Onkos kellään kokemusta sinirapujen lähettämisestä postin tai matkahuollon kautta? Yritin haulla etsiä vastausta, mutta en löytänyt. Linkatkaa, mikäli aiheesta löytyy jo tietoa.
Matkahuolto onnistunee, kun kalojakin on sitä kautta lähetelty. Entä postitus?
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Molen ny erittäin vahvasti sitä mieltä että pakkaa ittes pahvilootaan ja postita se vaikka toiseen päähän suomea. Happipullo mukaan. Jos ei mihkää kummemmin satu tai mitään ole rikki ku pääset perille, ni postita vaan...
Itellalla nyt kuitenkin on taipumus pitää paketit liikkeellä toista vuorokautta, matkahuolto tuo vähän vikkelämmin. Ja siitä Itellan lajittelukoneesta on varmaan ihan turha edes aloittaa.
500 lasilla kahtia. Pallovaario ja seurala. (roskakotiloita otetaan vastaan...)
Yhdet omista siniravuista tuli matkahuollon kautta ja olivat hyvässä kunnossa kiitos lähettäjän hyvästä pakkauksesta. Matkahuollon kautta kannattaa mielestäni pistää matkaan.
mordere kirjoitti:Molen ny erittäin vahvasti sitä mieltä että pakkaa ittes pahvilootaan ja postita se vaikka toiseen päähän suomea. Happipullo mukaan. Jos ei mihkää kummemmin satu tai mitään ole rikki ku pääset perille, ni postita vaan...
Kiitos! Enpä ole itse sinirapua postittamassa..
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Kiitos tiedosta! Sinirapuja tuntuu välillä olevan niin niukasti saatavilla, että mahdollista lähettämistäkin jo pohdiskelin. Nyt onneksi kuitenkin saan rapukoiraan ihan täältä läheltä, joten sitä ei tarvitse lähettää.
Itse olen muuten postittanut Itellan kautta sukarapuja ja omenakotiloita, joista jälkimmäisiä paketissa (jo täysikasvuisia omppuja). Kaikki ovat onneksi olleet perillä jo seuraavana päivänä ja hyvässä kunnossa.
Alla listatut lähetykset ovat joko kokonaan kiellettyjä tai niiden kuljetuksessa on rajoituksia ja niiden lähetyksestä tulee sopia erikseen Itellan kanssa.
* Raha, arvopaperit, matkashekit, platina, kulta tai hopea valmistettuna tai valmistamattomana, jalokivet, korut sekä muut arvoesineet (ainoastaan postivakuutettuna kirjeenä niihin maihin, joihin se on sallittua).
* Huumausaineet kuten esimerkiksi LSD, morfiini, kokaiini, kannabistuotteet, oopium (sallittua lääke- ja muuhun tieteelliseen tarkoitukseen).
* Aseet, ase- ja räjähdysainejäljennökset
* Väärennökset ja piraattituotteet
* Elävät eläimet. (Mehiläisiä, iilimatoja ja silkkimatoja voi lähettää. Lisäksi kansainvälisissä kirjelähetyksissä voidaan kuljettaa Drosophilidae-heimon kärpäsiä eli banaanikärpäsiä virallisesti tunnustettujen tutkimuslaitosten välillä biolääketieteellistä tutkimusta varten.
* Esineet ja aineet, joiden hallussapidon tai käytön laki kieltää.
Mä en kyllä lähettäis sinirapua paketissa mihinkään.
Oma rapu oli himpan ressaantunu jokusen päivän jälkeempäin vaikka kuskasin sen itse normaalin akvaariokala kuljetuksen tavoin.
Jos haluaa akvaansa jotain erikoista niin kyllä sen sitte on valmis hakemaankin.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
Minä olen postittanut itellan "säännöistä" huolimatta parin vuoden aikana kymmeniä omenakotiloita ja kierteisiä pitkin poikin Suomea ja vain 1 kerta meni mönkään.
FIlmipurkkiin ja ilmareikiä kanteen, sen jälkeen vaikka purkkapussiin/minigrip pussiin josta ei karkaa jos kansi aukeaa ja kirjeeseen.
JA TIETENKIN ILMAN VETTÄ.
Sukarapuja on lähtenyt ja tullut matkahuollon kautta tosi jouhevasti.
Ja sitten se postitus vain maanantai-tiistaina ettei jää postiin viikonlopuksi.
180 l Neonsateenkaarikaloja, tunnnistamaton pienehkö pleko. KALAT SAANEET KODIN
Omatekemiä Tittakoruja facebookissa...kantsii käydä kurkkaamassa ja tykkäämässä ;)
Tai näin minulle ainakin kerrottiin tuolta postikonttuurista ku kävin pyörähätämässä. Eli salaa saat postittaa jos haluat, mutta jos joku menee vikaan niin siinähän itket.