Hei,
veden pH on tällä hetkellä ~6,4 ja KH vain 0-3 d.
Miten saan nuo arvot hyvälle tasolle eli pH n. 7 ja KH 6-10?
Akvassa mustatetroja ja täplämonnisia sekä suunnitteilla omenakotiloita, jotka vaativat n. 7 pHn.
Kuinka nostan pHta ja KHta?
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
-
pippadaduu
- Member

- Sukupuoli: Nainen
Kuinka nostan pHta ja KHta?
240 l
54 l
54 l
-
nepis76
- Advanced Member

- Viesti:
Re: Kuinka nostan pHta ja KHta?
KH:ta ja pH:ta voi nostaa ruokasoodalla (ei leivinjauheella), 1tl 100 litraan vettä nostaa KH:ta 1 asteen noin pyöreästi.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
http://www.karvakasat.net
GH:nhan pitää ompuilla kans olla korkea..itse nostin tätä kipsillä.Nyt on Gh omppualtaassani 9.
-
pippadaduu
- Member

Mistä mä kipsiä repäsen? Miten saan pidettyä noi arvot kohdallaan? Pitääkö mun aina lisätä lisää soodaa ja kipsiä? 
240 l
54 l
54 l
Kipsiä saa ainakin apteekista. Kipsiä ja soodaa joutuu lisäämään aina kun vaihdat vettä. Siihen tulee kyllä äkkiä hyvä näppituntuma, eikä homma ole vaikea.
Mä tilasin netin kautta Satekin kipsiä www.akvaarioon.fi liikkeestä ja tuli jo seuraavana päivänä perille.