E. Powerline2252:n puhdistusväli?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Paavo2006
Senior Member
Senior Member

Re: E. Powerline2252:n puhdistusväli?

Viesti Kirjoittaja Paavo2006 »

Joo, sori, en tarkoittanutkaan, että haluaisin päivän tarkkaan tietää lehtien liotusaikaa...kunhan kysyin. Mä oon niitäjoskus kanssa käyttänyt lehtikaloille hoitotarkoituksessa, jos on evät ja kyljet vähän rispaantuneet tms. ja antanut liota miten sattuu. Noiden rouhepussien vaikutus kestää n. 4 viikkoa, riippuen vedenvaihdoista eli ei niin kauaa viikottaisilla vaihdoilla. On mulla lehtiäkin mutten tykkää niistä, toisaalta, lehtikalat vois tykätä kun syövät kerran kasvejakin.
hesalist
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja hesalist »

Mitähän sinä nyt oikein anteeksi pyytelit ja mitenhän minä sinut sellaista sain tekemään :) Hassua tämä kommunikointi välillä. Kaikenlaiset imusuukalat tykkäävät noita lehtiä lutkutella, pian on vain rangat jäljellä niiden jäljeltä. Huomaa, että eri altaissa niiden kesto eroaa suuresti sen mukaan, kuin herkkuna kalat niitä pitävät. Eipä kai tuolla ole niin hirveästi merkitystä missä muodossa lehdet akvaarioonsa laittaa, jos tavoitteena on vai veden värjäys. Tuolloin voi myös keitellä lehdistä värit irti ja kaataa teen akvaarioon.
Isäni ilmaisi käydessään hyväksyntänsä akvaarioharrastukselleni: "No eihän tämä nyt ihan yhtä hullua touhua ole; telkkarista näin, ku jollain naisella oli 200 orankia".
Paavo2006
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Paavo2006 »

Hyvä vinkki, teetä akvaan jos ei halua pusseja lillumaan. Vaihdan huomenna veden tuonne ja jätän turvetabut pois, saas nähdä alkaako pikkuhiljaa powerlinen puhdistusväli kasvaa ja sittihöttö hävitä. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”