Muutto ja keinunta
Valvoja: Moderaattorit
-
Aadolfiina
- Junior Member

- Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura ry
- Sukupuoli: Nainen
Muutto ja keinunta
Muutin akvaarion tänään, mutta milloin kuuluu kaloille antaa ensimmäinen ruoka?
Alunperinkin mua jännitti hirveästi laittaa akvaario metallijalkojen päälle JA NYT SE HEILUU JOS SITÄ TÖKKÄÄ? Kyseessä siis nyt uusi giant 128 litraa. Akvaario sekä jalat on ostettu Kuopion akvaarioliikkeestä. Akvaarion alla paksu vaneri ja routamatto. Käyvätkö nyt pahimmat painajaiseni toteen eikä nuo heikontuntuiset jalat kestä mitään ja akvaarion vedet lentävät kaaressa vuokra-asunnon lattialle?
Alunperinkin mua jännitti hirveästi laittaa akvaario metallijalkojen päälle JA NYT SE HEILUU JOS SITÄ TÖKKÄÄ? Kyseessä siis nyt uusi giant 128 litraa. Akvaario sekä jalat on ostettu Kuopion akvaarioliikkeestä. Akvaarion alla paksu vaneri ja routamatto. Käyvätkö nyt pahimmat painajaiseni toteen eikä nuo heikontuntuiset jalat kestä mitään ja akvaarion vedet lentävät kaaressa vuokra-asunnon lattialle?
128 l
-
Kalakaverit
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Re: Muutto ja keinunta
Oletan että kyseessä on alumiinijalusta. Kyllä se altaan painon kestää, vaikka hieman huojuukin sivuttais suunnassa.
Samasta profiilista tehdään liikkeiden räkit ja on niitä tonnisiakin altaita pidetty vuosia noiden päällä. Ole huoleti äläkä sitä enempiä heiluttele
Samasta profiilista tehdään liikkeiden räkit ja on niitä tonnisiakin altaita pidetty vuosia noiden päällä. Ole huoleti äläkä sitä enempiä heiluttele
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Joku jalka kantaa, ja huojuu siksi. Jalan alle jtn. Muuten kestää varmasti, jos kasattu oikein.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
Aadolfiina
- Junior Member

Alumiinijalusta on kyseessä. Hyvä, jos tässä nyt ei tarvitse sitten enempää huolehtia. Olin jo melkein itkua vääntämässä, kun tuo muuttoprosessi oli ihan kauhea, koska koko sen ajan oli tolkuton migreeni
Eikä se tosiaan heilu, jos sitä nyt ei mene ehdointahdoin tökkimään. Aiemmim allas oli tukevan senkin päällä, niin nuo pelkät jalat tuntuu niin hataroilta siihen verrattuna. Mites on sen ruokinnan laita?
128 l
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Aikuiset kalat kestää useita päiviäkin ilman ruokaa, joten siitäkään ei kannata ressata. Voihan sinne hieman laittaa. Aamullakaan ei ole liian myöhäistä. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
Aadolfiina
- Junior Member

Laitellaan tänne nyt vielä hölmöjä kysymyksiä lisää! Milloin voisi ajatella uusien kalojen hommaamista? Niiiiin ja mites on sen ensimmäisen vedenvaihdon laita? Ihan normaalisti? Löysin tietoa ainoastaan miten akvaarion muutto suoritetaan, mutta mites sitten muuton jälkeen.. Kyllä sitä tuntee ittensä taas niin typeräksi
Jännä kyllä, miten nuo kalat tuntuvat viihtyvän paljon paremmin nyt, kuin aiemmassa altaassa.
128 l
-
They2
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
Veden voi varmaan vaihtaa ihan normaalisti, kaloja odottelisin vielä, ei tarvi kaikkia heti rohmuta.
vaikka parin viikon tai kuukauden päästä voit hankkia lisää kaloja
-
Aadolfiina
- Junior Member

Juu ajattelinkin, että pitää olla ihan maltillinen tämän suhteen. Aina vaan parempi saada vielä toisen ihmisen mielipide. En ole niiiin pitkään aikaan hankkinut uusia kaloja, kun olen tiennyt muutosta. Nyt tosin tiedän, että en muuta enää ikinä, ettei akvaariota tarvitse muuttaa 
128 l
-
They2
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
Akvaariota on varmaan vaikeinta muuttaa muhin lemmikkeihin nähden. Vain kalat tarvitsevat kokoajan vettä, niiden koti on iso, painava lasiloota joka särkyy helposti, hiekat ja muu tekniikka. Vie autosta paljon pehmustettua tilaa. Tiedän tunteen, tullut muutettua 2 akvaarion kanssa. Muuttomatkalla joka tien kuopassa sydän nousee kurkkuun, kun pelkää että nyt se akvaario sitten särkyi. 
Kyllä mua kauhistuttaisi jos akvaario keikkuisi... ei sinne jonkun jalan alle ois voinut mitään tasapainottavaa laittaa ellei jalat ole säädettävät.
Itse olen kaikki altaat aina mitannut vatupassilla, liekö sitten ylihysteeristä..
Antaisin varmaankin ruokaa kun kalat näyttäsivät hyvin kotiutuneilta. Samaten odottaisin hetken ennenkuin hankkisin uusia kaloja,
jotta pääsisin näkemään ettei nykyiset kalat sairastu, stressi se on muuttokin.
Itse olen kaikki altaat aina mitannut vatupassilla, liekö sitten ylihysteeristä..
Antaisin varmaankin ruokaa kun kalat näyttäsivät hyvin kotiutuneilta. Samaten odottaisin hetken ennenkuin hankkisin uusia kaloja,
jotta pääsisin näkemään ettei nykyiset kalat sairastu, stressi se on muuttokin.
Seeprapleko L-046 poikue videolla ♥ http://www.youtube.com/watch?v=DYc1NzgmBf0 ♥
-
Malys
- Advanced Member

Mulla keikkui 54 litrainen Juwel omalla jalustallaan, ei säädettäviä jalkoja. Lopputuloksena allas alkoi vuotamaan lopulta.. Tuon takia olen nykyään melkeinpä hysteerinen sen suhteen että allas on suorassa eikä keiku.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
-
Aadolfiina
- Junior Member

Nyt saan uuden stressin. Pitäisiköhän minun soittaa liikkeeseen, mistä ostin, että mitä pittää tehä? Tuossa ei ole siis säädettävät jalat ja alusta on kyllä ihan tasainen, että luulen sen johtuvan noista jaloista. Ärsyttää, että niin paljon maksoin noista jaloista, ja sitten ne huojuttelee noin tuota allasta.
128 l
Niin, voihan se olla että lattia ei ole kuitenkaan tasainen ja jalusta on, joten silloin ei taida soitto auttaa..
entä jos katsot vatupassilla mistä suunnasta se on vino ja veden vaihdon yhteydessä yrittäisit pujottaa keikutusta aiheuttavan jalan alle jotain tasoittavaa esim. muovimaton palasta, vaneria tms mitä sinne sitten saisikin. Akvaario tietty pitäis tyhjätä mahdollisimman tyhjäksi (vaikka ämpäreihin vesi siksi aikaa)
Tai sitten koklata lattian vatupassilla, jos se on kaikin tavoin suora niin onhan silloin jalusta viallinen.
entä jos katsot vatupassilla mistä suunnasta se on vino ja veden vaihdon yhteydessä yrittäisit pujottaa keikutusta aiheuttavan jalan alle jotain tasoittavaa esim. muovimaton palasta, vaneria tms mitä sinne sitten saisikin. Akvaario tietty pitäis tyhjätä mahdollisimman tyhjäksi (vaikka ämpäreihin vesi siksi aikaa)
Tai sitten koklata lattian vatupassilla, jos se on kaikin tavoin suora niin onhan silloin jalusta viallinen.
Seeprapleko L-046 poikue videolla ♥ http://www.youtube.com/watch?v=DYc1NzgmBf0 ♥