Kirsikkabarbiongelmia
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Kirsikkabarbiongelmia
Ostin 6 uroskirsikkabarbia n.160 litran akvaariooni. Olin lukenut että ne tulevat hyvin toimeen keskenään (pelkät urokset) ja myyjä sanoi samaa. Ne ovat olleet minulla pari viikkoa, kun huomasin tänään, että yhdellä niistä oli haava kyljessä. Päätin siirtää sen kelluvaan poikasaltaaseen, jotteivat muut nypi haavaa enemmän. Akvaariossani on kirsikkabarbien lisäksi 3 helmirihmakalaa, 5 intiaaninsulkatetraa, 2 timanttitetraa, 2 partamonnia ja 6 pandamonnia. Onko todennäköistä, että muut kirsikkabarbikoiraat ovat tehneet haavan? Akvaarioni on aika iso, kun kirsikkabarbeja voi pitää jo 60 litran altaassakin. Mitä minun kannattaisi tehdä haavoittuneelle kirsikkabarbille? Pitää poikasakvaariossa niin kauan kunin haava paranee vai mitä ? Niin ja kun se siitä paranee, niin miten voin jatkossa estää että ei tapahdu tuollaista? Kertokaa kokemuksia kiitos!
-Tetra-
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Kirsikkabarbiongelmia
Onpa yllättävää, ettei tähän ole vastattu. Jos altaassa on mitään terävää, on kala voinut loukata itsensä siihen.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
Re: Kirsikkabarbiongelmia
Jäi ihmetyttämään tuo pelkkien urosten pitäminen. Onko tavallista? Meillä kirsikkaurokset tulevat toimeen hyvin, mutta naaraita onkin kaksi jokaiselle. Kutevat jatkuvasti. Tuskin seuriksessa lisääntyvät oikeasti kuitenkaan. Korjatkaa toki jos olen väärässä (ja invaasio odotettavissa
).