Koska minulla on useille muille kaloille suunnitteilla omia "biotooppejaan", (

Hifistelyaltaalla tarkoitan, etten tästä edes yrittäisi tehdä "luonnonmukaista", kuitenkaan en tahdo kaloja rääkätä, vaan ne saavat lajinmukaiset olosuhteet, tosin hieman erilaisen sisustuksen.
Onko ideoita tuon sisustuksen toteuttamiseen?
Itse ajattelin ainakin tuollaista kuplakonetta, jossa mukana yövalo. Joku varmasti saa tästä ajatuksesta puistatuksia, minä taas tahtoisin tällaisen hifistelyaltaan joskus laittaa ihan kokeilumielessäkin.
Yksi ajatus olisi, että jos jostain löytyy eri värisiä hiekkoja sellaisia, jotka eivät värjää vettä tai muutenkaan aiheuta mitään, rakentelisimme niille pengerryksen pleksistä altaaseen. Pengerrystä ei yritettäisi mitenkään peitellä, vaan eri väriset hiekat näkyisivät sen läpi.
Sitten pitäisi suunnitella kaloille piilopaikkoja. Tässä kohtaa minulla itselläni lyö tyhjää, sillä teeman mukaisesti se voisi olla muutakin kuin kasvitiheikköä. Kasvejakaan en tahtoisi jättää kuitenkaan kokonaan pois, altaaseen tulisi kasveja, jotka muuhun sisustukseen sopivat. Joku juurakon korvikekin pitäisi keksiä. Minulla kävi tuon petexpon kuvia selatessani mielessä, että rakentelisi leegoista jotain, mutten kuitenkaan oikein näe altaassa muovisia palikoita.

Altaasta tahtoisin siis kauniin, en mitään barbin jalkoja ja päitä sinne lillumaan.