Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Kukkiis
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja Kukkiis »

nyt on tyytyväinen kun jaksoi pitkän työpäivän jälkeen siivota Aksolan :) pakko huomenna kyllä ottaa uusiksi, pohjaan jäi niin paljon höttöä, mutta on ainakin parempi ja itsellä parempi mieli!
330L, 140L, 90L, 16L
Substral
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Substral »

Jaah.. voisi aloittaa varovasti salamanteriplekojen kudetusyritykset.. Pitänee lukea kaikki aiheen tiimoilta löytyvä kirjoittelu ja kuturaportit (vihjeitä otetaan vastaan ;)). Uusia haasteita, kipakkaa jännitystä!
Eiköhän tämä ollut tässä..
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

Kyllä se on niin, että ilman tätä foorumia ja irc-kanavaa olisin melkoisen yksin tämän harrastukseni kanssa. Minulle tuottaa suurta iloa, että voin jonkun kanssa jakaa päivän tapahtumat tai kertoa jollekin omista suunnitelmista tai toteutuksista niin, että tiedän, että toistakin osapuolta kiinnostaa. Oli kivaa olla isosiskon luona käymässä, kun saatettiin tuntikausia viettää istuen ja katsoen hänen allastaan ja jutella kaloista, käydä yhdessä kaupoilla yms. Täällä pohjoisessa on niin totaalisen yksin, eipä kukaan, joka täälläkään käy kylässä, edes vilkaise allasta, eikä edes täällä asuvat. Minun taas on pakko täyttää päivät jollakin, joten olen aika syvällä tässä maailmassa ja minua surettaa kauheasti, etten voi jakaa tätä kenenkään kanssa. Ei kukaan innostu täällä, jos kerron, kuinka miljoonakalat tekivät ekat poikasensa tai taistelukadat kutivat, tai että onnistuin jossakin, joka on hieman haasteellista. Eikä näistä asioista saa mitään palautetta, joten onko se nyt niin kauhean hienoa, että edes onnistui?
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Otin eilen vallisneriaa oikeen rankalla kädellä pois altaasta ja nyt se näyttää taas hienolta.
Pari viikkoa olen miettinyt, että onko se nyt hyvännäköistä vai ei, mutta ei se sitten ollut. Nyt sen viimein huomaa, että kannatti ottaa pois. Vähän harmittaa, ettei tuttavapiirissä ole akvaristeja, joille voisi kasvintaimia tarjota kun aina tulee sitten heitettyä niitä roskiin.
Angel86
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Sama täällä! Ketään tuttavista tai kavereista ei harrasta akvaarioita :/. Ois kiva tutustua muihin turkulaisiin akvaristeihin :)
-pia-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja -pia- »

Täälläkin yksi juuri harrastuksen aloittanut Turkulainen, itsellä vain yhdellä ystävällä akva ja siinä se sitten olikin!! Olisi hienoa, että tuntis muitakin joiden kanssa mielipiteitä vaihtaa! :D
100L sekala, kissa, mies
http://pial.kuvat.fi
Angel86
Senior Member
Senior Member

Meidän turkulaisten pitää järjestää tapaaminen:)? Ku tosiaan kaverit ei ymmärrä tästä harrastuksesta senkään vertaa mitä itte on oppinut tässä neljän kuukauden aikana :D Hah ja anoppikin luuli et omenakotilot on limasia päältä et miten mä uskallan koskea niihin.
Viimeksi muokannut Angel86, 14:55, 13.09.2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-pia-
Junior Member
Junior Member

Ehdottomasti!! :D missä liikkeessä olette muuten turussa käyny? ite kävin lauantaina Uudessa akvaariossa ja oli kyllä positiivinen yllätys!!
100L sekala, kissa, mies
Angel86
Senior Member
Senior Member

-pia- kirjoitti:Ehdottomasti!! :D missä liikkeessä olette muuten turussa käyny? ite kävin lauantaina Uudessa akvaariossa ja oli kyllä positiivinen yllätys!!

Hah jes :D Eiku tapaamista järjestelemään! No vähän kaikki on tullut koluttua läpi tutustumismielessä. Uusi akvaario onki loistava paikka. Hyvä kala- ja kasvivalikoima. Isoimmat kannotkin olen siellä nähnyt, mitä Turussa on myytävänä. Sellanen ois meinaan jossain vaiheessa hakusessa :) Myös akvaariopiste on ihan hyvä paikka valikoiman suhteen + asiantunteva myyjä. Mitä nyt kuolleita kaloja välillä näkyy altaissa :/. Nii ja kantsii Kaarinan liike myös katsahtaa.
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Uusi akvaario on mun mielestä paras turkulainen akvaariokauppa. (huomaa, että kyseessä on mielipide)
Tarvikkeita käyn joskus ostamassa hepokullan karvakorvista, kaloja siellä ei enää ole.
-pia-
Junior Member
Junior Member

Juuh Akvaariopisteessä kans tullu käytyä hiukan kasveja hakemas ja altaan jalusta tuli sieltä hankittua. Uudesta akvaariosta ostin tarvikkeita ja vissiin huomenna olis tarkotus viedä tuo meidän jättiläinen (isopurjepleko) sinne ja hakea tilalle joku hoitamaan sen hommia! Puutoris en ole edes käyny :) ja tuskin menenkään.. mut juu tapaaminen pystyyn ni saadaan edes muutama akvaarion omistaja ystävä!! :D
100L sekala, kissa, mies
They2
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja They2 »

Äh. Näyttää siltä et kaikki turkulaiset akvaristit on naisia ja peruskouluiän jo päättäneitä :mrgreen:
Eikun siis tapaamista pystyyn. Vaikka jossain kahvilassa tai akvaariokaupan edessä...
-pia-
Junior Member
Junior Member

Kyllä nyt luulis, että turun alueella muitakin on :D
Oli kaloilla tuossa ruokailuaika, on ne vaan hauskasia kun menevät ihan miljoonaa tuol altaas ruoan perässä ja kun tulevat vastaan ku ottaa ruokapurkin esille! Vois vissiin käydä surviaisia hakemassa ni saisivat hiukan herkutellakkin :)
100L sekala, kissa, mies
Angel86
Senior Member
Senior Member

Kaikki turkulaiset saman ikäisiäkin näköjään :D Koht tarttis lähteä hiekan pesu hommiin... Käytiin ostamassa Lausteen vihermaailman viereisestä paikasta hiekkaa. Olivat myyjät vähän ihmeissään ku sanottiin et ostettais noin 80 kg hiekkaa. Heillä nimittäin maksaa 20 euroo perävaunullinen hiekkaa. Saatiin sit 10 eurolla auton takakonttiin lapata hiekkaa n. 80 kg verran. Tuli sitä vähän ekstraaki otettua :P Ku ei kukaan kattellu vierestä :D
They2
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja They2 »

Tuntuu, et jossain Utjoessakin on enemmän akvaristeja kun Turun seudulla. :roll:
-pia-
Junior Member
Junior Member

No tota määrää hiekkaa peseekin jo hetken jos toisenkin! Ite mietiskelen et mitäs väriä tohon akvaan sais/ mahtuis! Ku huomenna niitä uusia asukkaitakin tonne pohjalle pitäis käydä hakemas! Heis vaan ei niin kauhiasti sitä väriä ole! :)

Edit: Lisätty isot alkukirjaimet.
-Ylläpito
100L sekala, kissa, mies
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Ennen kun muut kyllästyy niin pitäiskö perustaa ketju "turkulaisen akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset". :D

Ja muutakin ajatusta. Mulla on tahtojen taisto päällä meidän partistytön kanssa. Se on jo kaks kertaa kahden päivän sisällä irrottanu konnanputken siitä paikasta mihin mä sen haluan. Enkä varmana anna periksi. Katotaan kumpi kyllästyy ekana.

Edit: Lisätty isot alkukirjaimet.
-Ylläpito
-pia-
Junior Member
Junior Member

Taitaa molemmissa olla siis sisustajan vikaa!! Meille olis tänään tarkotus hakea partis ja en sit tie mitä muuta tarttuu mukana! Vois olla hyvä sellanen Turkulaisten oma höpöttely ketju juu! :)
100L sekala, kissa, mies
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Jei, nyt on ketju pystyssä..

Suosittelen tyttöpartista. Meillä poika mököttää vaan jatkuvasti kolossaan. mutta tyttö on seurallisempi. Onhan se tietty luonnekysymyskin.. ja mä en tykkää niitten poikien parroista :D
Angel86
Senior Member
Senior Member

Tuli kirjoiteltua viestia tänne palstalle kunnes tuli mieleen et mullahan on veden täyttö menossa. Herran jestas! Parista sentistä jäi kiinni :D
TheSiren
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja TheSiren »

Olen taas ollut laiska akvaarion kasvien perkuiden suhteen, karttulehti on kasvanut jo niin korkeaksi että peittävät kohta koko pinnan. No, ehkä tänään..
Halla76
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Halla76 »

Mä olen pääsemässä akvaariossa feng suihin...hiukan vielä muutoksia niin ehkä olen jonkun viikon tyytyväinen. Herttamiekka ratkaisi yhden kohdan ongelman.
317l vettä
Seitti
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Seitti »

jaa-a :) Se olis uusi allas kypsymässä pallopäitä varten. Viellä tarvii odotella kansilasia ja valaisimen valmistumista. Sitten pääsisiki kasviostoksille. Ai että :D
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

Halla76 kirjoitti:Mä olen pääsemässä akvaariossa feng suihin...hiukan vielä muutoksia niin ehkä olen jonkun viikon tyytyväinen. Herttamiekka ratkaisi yhden kohdan ongelman.
Minä saavutin toisen akvaarioni kanssa tämän tason eilen. Tällä hetkellä ei kaipaa allas enää yhtään mitään, paitsi etualan kasvien leviämistä. :P
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Petokotilot on maannu päälekäin jo kaks päivää.. keihäslehteen on tullut munia parin sentin välein. Edellisetkään munat ei vielä ole muuttuneet miksikään vaikka ne ilmesty jo aikoja sitten..
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”