Akvaario on kypsynyt noin viikko sitten,olen vielä tällä viikolla olen Laitellut lisää kasveja, vedensuosikkia,punarotalaa,konnanputkea,keihäslehteä,kääpiökeihäslehteä ja bras.kääpiöruohoa. Akvaariossa myös kaksi kantoa.
akvaarion mitat ovat 80x40x35 akvaariossa on yksi loisteputki mustassa kannessa,mietin että onko tämä riittävä,akvaario on kyllä valoisa,Minkälainen putki paras kasveille?? kaloille varmaan käy mikä vain??
vesiarvoja Ph 6.5, KH 3,(miten saan nostettua??), GH >4, NO3 0, NO2 0,mitä arvoja pitäisi muuttaa,nostaa?,tarviiko?? esim tetroja ajatellen.
Suodattimena on eheim 2010 sisäsuodatin,tuntuu olevan riittävä...(?)
Lämmitintä en pidä koska huoneilma on erittäin lämmin ainakin nyt kesäaikaan ja lämmittää akvan veden tuonne 27 asteeseen joka päivä,toisaalta en ole hirveästi seurannut että miten yöaikaan veden lämpö laskee,mutta pari astetta varmaan... Akvaariossa myös ilmastin,sekään ei varmaan elintärkeä(?) mutta olen laittanut sen,koska tykkään kupluttimista..

Vedenhoitoaineena käytän seran aquatania, Onko hyvä?
kasveille easy carboa ja pro fitoa,kasvit ovat vielä pieniä ja odotankin milloin innostuvat kasvamaan. Aiemmin olen käyttänyt näitä tuotteita ja hyvin on kasvit voineet,mutta valaistuskin vaikuttaa varmasti.
Kalastoksi haluaisin taistelukalanhaaremin pääkalaksi ja siihen ympärille pitäisi jotain muuta,mutta mitä?? antakaa kokeneemmat neuvoja.
Tetroista kiinnostaa ruusutetra erityisen paljon.
Muita:
hohtotetra
kirsikkabarbi
Albiinomonninen
Pikkumonninen
käykö näistä mikään taiston kanssa??
tulipas paljon asiaa,toivon saavani asiallisia vastauksia tyhmiin kysymyksiini,mutta kysyvä ei tieltä eksy..