K.S kirjoitti:Hienoa että tätä asiaa tutkitaan ja näyttää siltä että kaikki matkahuollon pisteet eivät noudata yhteisiä ohjeita.
Mutta minun mielestä on älytöntä että pakataan kalat huolellisesti ja viedään matkahuoltoon ja toivotaan että ois just sellainen virkailija joka ottaa kalat vastaan.
Kiitin tosiaan Matkahuoltoa 20 vuoden yhteistyöstä ja minun osalta homma loppu valitettavasti siihen.
Jos tähän saadaan joku tolkku niin harkitaan uudestaan...
Matkahuollon toiminta on kyllä viime vuosina ollut tosi leväperäistä ja hälläväliä, on joutunu pakkaamaan kalat varman päälle niin että ne kestää pussissa useita päiviä, mikä on tosi järjetöntä.
Pakko kompata. Muutenkin Matkahuollon suhtautuminen kalalähetyksiin on ollut viimeisen puolen vuoden ajan niin nuivaa, että tämä oli enemmän kuin odotettavissa.
Itsellä kokemus "vain" seitsemän vuoden (päivittäisestä) yhteistyöstä, mutta eipä näytä painavan sekään missään. Onneksi vaihtoehtoisia kuljetusfirmoja on, kunhan vain he eivät lähde samaan eu-direktiivi-rumbaan mukaan... Itsellä mm. sopimus elävien kalojen kuljettamisesta Itellan kanssa, ja näyttää siltä että pakko siihen siirtyä. Itellallahan on mm. juurikin tuo "Express Morning 09" -kuljetus, jolla paketit saadaan perille ennen klo 14 vastaanottajan kotiovelle kuljetettuna, ja hinta on vähintäänkin kilpailukykyinen Matkahuoltoon verrattuna. Tätä olen alkanut käyttämään pohjoisessa asuvien asiakkaiden kanssa kun olen kyllästynyt Matkahuollon kahden vuorokauden toimitusaikoihin. Lisäksi on ihan perus "paketti kotiovelle" -palvelu, joka takaa muutamaa kauimpana sijaitsevaa paikkakuntaa lukuunottamatta toimituksen seuraavalle päivälle (mikään toki ei ole niin varmaa kuin epävarma, mutta vähintäänkin tähtää siihen, eikä rehellisesti sanoen ole ainakaan vielä pettänyt).
Myöskin akvaariopakettien kuljetuksessa olen vaihtanut Transpointiin. Kiitos Matkahuollon kautta about joka toisen särkyneenä saapuneen lähetyksen. Voisi jopa ajatella että onni onnettomuudessa - menettääkö tässä edes mitään... Mutta kuten sanottu - kunhan ei menetetä kaikkia kilpailevia vaihtoehtojakin.
-Jenni/Viherkala