Mitä tämä pintakasvi on?
Valvoja: Moderaattorit
Mitä tämä pintakasvi on?
Siis kun joskus ostin kaloja akvaarioon niin mukana tuli vähän jotain pintakasvia. Siinä on vain semmoisia pieniä kolmen/neljän lehden "terttuja" jotka lilluu pinnalla ja niistä lähtee semmosia juurimaisia juttuja alas
Se on nytte lisääntyny tosi paljon, varmaan kolmasosa akvaarion pinnasta sitä kasvia. Tiiättekö mitä tämä kasvi on? Näytti olevan eläinkaupassa melkein joka akvassa.

Re: mitä tämä pintakasvi on?
joo linkeistä päätellen just sitä
kiitti

Älä anna sen liikaa lisääntyä. Se kuluttaa muiden kasvien ravinteita ja varjostaa niitä. Kannattaa karsia sitä välillä. Monet pitävät sitä ärsyttävänä rikkaruohona jota usein tulee kaupasta mukaan.
Hööhöh, joo minä karsin vähä. En halluu kaikkee ottaa poies ku on minusta kummiski ihan nättiä.
Mutta joo, minä haavilla otan tuosta pinnasta enimmät.
Edit: Lisätty isot alkukirjaimet ja välimerkkejä.
-Ylläpito

Edit: Lisätty isot alkukirjaimet ja välimerkkejä.
-Ylläpito
-
- Elite Member
Re: Mitä tämä pintakasvi on?
Kannattaa kyllä tosiaan säännöllisesti raivailla enimpiä limaskoja vedenpinnasta pois, jos akvaariossa on hyvät valot ja paljon ravinteita niin peittävät vedenpinnan viikossa kokonaan muuten.
Onko siis limaska ja pikkulimaska eri asia? Sorry kun tungen tähän ketjuun. : D Meillä on kans limaskaa, mutta itse olen saanut jostain käsityksen että se on pikkulimaskaa. : D
208l myydään + 40l rapula♥
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Limaskaa on kyllä vaikeeta saada kuriin. Kaupasta tuli partamonnin mukana niitä ihan hiukan ja nyt on pinnalla sellainen kunnon ''matto''.
-
- Elite Member
Siis se yleisimmin akvaarioissa esiintyvä limaska on juuri pikkulimaskaa, lisäksi on olemassa isolimaskaOnko siis limaska ja pikkulimaska eri asia?
jonka lehdet on isompia ja alapuoleltaan punertavia väriltään.
miljoonakala84 kirjoitti:Siis se yleisimmin akvaarioissa esiintyvä limaska on juuri pikkulimaskaa, lisäksi on olemassa isolimaskaOnko siis limaska ja pikkulimaska eri asia?
jonka lehdet on isompia ja alapuoleltaan punertavia väriltään.
Okei, kiitos (:
208l myydään + 40l rapula♥