Sinirapu + sukaravut?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
hamamelis
Starting Member
Starting Member

Sinirapu + sukaravut?

Viesti Kirjoittaja hamamelis »

Akvaarioliikkeessä sanottiin, että missään tapauksessa sinirapua ei samaan sukarapujen kanssa. Olen lukenut, että joillakin on kuitenkin tulleet ihan hyvin toimeen?
sanko
Junior Member
Junior Member

Re: Sinirapu + sukaravut?

Viesti Kirjoittaja sanko »

Varmasti tapauskohtaisia eroja on,mutta täällä ainakin nuori ja vielä keskenkasvuinen sinirapu sai lähtöpassin toiseen altaaseen,kun näytti sukat kiinnostavan ruokaa enemmän... [}:)]
Mutta ikinähän ei pidä sanoa "ei koskaan", mulla oli aikanaan iki-ihana marmorirapu, joka säästi kaikki kasvit saksiltaan ja kalat olivat kavereita. Jälkipolvesta ei valitettavasti voinut sanoa samaa, kaikki mihin sakset upposivat, niin kasvit kuin kalojen pyrstötkin, saivat kyytiä. Niinkuin loppujen lopuksi jälkikasvukin. Tämän ensimmäisen tapauksen tiimoilta ehdin jo kehua ja ylistää marmoreitten luonnetta, enpäs vaan sen koommin ole tällaiseen malliyksilöön törmännyt.. :roll:

Muistaakseni Seran rapumainosvihkosessa kerrotaan esimerkkiakvaariotapaus (onpas kivoja yhdyssanoja! :mrgreen: ) missä suositellaan määrää x aurinkorapuja määrän y sukarapujen kanssa, vaikka tietääkseni tämä yhdistelmä on yhtä kyseenalainen kuin siniravut&sukaravut...?
Drapulmaala
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Drapulmaala »

Minullakin on marmorirapu ja mitään se ei tuhoa vaikka kaikki niin valittavat, että marmorirapu pois äkkiä syä sun kalat ja kaikki :roll:
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

Mulla on sinirapuja sukarapujen kanssa ja ihan hyvin on mennyt, sillä eivät ole ainakaan minun nähteni saaneet rapusia kiinni.

Marmoriravut voivat olla tosi vihuliaisia, ja saattavat syödä silpoen kalojen ohella myös lajikumppaneitaan. Lisäksi nämä ravut lisääntyvät suvuttomasti, eli melko helposti. Aika riesa ovat sitten loppujen lopuksi. :roll:
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
jossula
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja jossula »

En oo kuullukkaan, et aurinkorapu ei sopis sukarapujen kaa, meillä toiminu ihan hyvin, yhelle ompulle vähä näyttikerran saksia ko tuli liian lähelle kotia(tai siis omppunen päätti liukua juurakkoon saksiman? kolon aukon yli), mut en oo muuten nähny sen mitään tekevän..
60l kasviallas tulossa
Kissa ja kaksi koiraa, uusi Jyväskyläläinen opiskelija Pohjanmaalta
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”