Voiko kala joutua suodattimeen?
Valvoja: Moderaattorit
Voiko kala joutua suodattimeen?
Ostin 12 leopardimonnista ja yksi tuntui kadonneen muutaman tunnin jälkeen. Etsiessäni eksynyttä lammasta huomasin, että ulkosuuodattimen "imusuuttimen" suuosasta oli irronnut suojaritilä. Voisiko kadonnut monninen löytyä ulkosuodattimesta? Tiedän, että piilopaikkoja löytyy muualtakin, mutta kun vielä vuorokauden jälkeenkin aina saan laskuissani tulokseksi 11 leopardimonnista.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Voiko kala joutua suodattimeen?
Kyllä se mahdollista on, olen ainakin kuullut ulkosuodattimeen menneistä kaloista. Ja omalla kohdalla on joskus löytynyt kaloja jopa sisäsuodattimestakin.
Akvarismia 1992-2014
No voisikohan kala vielä löytyä elossa? Pitääkö kuollut kala poistaa suodattimesta?
(Ulkosuodattimeni on todella työläs avata...)
(Ulkosuodattimeni on todella työläs avata...)
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: Tas
- Sukupuoli: Mies
voi olla tuurilla vielä elossa.
Itsellä on millis poikasia joka kerta ulkosuodattimessa 5-15kpl kun sen suodattimen putsaa.
Itsellä on millis poikasia joka kerta ulkosuodattimessa 5-15kpl kun sen suodattimen putsaa.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Voi olla tuurilla elossakin, mutta raato tulee joka tapauksessa poistaa.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Advanced Member
- Viesti:
Mulla on löytynyt ulkosuodattimesta n. 6-8 kk malawiahven. Oli ilmeisimmin jo pikkupoikasena sinne imeytynyt ja kun putsasin ulkosuodatinta pitkästä aikaa, niin siellä se polski pohjalla. Oli paljon värittömämpi kuin nuo altaassa asustelleet lajitoverit, mutta hyvin se lauman jatkeena on elellyt.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
http://www.karvakasat.net
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
Kyllä voi mennä. Itselläni on tetroja ja piikkisilmiä ollut sisäsuodattimessa ja noita piikkisilmiä myös löytynyt ulkosuodattimen sisältä.
330L, 140L, 90L, 16L
Sieltä suodattimestahan tuo karkulainen löytyi ja elossa on! Väri on hieman kalvakka ja selkäevästä suurin osa on rispaantunut. Viiksetkään eivät ole aivan yhtä muhkeat kuin kavereilla ja on laihtunutkin. Uiskentelee kuitenkin reippaasti ja syö innokkaasti ruoka-aikaan. Karun kokemuksen jälkeen mikään ei enää tunnu hetkauttavan; muut uivat karkuun ihmishahmoa, mutta tämä extreme-seikkailija ei moisesta hätkähdä. Täytynee seurailla vointia, mutta lupaavalta näyttää...
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Mulla oli kanssa mennyt mustaneontetra sisäsuodattimeen. En tiedä kuinka kauan se oli siellä ollut, on voinut olla jopa 2 kk. Väri oli todella haalea, ui todella oudoti, mutta oli kuitenkin pirteä ja söi hyvin. Nyt se on toipunut täysin, en enää edes erota, kuka se noista on, eikä yhtään ole kuollut. 

Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
-
- Junior Member
hmm.. nämä on varmaan vastaus siihen kun on kyselty, että kestääkö kalaset viikonlopun pimeessä..
60l kasviallas tulossa
Kissa ja kaksi koiraa, uusi Jyväskyläläinen opiskelija Pohjanmaalta
Kissa ja kaksi koiraa, uusi Jyväskyläläinen opiskelija Pohjanmaalta
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
itse olen pitänyt, mutta miten olisi ajastin?
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Multa löyty kerran ulkosuodattimesta niilinhauki. Hengissä kylläkin. Mikäs siellä on kölliessä ku ruokaa ja hapekasta vettä pyörii ympärillä... Noh, ei se varmaan olostaan siellä nauttinu, mut onneks löyty nopeesti.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Kalat ei kaipaa valoa. Kasvit ja katseliat kyllä.hmm.. nämä on varmaan vastaus siihen kun on kyselty, että kestääkö kalaset viikonlopun pimeessä..
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Itse olen monta kertaa vuosien varrella löytänyt ulkosuodattimista ties mitä: partiksen poikasia, kierteissarvikotiloita, monnisien poikasia, platyn poikasia, malawiahventen poikasia...(silloin kauan sitten kun vielä harrastin malawia...
Kylhän noita monnistenpoikasia ja jopa kutua on sisäsuodattimesta löytynyt. Kauhutarinoitakin oon kuullut; kerran kalan pää tuli suodattimesta... yms. tarkkana!
98 L "Hei muru takki auki, täältä tulee hauki - joka susta tykkää"