussasta, jossa ei tule postituskuluja kun tilaa yli 69e:lla)? Ja onhan se edullinen moneen tuotteeseen verrattuna. Itse olen käyttänyt sitä tähän saakka mutta ajatellut ostaa sen Seachemin pienemmän mutta riittoisan kun tuo 5l kanisteri tyhjenee...mä olen käyttänyt tuota Seraa sekä tulisukaravuilla, että kiekoilla ja muilla. 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Aqua-Safe on varmaan kallein kaikista vedenparannusaineista. Ei ole riittoisaa ja monia hirvittää se sininen väri.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Viesti:
Lisäksi tuo mönjä liukkenee paljon huonommin kuin esim. tuo mainittu Seachem Prime. En näe mitään syytä miksi tuota alitehoista ainetta pitäisi käyttää... paitsi tietenkin se, että ihan pienissä altaissa sen annostelu on helpompaa.
Se tosiaan liukenee huonosti veteen ja mulla jää välillä ämpäriin sitä. Paitsi kohta kyllä laitan sen hanaliittimen, ni saan suoraa letkul vedet akvaa ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
No kyllä se EasyLifen FFM on varmaan heikoimmin liukeneva tai eihän se edes liukene. Mitä lie savea. Mutta Mörrikkä, mitä sinä itse käytät noista kauppaamistasi aineista omissa akvaarioissasi tai onko jollain muulla käyttäjäkokemuksia Microbe-Lift-tuotteista?
-
- Advanced Member
Niin, miksi siitä on edes tehty geelimäiseksi? Jotta se näyttäisi laadukkaammalta?
Joo, FFM ei varmaan liukene paremmin, mutta sekoittuu kyllä helpommin.
Joo, FFM ei varmaan liukene paremmin, mutta sekoittuu kyllä helpommin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Viesti:
kirahvi1: Itse olen testaillut merivedessä Xtremeä, aquarium balanceria, Special Blendiä ja Nite-Out:a. Pitäähän niitä kokeilla kun on kaapissa tyrkyllä
Tuo vedenparannusaine on vaikuttanut hyvältä: ei värjää tai jää lillumaan akvaarioon. Mitä ilmeisimmin myös bakteerituotteet toimivat, sillä merivesitankin levävaiheet ovat menneet melko nopeasti ohi.

Tuo vedenparannusaine on vaikuttanut hyvältä: ei värjää tai jää lillumaan akvaarioon. Mitä ilmeisimmin myös bakteerituotteet toimivat, sillä merivesitankin levävaiheet ovat menneet melko nopeasti ohi.
Aqua Safe on Tetran ja Aquatan Seran.They2 kirjoitti:Aqua-Safe on varmaan kallein kaikista vedenparannusaineista. Ei ole riittoisaa ja monia hirvittää se sininen väri.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

-
- Elite Member
Se sininen väri on metyleenisineä, jota käytetään bakteerilääkkeenä. Mä en henk.koht. käsitä miksi vedenvaihdon yhteydessä altaaseen pitäisi joka kerran työntää bakteerilääkettä.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
Joo, tiedän että Aqua-Safe on Tetran.Paavo2006 kirjoitti:Aqua Safe on Tetran ja Aquatan Seran.They2 kirjoitti:Aqua-Safe on varmaan kallein kaikista vedenparannusaineista. Ei ole riittoisaa ja monia hirvittää se sininen väri.Mitä hirvittävää on sinisessä värissä?
Ei minua ainakaan väri hirvitä. Miten uskallat käyttää mitään kasvilannoitteita tai lääkkeitä, värillisiä ne on nekin monet...

Monet on varmaan luulleet sitä väriä väriaineeksi. Lannoittessahan se väri tulee niistä aineista, ei väriä antavasta kemikaalista.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
-
- Senior Member
Itse käytin vuosia juurikin aqua-safe vedenparannusainetta sen vuoksi, että aina olin käyttänyt ja en uskaltanut olla käyttämättä. Nyt on menty ~ pari vuotta ilman minkäänlaista vedenparannusainetta ja vaikutusta ei ole huomannut mistään.
Itse suosittelen ensin selvittämään ja perustelemaan itselleen miksi sitä ylipäätään mitään vedenparannusmömmöä sinne veteen pitää laittaa? Tai ainakaan joka vedenvaihdossa ja aina purkin kyljestä löytyvää määrää.
Toki kaikilla Suomessa ei ole sitä onnellista tilannetta, että vesi on niin hyvää ja homogeenista kuin meillä täällä PK-seudulla, että jokin tarkoitus tuollaiselle aineelle saattaa jossain tilanteessa olla olemassa.
Lisäksi itselleni tulee sellainen mieleen, että joissain tilanteissa esimerkiksi silloin kun asustelee talossa, jossa on vaikkapa vanha lämminvesivaraaja niin silloin voi olla syytä käyttää jotain ainetta, joka sitä vesieliöille haitallista kuparia oikeasti sieltä sitoo vaarattomampaan muotoon.
Itse suosittelen ensin selvittämään ja perustelemaan itselleen miksi sitä ylipäätään mitään vedenparannusmömmöä sinne veteen pitää laittaa? Tai ainakaan joka vedenvaihdossa ja aina purkin kyljestä löytyvää määrää.
Toki kaikilla Suomessa ei ole sitä onnellista tilannetta, että vesi on niin hyvää ja homogeenista kuin meillä täällä PK-seudulla, että jokin tarkoitus tuollaiselle aineelle saattaa jossain tilanteessa olla olemassa.
Lisäksi itselleni tulee sellainen mieleen, että joissain tilanteissa esimerkiksi silloin kun asustelee talossa, jossa on vaikkapa vanha lämminvesivaraaja niin silloin voi olla syytä käyttää jotain ainetta, joka sitä vesieliöille haitallista kuparia oikeasti sieltä sitoo vaarattomampaan muotoon.
440: 11+C.sterbai, 7xL-201, Squaliforma sp., L-128, L-260, LDA01
350: L-200 HF, 2x L-134, 2x L46, 9x C.sterbai / /16x L-46, 8x C.sterbai
176: 6x L-134,6x L-46
350: L-200 HF, 2x L-134, 2x L46, 9x C.sterbai / /16x L-46, 8x C.sterbai
176: 6x L-134,6x L-46
-
- Advanced Member
Aha,eli se on pitkäaikaisessa käytössä jopa haitallista.Micke kirjoitti:http://fi.wikipedia.org/wiki/Metyleenisininen