mc82: Älä lannistu, sun akvaariot oli tosi siistin ja hyvin hoidetun näköisiä. Joskus voi olla vaan huonoa tuuriakin, vaikka miten yrittää kaikkensa tehdä..
Mä jotenkin otan nuo epäonnistumiset itseeni ja syytän kyllä itseäni joka kerta kalojen kuolemasta, olin sitten syyllinen tai johtui vain huonosta tuurista...
4 noita piikkiksiä vielä pitäisi olla, 2 olen enää nähnyt, ehkä vilauksen kolmannesta. Lievä paniikki piikkisten takia, ovatko kaikki vielä hengissä - pelkoa lisää omien menehtymisen takia se, että eilen siistiessäni kasveja siirsin juurakkoa hiukan toiseen paikkaan. Toivottavasti vasamia tai piikkiksiä ei liiskaantunut juurakon alle

3 vasamaa kyllä näin tänään, möllöttävät paikallaan, kuten aina ennenkin - neljäs vasamista on todellinen piilottelija, sitä ei ole nähnyt koskaan muulloin, kun hakiessamme vasamia ja silloin, kun siirsimme vasamat tuohon nykyiseen altaaseensa. Kai se siellä jossain hengissä möllöttää

Kai...
Nuo kaksi piikkistä ovat ainakin oikein touhukkaita kavereita, nuohoavat pohjaa minkä ehtivät

Mieheltä tuli lisäkysymys tähän, että voiko liian hieno hiekka (0,1-0,6mm) aiheuttaa piikkisten kuolemisen? Kun nuohan vetävät hiekkaa suuhunsa ja puhaltavat kidusten kautta ulos - jos vaikka jotain olisi eksynyt mahaan tai tukkinut paikkoja?
Vesitestit tuli tehtyä: NO3 10 mg/l, NO2 0 mg/l, GH 4, KH 1-3 (okei, alhainen), pH 6,4 - eli pitäisi olla aika jees?

Lämmöt 28-29 (en tarkkaa lukemaa ole ottanut).
Iloisempia aiheita: hunisten vauva-altaassa tapahtuu, vauvelit ovat alkaneet uimaan ja liikuskelevat muutenkin aika vilkkaasti

Toistakymmentä pikkuhunista saatiin pelastettua. Pienillä on vielä ruskuaispussit, varovaisemmin annettu nestemäistä vauvaruokaa niille.
Herkkasieluisen hunajarihmaukkelin ego kasvoi kudun myötä kerrostalon kokoiseksi ja hunis on tätä nykyä tosi ÄIJÄ

Kutuväri ei ole haalistunut minnekään, ukkeli vääntää vielä komeampia kuplapesiä kuin aikaisemmin, pinta-ala sen kun kasvaa vaan - n. 1/3 altaan pinnasta oli kuplien peitossa tänään, ukkeli pistänyt siis haisemaan

Taistoherra on vetäytynyt peränurkkaan mököttämään ja muutenkin välttelee erästä nurkkausta altaassa, koska taistoa reilusti pienempi hunajaukkeli on ottanut vallan altaassa ja antaa taistolle, sen akoille sekä omalle akalleen kipakasti kyytiä, jos eksyvät liian liki THE KUPLAPESÄÄ