Kaupan nettisivut Googlella käännettynä:
http://translate.googleusercontent.com/ ... pLGYJBfJsg
Jos linkki ei toimi: http://www.ecosphere-europe.com/
Kuvia:

Lisätietoa:
http://eco-sphere.com/care.html
Valvoja: Moderaattorit
Samaa mieltä. Useinkin ihmettelen, miksi akvaariossa pidettyihin eläimiin suhtaudutaan korkean eettisesti, mutta vastaavaa eettisyyden tasoa ei noudateta syötävien eläinten suhteen.Aqualung kirjoitti:No voi hellanlettas! Itse mielelläni keittelen rapuja elävältä. Ja ostereita kidutan sitruuna- ja vatsahapoilla hengiltä.
...
Mutta pidät kuitenkin kaloja lasipurkeissa, jotka on tilavuudeltaan ehkä noin miljardisosa niiden luontaisista elinolosuhteista... Oikeasti eettisetihmiset eivät pidä mitään lemmikkieläimiä, koska eläinten paikka on luonnossa!Marsu_ kirjoitti: Jos joku saa eettisyydestä vinoilusta itselleen hupia niin siitä vaanItse en kalasta enkä keittele rapuja.
Aqualung kirjoitti:Selkärangattomille kuten ravuille ei ole olemassa mitään virallisia minimejä. Eli se siitä eettisestä vinoilusta. Mistäs sitten oltais huolissaan?
Eköhän tämä jo mene lapsellisuuden puolelle. (Ainakin oma kunnioitus teitä kohtaan rapisee).narm kirjoitti:Kala on pirun hyvää
Olen samaa mieltä.Marsu_ kirjoitti:Joo hyvää päivänjatkoa vaan teillekin![]()
Jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiinsä.
Olen pahoillani, jos koit kommenttini vinoiluksi. Tarkoitukseni on oikeasti ymmärtää, miksi monesti kohdistetaan korkea eettisyysvaatimus joihinkin eläimiin, mutta ei joihinkin muihin suunnilleen samalla kehitysasteella oleviin eläimiin. Sama ilmiö ilmenee parilla muullakin seuraamallani foorumilla (koirat ja linnut).Marsu_ kirjoitti:...
Jos joku saa eettisyydestä vinoilusta itselleen hupia niin siitä vaanItse en kalasta enkä keittele rapuja.
Ou jee, heh...heh...heh... Olipa omaperäisen hauska kommentti...narm kirjoitti:Mut tottahan se on ,että kala on hyvää.
Täällä on taas näitä nirppanokkia,joilla ei ole huumorintajua....
Enemmänkin viittasin Aqualungin kommenttiin, mutta olit ehtinyt kirjoittaa siihen väliinRuma mies kirjoitti:Olen pahoillani, jos koit kommenttini vinoiluksi. Tarkoitukseni on oikeasti ymmärtää, miksi monesti kohdistetaan korkea eettisyysvaatimus joihinkin eläimiin, mutta ei joihinkin muihin suunnilleen samalla kehitysasteella oleviin eläimiin. Sama ilmiö ilmenee parilla muullakin seuraamallani foorumilla (koirat ja linnut).
Kun sinä et syö kalaa (etkä sitten varmaan lihaakaan), asia ei koske sinua, vaan voit olla oikeasti eettinen tämän asian suhteen. Aina asia ei kuitenkaan ole niin. On kirjoittajia, jotka asettavat eettisyysvaatimuksen akvaariokalojen kohtelulle, mutta eivät aseta samaa vaatimusta luonnonkalojen kohtelulle. Tai koirapalstalle suhteutettuna vaativat lemmikkikoirien erittäin eettistä kohtelua, mutta eivät piittaa muiden nisäkkäiden kohtelusta. Tämä ristiriita olisi mukava ymmärtää.
Myönnänpä, että itsekin suhtaudun koiriini eri tavalla kuin muihin eläimiin ja akvaariokaloihini eri tavalla kuin luonnonkaloihin. En kuitenkaan yritäkään teeskennellä, että sillä olisi jotain tekemistä etiikan kanssa. Se on silkkaa tunteiluna ilmenevää hormooni- ja sähkötoimintaa.
Minäpä vain totesin,että kala on hyvää.SPLASH kirjoitti:Ou jee, heh...heh...heh... Olipa omaperäisen hauska kommentti...narm kirjoitti:Mut tottahan se on ,että kala on hyvää.
Täällä on taas näitä nirppanokkia,joilla ei ole huumorintajua....
Mielestäni on vain ylimielistä vähätellä muiden eettisiä periaatteita.
Miksi mun mieli/kielikuvassani kukkahattuhenkilöt ovat jotain ihan muuta kuin eläinten kohtelun etiikasta nillittämisen kautta päivittäisen endorfiininsa repiviä tahoja?Aqualung kirjoitti: kukkahattuhenkilöitä
Tämä perustelu ontuu (tarkoitatko että 5mm ravulle riittää esim. 10x10x10mm elintila?).Aqualung kirjoitti:Selkärangattomille kuten ravuille ei ole olemassa mitään virallisia minimejä. Eli se siitä eettisestä vinoilusta. Mistäs sitten oltais huolissaan?
Jotenkin minun mielessäni sun (sinänsä hyvältä) sanomalta hiukan menee pohja, kun tuolla toisessa aloittamassasi säikeessä kerrot heittäväsi eläviä kaloja vessasta alas.SPLASH kirjoitti:On kuitenkin inhimillistä pyrkiä tarjoamaan mahdollisimman hyvät oltavat vankeudessa pidettäville eliöille. Olkoon sitten pieni rapu, koira, delfiini tai lehmä.