Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2
Jahuu, kypsyihän se akvaario vihdoinkin. Aika tarkalleen kolme viikkoa taisi mennä. Heitin vielä asian varmistamiseksi yhden satsin hirvensarvisuolaa, jos huomenna näyttää muuttuneen nitraatiksi niin pääsee kaloja hakemaan ennen viikonloppua. Lajeina tulee olemaan kardinaalitetrat, helmimonniset sekä taistelukala; 26 astetta lienee näille sopivin veden lämpötila?
128 litraa: kardinaalitetroja, helmimonnisia ja kääpiöakarapariskunta
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
^^Juu, 29-27 astetta. Itse odotan jo innolla TAS:in huutokauppaa. Onko samankokoinen kun HASin huutis?
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Ottaa pattiin. 250 litran purkissa hiushalkeama takalasissa (kiitos naapuri kerrostalon peruskorjaus/pohja kallion räjäyttelyn) *kirosana*
...ja rahat näyttää mattia. Joten lasten uima-allas pääsee hyötykäyttöön. Kettu.
Omista leväbarbeistani en tohtisi luopua kun ovat niin rakkaita mulle.
Siihen meni mun levis akvan rakennus budjetti(osittain) kun pitää ostaa uus saman kokonen allas tahi isompi tilalle.
Ja ko.talonyhtiö ei korvaa mitään vaikka ko. räjäytyksessä koko akva tärähti. ARGH.![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
...ja rahat näyttää mattia. Joten lasten uima-allas pääsee hyötykäyttöön. Kettu.
Omista leväbarbeistani en tohtisi luopua kun ovat niin rakkaita mulle.
Siihen meni mun levis akvan rakennus budjetti(osittain) kun pitää ostaa uus saman kokonen allas tahi isompi tilalle.
Ja ko.talonyhtiö ei korvaa mitään vaikka ko. räjäytyksessä koko akva tärähti. ARGH.
300, 60, 80. Ja aina olen tyrkyttymässä miljoonakaloja
Ja vastaanotan/ostan täyskasvuisia leväbarbeja parven jatkoksi.

-
- Advanced Member
Älä -mouse- luovuta. Taloyhtiö sinun akvaariosi rikkoi, joten heillä on velvollisuus myös maksaa se. Lasten uima-allas on tarpeeksi iso, jotta kalasi voivat olla siellä evakossa hieman pidemmänkin aikaa. Älä osta vielä mitään uutta allasta. Aloittamassasi keskustelussa oli joku liittänyt sen lain, jossa lukee selvästi, että sille henkilölle, joka ei ole tilannut räjäytystä pitää korvata kaikki hänelle koituneet vahingot jos räjäytyksen tilannut ei ole yksityinen. Eli siis sinulla on lain mukaan oikeus saada rikkoutuneen akvan kustannukset taloyhtiöltä/räjäytystyön tehneeltä firmalta takaisin.
-
- Senior Member
Jokaisen räjäytysfirman pitäisi tehdä ennakkotarkastus lähitaloihin ennen töiden aloittamista. Tämä siksi, että ihmisillä on tapana laittaa kaikenlaista vanhaa vikaa räjäytystöiden syyksi.
Jos ennakkokatselmuksessa ei ole paperiin kirjoitettu että akvaariosi oli jo rikki (ja näinhän ei tietenkään ole) niin olet oikeutettu saamaan korvaukset räjäytysyhtiöltä/taloyhtiöltä, kumpi sen nyt ikinä korvaakaan.
Vähän jännittää kun meillä oli keväällä kyseinen ennakkokatselmus ja mulla oli silloin yksi 40 litran allas, jonka katselmuksen tekijä merkitsi paperilleen. Nyt akvaarioita on kaksi 128 ja 84. Mietityttää vaan, että pitäiskö siitä nyt ilmottaa sitten noiden räjäyttelijöiden edustajille..
Jos ennakkokatselmuksessa ei ole paperiin kirjoitettu että akvaariosi oli jo rikki (ja näinhän ei tietenkään ole) niin olet oikeutettu saamaan korvaukset räjäytysyhtiöltä/taloyhtiöltä, kumpi sen nyt ikinä korvaakaan.
Vähän jännittää kun meillä oli keväällä kyseinen ennakkokatselmus ja mulla oli silloin yksi 40 litran allas, jonka katselmuksen tekijä merkitsi paperilleen. Nyt akvaarioita on kaksi 128 ja 84. Mietityttää vaan, että pitäiskö siitä nyt ilmottaa sitten noiden räjäyttelijöiden edustajille..
-
- Advanced Member
Tuo olisi muuten hyvä, mutta pienillä räjäytysyhtiöillä ei välttämättä ylimääräisiä resursseja tuohon.
-
- Senior Member
Toisaalta jos ne kerran kiertää kaikki niin välttävät samalla sellasten turhien asioiden korjaamisen.
Tiedän tapauksen, kun joku on tullut ylipanostajalle valittamaan että sokkeli on mennyt talosta halki kun ootte räjäytelly. Matkaa haljenneelle sokkelille oli monta sataa metriä eikä kaveri ollut edes vaivautunut rapsuttamaan sammalta pois halkeamasta
Joten jos mulla olis räjäytysfirma niin kävisin kaikki mahdolliset läpi esikatselmuksessa.
Tiedän tapauksen, kun joku on tullut ylipanostajalle valittamaan että sokkeli on mennyt talosta halki kun ootte räjäytelly. Matkaa haljenneelle sokkelille oli monta sataa metriä eikä kaveri ollut edes vaivautunut rapsuttamaan sammalta pois halkeamasta

Joten jos mulla olis räjäytysfirma niin kävisin kaikki mahdolliset läpi esikatselmuksessa.
-
- Junior Member
Ajatukseni tällä hetkellä: Ei yhtäkää yv:tä koko päivänä =( ja taitaa olla eka kirjotettu vastauski muute. 

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Pitääkö mun reksiteröityä uusiks, vai saako noi viestilaatikot tyhjiks muuten, YV:n lähetetyt ja vastaanotetetut täynnä? Vai pitääkö vaan poistaa sivukerrallaan?
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Hilleri, ei tarvitse. Yv -viestit saa poistettua seuraavasti: Valitse "omat asetukset" sitten "yksityisviestit" sieltä "lähetetyt" ja oikealla alhaalla lukee "valitse kaikki" napsauta hiirellä sitä ja valitse kaikki tekstin yläpuolella lukee "merkitse tärkeäksi" sen vieressä oikealla on pieni kolmio klikkaa sitä tulee tekstivaihtoehto "poista valitsemasi" klikkaa tekstiä ja napsauta hiirellä sanaa "suorita". Saman voi tehdä saapuneille viesteille, jos haluat säilyttää jonkun viestin, poista ruksi viestin oikealta puolelta ennen "poista valitsemasi " valintaa.
-
- Senior Member
Haluaa mustaa muovilistaa nanokuutioon peittämään rumia reunoja. Leveyttä listalla saisi olla max 10mm. Ja suuresta määrästä ei ole kyse, 3500mm riittää.
Mistä sitä oikein saa? Kysytty on jo: K-rauta, Biltema, Bauhaus, Motonet, Etola, yksi paikallinen mattoliike, Hong Kong, Tarjoustalo, Talouspörssi, Byggmax sekä ATV
Ehdotuksia?
Saa myös ehdottaa jotain vaihtoehtoista materiaalia.
Mistä sitä oikein saa? Kysytty on jo: K-rauta, Biltema, Bauhaus, Motonet, Etola, yksi paikallinen mattoliike, Hong Kong, Tarjoustalo, Talouspörssi, Byggmax sekä ATV
Ehdotuksia?

-
- Junior Member
Huomasin tänään että isoimmassa altaassa on valkopilkkutautii ja nyt hatuttaa kauheasti. Aivan älyttömästi. Raaawwwrrr. Olisin voinut tajuta aikaisemminkin, mutta olen seurannut niin kiinteästi toista allasta, missä on pieniä poikasia, että itsestäänselvyys on jäänyt näkemättä. Ei hiivatti sentään. Ja olen äärettömän vihainen, vaikka tiedänkin että se toi allas ja kasvit tuli menettikin juuri omat kalansa saman taudin takia ja on siitä surullinen, mutta en nyt silti jaksais ite käydä läpi samaa. Ja siis en tiennyt että tuo tauti voisi tulla mukana, jos joku sitä miettii.
Äh.
Äh.
-
- Senior Member
Jälleen yksi sitruunatetran poikanen bongattu. Kuinkakohan paljon noita on vielä oikeen tulossa?
Olisi myös yksi tetra lopetettava, ihan valkoiseksi muuttunut ja ui ihan miten sattuu.
Olisi myös yksi tetra lopetettava, ihan valkoiseksi muuttunut ja ui ihan miten sattuu.
Äh... TASin huutokauppa... ei millään repeis "tyhjään" altaista kaikkea kivaa...
-
- Advanced Member
Pitäisi tehdä jotain ostoslistaa tota huutista varten, mikä muuten olisi helppoa mutta kun en tiedä mitä ostaa.
Musta sähköteippi?Mauiwee kirjoitti:Haluaa mustaa muovilistaa nanokuutioon peittämään rumia reunoja. Leveyttä listalla saisi olla max 10mm. Ja suuresta määrästä ei ole kyse, 3500mm riittää.
Ehdotuksia?Saa myös ehdottaa jotain vaihtoehtoista materiaalia.
-
- Member
Eikös se oo helppo, kaikkea tarpeellista ja vähemmän tarpeellista?They2 kirjoitti:Pitäisi tehdä jotain ostoslistaa tota huutista varten, mikä muuten olisi helppoa mutta kun en tiedä mitä ostaa.

330L, 140L, 90L, 16L
-
- Senior Member
Olin siis eilen bauhausissa etsimässä kyseistä listaa ja mut ohjattiin listaosastolle. Siellä oli vain 20mm leveää. Tänään menin sitten kumminkin uudestaan bauhausiin ja aattelin että kyllä se alumiinilista kelpaa. Menin alumiiniprofiiliosastolle ja siellä sitä oli.. Mustaa 10x10mm muovista kulmalistaa. Miksi samanlaisia, mutta eri kokoisia tuotteita pitää säilyttää eri puolilla kauppaa? Ja miksei myyjä osannut siitä kertoa?!en kirjoitti:Musta sähköteippi?Mauiwee kirjoitti:Haluaa mustaa muovilistaa nanokuutioon peittämään rumia reunoja. Leveyttä listalla saisi olla max 10mm. Ja suuresta määrästä ei ole kyse, 3500mm riittää.
Ehdotuksia?Saa myös ehdottaa jotain vaihtoehtoista materiaalia.
Ongelma kuitenkin ratkaistu.
-
- Advanced Member
TietenkinKukkiis kirjoitti:Eikös se oo helppo, kaikkea tarpeellista ja vähemmän tarpeellista?They2 kirjoitti:Pitäisi tehdä jotain ostoslistaa tota huutista varten, mikä muuten olisi helppoa mutta kun en tiedä mitä ostaa.

-
- Advanced Member
Pikkulimaska menee mulla ärsytyskynnyksessä samaan kastiin ampiaisten, ilmastonmuutoshöpötysten ja kansanedustajien palkankorotusten kanssa. Sitä ei syö mikään kalani. Tummalevät vaan hamstraa muuta syötävää niitten seasta ja sylkee pikkulimaskat pois. En keksi mitä hyvää siinä kasvissa olisi akvaariossa. Jos sitä ei pari kertaa viikossa putsaa akvaariosta ämpärillistä, niin kaikki muut kasvit mädäntyvät, kun eivät saa valoa. Vihonviimeinen kasvi!They2 kirjoitti:Epäreilua, mä vaan haaveilen tollaisesta kun toisille toi on kun yhtä painajaista. Miksi teillä kaikilla menee jutut liian hyvin, kun mulla taas ei?Ama kirjoitti:Limaskamyrkky olisi tuote josta juurikin kovasti haaveilenMuutenkin pitäisi varmaan miettiä kasviston vaihtamista vähän hitaammin kasvaviin rehuihin. Tuntuu että koko ajan saa olla karsimassa.
Kyhmyotsilla taas kutu, illalla edessä sekin poistaminenMahtavia kaloja, mutta lisääntymisintoa on vähän turhan runsaasti...
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
-
- Junior Member
Meidän perhoskalan viihtyvyydelle se on tärkeetä!<3 Mua ärsyttää ku meillä se ei lisäänny himona, niiku muualla.NesteHukka kirjoitti:Pikkulimaska menee mulla ärsytyskynnyksessä samaan kastiin ampiaisten, ilmastonmuutoshöpötysten ja kansanedustajien palkankorotusten kanssa. Sitä ei syö mikään kalani. Tummalevät vaan hamstraa muuta syötävää niitten seasta ja sylkee pikkulimaskat pois. En keksi mitä hyvää siinä kasvissa olisi akvaariossa. Jos sitä ei pari kertaa viikossa putsaa akvaariosta ämpärillistä, niin kaikki muut kasvit mädäntyvät, kun eivät saa valoa. Vihonviimeinen kasvi!They2 kirjoitti:Epäreilua, mä vaan haaveilen tollaisesta kun toisille toi on kun yhtä painajaista. Miksi teillä kaikilla menee jutut liian hyvin, kun mulla taas ei?Ama kirjoitti:Limaskamyrkky olisi tuote josta juurikin kovasti haaveilenMuutenkin pitäisi varmaan miettiä kasviston vaihtamista vähän hitaammin kasvaviin rehuihin. Tuntuu että koko ajan saa olla karsimassa.
Kyhmyotsilla taas kutu, illalla edessä sekin poistaminenMahtavia kaloja, mutta lisääntymisintoa on vähän turhan runsaasti...

-
- Advanced Member
^^ Tossa en kyllä viitannut limaskaan vaan aman lausahdukseen siitä että kasvit kasvaa liian nopeasti. Ja mulla ei edes limaskat pärjänneet, akvakaupasta tuli pari kappaletta, eikä sitä sitten paljon näkynytkään sen jälkeen. 

Musta tuntuu että kongot sitä jonkin verran napsivat, mutta eivät todellakaan tarpeeksi. Tykkään että perhoset ovat jotenkin paljon lymyilevämpiä kun limaskaa on kauheasti, tulevat huonommin syömään jne. Kaveri oli ottanut kaiken limaskan pois altaastaan, kaksi viikkoa oli siinä hommassa mennyt, mä olisin onnellinen jos sitä olis vaan ihan vähäsen (en jaksa ryhtyä koko satsin poistoon...) 

Uskoisin limaskan kuolevan pintavedenkierron vuoksi. Olen havainnut tämän muutaman kerran, kun virtausta on muutettu. Perhoskala kyllä ei mielestäni välttämättä juuri limaskaa tarvitse, kunhan nyt jotain kasvia pintaan saakka pukkaa, niin siihen "pesiytyy".
-
- Advanced Member
Tilasin tuossa äsken zooplus.fi:stä tavaraa, tilauksen jälkeen luki, että maksa tilauksen summa johonkin osoitteeseen. Siis eikös se tilaus makseta suoraan, kun on siihen tilausjuttuun kirjoittanut pankkikorttinumeron. En ole ikinä ennen netissä ostaessa törmännyt moiseen. Vai teinkö minä sitten nyt tyhmän virheen ja maksan tilauksesta kaksinkertaisen summan?