Valvoja: Moderaattorit
Tämä sama kosketti myös meitä: me jouduttiin heti tokana päivänä lopettamaan yksi palloistamiljoonakala84 kirjoitti:KYllä se lopetettu käppänä liikku ja söikin ensi alkuun ihan hyvin ja olen noille syöttäny just surviaista ja eläviä matoja,
mutta sillon lopetus iltana tuo laiha kääpiöpallo makasi pohjalla ja välillä hyvin heikosti liikku pienen matkaa kunnas taas vaipui pohjalle kyhjöttämään,
eikä se reagoinu mitenkään kun haavilla nostin sen pois.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tetrat ei ole parhaita allaskumppaneita kääpiöpalloille. Tetrat on niin nopeita ja ahneita syömäreitä, että hitaammat pallukat tahtovat jäädä ilman sapuskaa.kwaak kirjoitti:Olen itse hankkimassa kääpiöpalloka(loja)laa, ovatkohan ne millaisia kardinaalitetrojen kanssa? Entä täplämonnisten?
Okei no... ehkäpä jätän suosiolla väliin.Jacke kirjoitti:Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tetrat ei ole parhaita allaskumppaneita kääpiöpalloille. Tetrat on niin nopeita ja ahneita syömäreitä, että hitaammat pallukat tahtovat jäädä ilman sapuskaa.kwaak kirjoitti:Olen itse hankkimassa kääpiöpalloka(loja)laa, ovatkohan ne millaisia kardinaalitetrojen kanssa? Entä täplämonnisten?
Monnisilta saattaapi hävitä pallukoitten seurassa paloja evistä.
50l...ceadi kirjoitti:Mikä olisi 2-4 palluralle hyvä akvaarion koko?
Itse laittaisin kääpiöpallerot ihan lajialtaaseen tai sitten esim. ottojen tai katinkultamonnien kanssa altaaseen, jossa on reilusti kasveja pallojen suojaksi sekä juurakoita monnien suojaksi. Eli en laittaisi kardinaalitetroja. Täplämonnisista en tiedä, miten tulevat juttuun pallojen kanssa, mutta meillä ainakin otot ja katinkultamonnit on hyväksi havaittu - levänsyöjä palloaltaassa on aina paikallaankwaak kirjoitti:Olen itse hankkimassa kääpiöpalloka(loja)laa, ovatkohan ne millaisia kardinaalitetrojen kanssa? Entä täplämonnisten?
Uros ja sille 7-8 naarasta lienee ihan sopiva määrä kasikymppiseenJennuuuuuu kirjoitti:Samoin olen kääpiöpallo kaloja harkinnut, joten ajattelimpa kysäistä, että montako kannattaisi ottaa 80 litraiseen akvaarioon hankkia?