Mitäköhän on nuo valkoiset täplät joiden halkaisia on n. 1-2mm.ä. Ilmaantuivat ihan yhtäkkiä, niitä on niin lasissa kuin kannossa ja suodattimen kyljessä.
Pois ei lähde kuin ihan kunnolla rappaamalla, ei noita nyt haitolle asti ole, rupesi vain kiinnostaan kun en ole ennen tavannut.
Valkoinen täplä?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Valkoinen täplä?
Se, että jos minä olen väärässä, niin ei suinkaan tarkoita sitä, että sinä olisit oikeassa.

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS, TAS
Re: Valkoinen täplä ?
Olisivatkohan kalkkitäpliä?
-
- Junior Member
Vois vaikka ollakki, kyselin jokin aika sitten että miksi tiikerikotilo tykkää olla ompun selässä, no täällä kukaan ei keksinyt mitään, mutta kauppias meinasi että varmaan kalkin puute. Eli jos kalkkia on jopa paakkuuntumiseen asti, nii mikäköhän sitä tikrua sitten riivaa?

-----------------------------------
Kirjoittaja Koukku 70 » 17:08, 17.04.2010
Mikän juttu on menossa, kun tiikerikotilo on jatkuvasti ompun "selässä". Kyllä ne toki aina väliin on erilläänkin, mutta vähän väliä bongaan ne edellä mainitulla tavalla. Jatkunut useita viikkoja, joten rupes kiinnostaan, että tietäiskö joku mistä on kyse.
Kotilot n. peukalonpään kokoisia ja loota 240l, joten mahtuisivat kyllä oleen erikseenkin, eli tikrunhan täytyy aina etsiä omppu kun selkään tahtoo. Eli mitä tapahtuu?
Eli tällaista utelin n. viikko sitten.

-----------------------------------
Kirjoittaja Koukku 70 » 17:08, 17.04.2010
Mikän juttu on menossa, kun tiikerikotilo on jatkuvasti ompun "selässä". Kyllä ne toki aina väliin on erilläänkin, mutta vähän väliä bongaan ne edellä mainitulla tavalla. Jatkunut useita viikkoja, joten rupes kiinnostaan, että tietäiskö joku mistä on kyse.
Kotilot n. peukalonpään kokoisia ja loota 240l, joten mahtuisivat kyllä oleen erikseenkin, eli tikrunhan täytyy aina etsiä omppu kun selkään tahtoo. Eli mitä tapahtuu?

Eli tällaista utelin n. viikko sitten.
Se, että jos minä olen väärässä, niin ei suinkaan tarkoita sitä, että sinä olisit oikeassa.

-
- Starting Member
Saattaisi nuo valkeat täplät olla myös huppukotiloita? Eivät aivan äkkiseltään näytä miltään elävältä, mutta kun tarkemmin katsoo, niin voi nähdä suun (radula) liikkeet. Tuolta löytyy kuva: http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?t=26049
Tuohon jälkimmäiseen probleemaan en osaa sanoa mitään, voi olla tosiaan kalkin puutetta.
Tuohon jälkimmäiseen probleemaan en osaa sanoa mitään, voi olla tosiaan kalkin puutetta.
-
- Junior Member
Huppukotilo näyttäs liian vaaleelta, nämä mun läikät on ihan vitivalkoisia, jos ne olis tuota kalkkia, kummastuttaa vain kun sitä on nyt periaateessa yhtä aikaa liikaa ja liian vähän
Noh, tuskinpa noista nyt ongelmia tulee, hämmästyttää ja kummastuttaa vain.

Noh, tuskinpa noista nyt ongelmia tulee, hämmästyttää ja kummastuttaa vain.

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Meille hankittiin aikoinaan levää syömään kotiloita, nimestä en ole aivan varma, mutta muistelisin että olivat juuri tiikerikotiloita. Eivät pystyneet lisääntymään makeassa vedessä, mutta mätimunia kyllä saivat aikaan. Ne oli valkoisia millin kokoisia ja tosi tiukassa kiinni erilaisilla pinnoilla.
-
- Junior Member
Mätimunat vois olla looginen ratkaisu, eli jos altaassa kalkin puute, niin siksi ompun selässä ja täplät jos olis tosiaan mätimunia.
Käyköhän murtoveden tekoon tavan merisuola, ja oliskohan kellään tietoa prosenteista, jos vaikka koittais
Käyköhän murtoveden tekoon tavan merisuola, ja oliskohan kellään tietoa prosenteista, jos vaikka koittais