Mikä kasvini onkaan: se kukkii!
Valvoja: Moderaattorit
Mikä kasvini onkaan: se kukkii!
Minä onneton unohdin kasvini nimen: olin ihan varma, että se on "ukonhattu", mutta se ei lienekään akvaariokasvi? Se on tummanvihreä, melko matala kasvi ja nyt siinä on kukka!
Kasvatti pitkän varren ja yön aikana se on auennut. Olisin halunnut tietää, voiko sitä jotenkin "vaalia"..

88 litrainen tetra-piikkisilmä-tulisukarapu mix.
-
Kirjoplatynen
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Ankeus on taaksejäänyttä; kallaa se tosiaan minunkin mielestäni muistuttaa nyt, kun on auki kokonaan! On etualalla meidän altaassa ja täytyy sanoa, että katse hakeutuu siihen koko ajan.
Meilläkin tämä kukka on ensimmäinen laatuaan; siirsin kasvin paremmalle paikalle muutama kuukausi takaperin enkä upottanut maavartta kokonaan hiekkaan. Liekö syynä se? Lisäksi meillä menee PMDD:tä ja hiilidioksidia. Näyttää voivan muuteoinkin kasvit hyvin PAITSI afrikansaniainen, jossa on ilmeisesti piilevää? Muut kasvit ovat levävapaita ja suorastaan rehottavat..
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Meilläkin tämä kukka on ensimmäinen laatuaan; siirsin kasvin paremmalle paikalle muutama kuukausi takaperin enkä upottanut maavartta kokonaan hiekkaan. Liekö syynä se? Lisäksi meillä menee PMDD:tä ja hiilidioksidia. Näyttää voivan muuteoinkin kasvit hyvin PAITSI afrikansaniainen, jossa on ilmeisesti piilevää? Muut kasvit ovat levävapaita ja suorastaan rehottavat..
88 litrainen tetra-piikkisilmä-tulisukarapu mix.
Mulla anubias kukki heti kun sain sen istutettua joskus n. 8 vuotta sitten. Sen jälkeen ei ole kukkinut vaikken ole sitä kamalasti siirrellyt. Viime aikoina olen alkanut lannoittamaankin enemmän (ja säännöllisemmin), mutta eipä ole kukkia näkynyt.g.rosea kirjoitti:Se kukkii lähes kaikkialla, jos saa olla pitkään paikoillaan, vaikka 3 kukkaa on jo ihan hyvä...
-
suomen-suurin-kala
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Mikä kasvini onkaan: se kukkii!
Ei enää liity anubiaisiin, mutta onkohan nämä pikkuiset punaiset paukurat pensasojakaalin varsissa kenties pikkuriikkisiä kukkia/nuppuja?

Kala on kaveri, ei sapuska.