Sama vika täällä. Meidän vanhimmat omput on kanssa jo reilut puolitoista vuotiaita, ja osa on jo kovin hitaita liikkeissään. En ole oikein varma, että onko parempi antaa kuolla rauhassa vanhuuteen vai lopettaa ennen kuin kuolevat itse. Kun mikään lukemani tai kuulemani ompun lopettamistapa ei tunnu hyvältä.aquamarina kirjoitti:Miten te muut säilytätte mielenrauhanne noiden vanhempien omppujen kanssa ? Meidän ompuilla ikää alkaa oleen se kaksi vuotta ja tuntuu, että järki pakenee niiden kanssa, eilenkin toinen nukkui tuolla pohjassa, kyljellään ja kokonaan kuoren sisällä. No mitä tein minä, otin sen tietenkin sieltä pois, koitin nuuskutella (nuhaisena) ja pistin sen haaveineen sitten "varalta" tuohon tyhjennystä odottavaan altaaseen, en onneksi roskikseen. Siellä se sitten alkoi kurkkimaan kuorensa sisältä, no ei muuta kuin takaisin omaan altaaseen. Tuli idioottimainen olo, kun eivät saa enää nukkuakaan ja toisen kerran olin taas ihan sata varma, että tuo kyllä kuoli, kun toinen vain antoi itsensä mennä virran mukana, onneksi lähti liikkeelle heti.
Tuossa aikaisemmassa viestissäni kirjoitin siitä, että varsinkin juuri näille vanhoille ompuille jää hiekkaa kannen väliin ja ovat pohjalla köllöttäessään kovin kuolleen näköisiä. Aina niitä täytyy nostella pois ja haistella. Mies sattui kerran näkemään mun touhun ja hyvin hölmistyneenä kysyi, että "Mitä sä oikeen teet? Siis haisteletko sä niitä?" En luultavasti ollut koskaan kertonut, että niinkin tehdään.