Osaako kalanne temppuja?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Osaako kalanne temppuja?
Siis tarkotan se sellai hytkyyy
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
Isommat plekoni muljauttavat silmänsä nurinpäin, jos niille tekee vastaavan eleen. Jopa usean metrin päästä.
Jos matkin kalaa, nostamalla esim. hiukset mohikaanityyliin ylös, niin tummaleväplekot saattavat nostaa selkäevän. Suunliikkeet yms. kun tekee ne "kalan tavoin", tuntuvat tuovan monenlaista vastakaikua. Ainoa vaan, että kun tietäisi merkityksen kaikille viesteille.
Vanhempaa (noin 12v) tummaleväplekoa olen ruokkinut kaatamalla suoraan suuhun ruokaa (toisinaan). Se muutenkin hamuaa ruokaa pinnalta, mutta osaa tulla suppilonsa kanssa pintaan, jos näyttää siltä että olen tulossa ruokapurkin kanssa. Sinne menee pyörteen kanssa ruuat suoraan mahaan
Tuntuu älyttömältä ajatella, että kyseinen kala voisi ymmärtää ruokinnan ohella mitään muuta "roolia" akvaarion hoitajalle, mutta pari kolme kertaa minusta on selkeästi näyttänyt, että tämä kala on aivan erityisesti halunnut herättää minun huomiotani. Tuijottaen kohti ja liikkuen sivusuunnaa erittäin levottomasti samalla.
Näillä kerroilla akvaariosta löytyi kuollut kala pinnalta killumasta.
Luulisi plekon syövän sen kuolleen kalan, eikä se siitä kalasta ole varmastikaan ollut huolissaan
mutta voisiko se ymmärtää jotakin niinkin vaativaa, että minä huolehdin vedenlaadusta, mitä se kuollut kala pilaa???? Nimimerkillä "hullun mainettansa taas pönkittämässä
"
Ai niin, minusta sama kala "kertoi" minulle myös lämmittimen hajoamisesta. Kontaktia yritti kovasti saada, ja kun sitten tutkin akvaariota, niin lämpötila olikin laskenut 2-3 astetta.
Jos matkin kalaa, nostamalla esim. hiukset mohikaanityyliin ylös, niin tummaleväplekot saattavat nostaa selkäevän. Suunliikkeet yms. kun tekee ne "kalan tavoin", tuntuvat tuovan monenlaista vastakaikua. Ainoa vaan, että kun tietäisi merkityksen kaikille viesteille.
Vanhempaa (noin 12v) tummaleväplekoa olen ruokkinut kaatamalla suoraan suuhun ruokaa (toisinaan). Se muutenkin hamuaa ruokaa pinnalta, mutta osaa tulla suppilonsa kanssa pintaan, jos näyttää siltä että olen tulossa ruokapurkin kanssa. Sinne menee pyörteen kanssa ruuat suoraan mahaan

Tuntuu älyttömältä ajatella, että kyseinen kala voisi ymmärtää ruokinnan ohella mitään muuta "roolia" akvaarion hoitajalle, mutta pari kolme kertaa minusta on selkeästi näyttänyt, että tämä kala on aivan erityisesti halunnut herättää minun huomiotani. Tuijottaen kohti ja liikkuen sivusuunnaa erittäin levottomasti samalla.
Näillä kerroilla akvaariosta löytyi kuollut kala pinnalta killumasta.
Luulisi plekon syövän sen kuolleen kalan, eikä se siitä kalasta ole varmastikaan ollut huolissaan
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Ai niin, minusta sama kala "kertoi" minulle myös lämmittimen hajoamisesta. Kontaktia yritti kovasti saada, ja kun sitten tutkin akvaariota, niin lämpötila olikin laskenut 2-3 astetta.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Mulla lehtikalat osaavat kerjätä, mutta se nyt ei ole temppu eikä mikään..
Raitakorupleko tuntuu myös osaavan kerjätä valojen sammumisen jälkeen, koska olen ihan satavarma että se tuijottaa sieltä just mua (eikä mun miestä) ja yrittää sanoa alitajuntaisesti "feed me, FEED ME".
Se on asettunut kohtisuoraan etulasia ja tuntuu että kääntyy muhun päin jos kävelen kauemmaksi.

325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus