Onnistuuko sinirapujen postitus?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Onnistuuko sinirapujen postitus?

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

Onkos kellään kokemusta sinirapujen lähettämisestä postin tai matkahuollon kautta? Yritin haulla etsiä vastausta, mutta en löytänyt. Linkatkaa, mikäli aiheesta löytyy jo tietoa. :D

Matkahuolto onnistunee, kun kalojakin on sitä kautta lähetelty. Entä postitus? :?
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
mordere
Starting Member
Starting Member

Re: Onnistuuko sinirapujen postitus?

Viesti Kirjoittaja mordere »

Molen ny erittäin vahvasti sitä mieltä että pakkaa ittes pahvilootaan ja postita se vaikka toiseen päähän suomea. Happipullo mukaan. Jos ei mihkää kummemmin satu tai mitään ole rikki ku pääset perille, ni postita vaan...

Itellalla nyt kuitenkin on taipumus pitää paketit liikkeellä toista vuorokautta, matkahuolto tuo vähän vikkelämmin. Ja siitä Itellan lajittelukoneesta on varmaan ihan turha edes aloittaa.
500 lasilla kahtia. Pallovaario ja seurala. (roskakotiloita otetaan vastaan...)
Jykke
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jykke »

Yhdet omista siniravuista tuli matkahuollon kautta ja olivat hyvässä kunnossa kiitos lähettäjän hyvästä pakkauksesta. Matkahuollon kautta kannattaa mielestäni pistää matkaan.
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member

mordere kirjoitti:Molen ny erittäin vahvasti sitä mieltä että pakkaa ittes pahvilootaan ja postita se vaikka toiseen päähän suomea. Happipullo mukaan. Jos ei mihkää kummemmin satu tai mitään ole rikki ku pääset perille, ni postita vaan...
Kiitos! Enpä ole itse sinirapua postittamassa..
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Halla76
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Halla76 »

Matkahuolto perille tuo. Maksaa muistaakseni n.23e siis pikana niin että on samanpäivän aikana perillä.
317l vettä
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member

Kiitos tiedosta! :D Sinirapuja tuntuu välillä olevan niin niukasti saatavilla, että mahdollista lähettämistäkin jo pohdiskelin. Nyt onneksi kuitenkin saan rapukoiraan ihan täältä läheltä, joten sitä ei tarvitse lähettää.

Itse olen muuten postittanut Itellan kautta sukarapuja ja omenakotiloita, joista jälkimmäisiä paketissa (jo täysikasvuisia omppuja). Kaikki ovat onneksi olleet perillä jo seuraavana päivänä ja hyvässä kunnossa. :D
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Onko joku oikeasti tarksitanut Itellalta asiaa?

http://www.itella.fi/hinnatjaohjeet/kie ... ykset.html
Muut kiellot ja rajoitukset

Alla listatut lähetykset ovat joko kokonaan kiellettyjä tai niiden kuljetuksessa on rajoituksia ja niiden lähetyksestä tulee sopia erikseen Itellan kanssa.

* Raha, arvopaperit, matkashekit, platina, kulta tai hopea valmistettuna tai valmistamattomana, jalokivet, korut sekä muut arvoesineet (ainoastaan postivakuutettuna kirjeenä niihin maihin, joihin se on sallittua).
* Huumausaineet kuten esimerkiksi LSD, morfiini, kokaiini, kannabistuotteet, oopium (sallittua lääke- ja muuhun tieteelliseen tarkoitukseen).
* Aseet, ase- ja räjähdysainejäljennökset
* Väärennökset ja piraattituotteet
* Elävät eläimet. (Mehiläisiä, iilimatoja ja silkkimatoja voi lähettää. Lisäksi kansainvälisissä kirjelähetyksissä voidaan kuljettaa Drosophilidae-heimon kärpäsiä eli banaanikärpäsiä virallisesti tunnustettujen tutkimuslaitosten välillä biolääketieteellistä tutkimusta varten.
* Esineet ja aineet, joiden hallussapidon tai käytön laki kieltää.
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member

Täytyy myöntää, että olen ollut tietoinen. :roll:
Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: Tas
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Nallurainen »

Mä en kyllä lähettäis sinirapua paketissa mihinkään.
Oma rapu oli himpan ressaantunu jokusen päivän jälkeempäin vaikka kuskasin sen itse normaalin akvaariokala kuljetuksen tavoin.
Jos haluaa akvaansa jotain erikoista niin kyllä sen sitte on valmis hakemaankin.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Taavetti kirjoitti:Täytyy myöntää, että olen ollut tietoinen. :roll:
Olen mäkin omppuja lähetellyt. Kiinnostaisi vaan tietää, onko joku kysynyt Itellan kantaa tällaisten pienten ja hiljaisten elukoiden lähettämiseen.
mordere
Starting Member
Starting Member

Selvitetään asia heti huomenna työmatkalla. Palaan asiaan sit kivikovan tiedon kanssa :P
500 lasilla kahtia. Pallovaario ja seurala. (roskakotiloita otetaan vastaan...)
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member

Odotan mielenkiinnolla vastausta. Todennäköisesti eivät hyväksy (veikkaus :mrgreen: ).
waterwoman
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, Heinolan akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja waterwoman »

Minä olen postittanut itellan "säännöistä" huolimatta parin vuoden aikana kymmeniä omenakotiloita ja kierteisiä pitkin poikin Suomea ja vain 1 kerta meni mönkään.
FIlmipurkkiin ja ilmareikiä kanteen, sen jälkeen vaikka purkkapussiin/minigrip pussiin josta ei karkaa jos kansi aukeaa ja kirjeeseen.
JA TIETENKIN ILMAN VETTÄ.
Sukarapuja on lähtenyt ja tullut matkahuollon kautta tosi jouhevasti.
Ja sitten se postitus vain maanantai-tiistaina ettei jää postiin viikonlopuksi.
180 l Neonsateenkaarikaloja, tunnnistamaton pienehkö pleko. KALAT SAANEET KODIN
Omatekemiä Tittakoruja facebookissa...kantsii käydä kurkkaamassa ja tykkäämässä ;)
mordere
Starting Member
Starting Member

Itellan kanta elävien postitukseen on:
EI

Tai näin minulle ainakin kerrottiin tuolta postikonttuurista ku kävin pyörähätämässä. Eli salaa saat postittaa jos haluat, mutta jos joku menee vikaan niin siinähän itket.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”