Hei! Eli kysymykseni kuuluu näin: "uskallanko laittaa platy naaraani kelluvaan poikashäkkiin ennen kuin "räjähtää"?
Olen ymmärtänyt että se stressaantuu, mutta voisko kokeiilla? voisi synnyttää joko baby home 3 in 1 tai poikashäkissä jossa on n.2vko vanhoja platyja? kumpi parempi? kun on vaikea haavia poikashäkkiin...
toi oli sekavaa mutta ehkä ymmärrätte mitä haen...
t. eikkumonni
Platyn synnytys!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: platyn synnytys!
Heippa!
Kyllä platyn voi siirtää synnytyshäkkiin. Itse olen siirtänyt illalla ennen valojen sammuttamista ja hyvällä onnella jo seuraavana aamuna on ollut kalavauvoja. Häkin pojalla pitäisi olla paljon kasveja, koska poikaset oleilevat ensin pohjalla. Meillä rihmakalat ovat oppineet verkon läpi altapäin nyppimään poikaset kuoliaiksi ja sitä myöten "parempiin" suihin. Äitykän voi aamulla päästää altaaseen, mutta varmaan pulpauttaa vielä muutaman poikasen.
Kyllä platyn voi siirtää synnytyshäkkiin. Itse olen siirtänyt illalla ennen valojen sammuttamista ja hyvällä onnella jo seuraavana aamuna on ollut kalavauvoja. Häkin pojalla pitäisi olla paljon kasveja, koska poikaset oleilevat ensin pohjalla. Meillä rihmakalat ovat oppineet verkon läpi altapäin nyppimään poikaset kuoliaiksi ja sitä myöten "parempiin" suihin. Äitykän voi aamulla päästää altaaseen, mutta varmaan pulpauttaa vielä muutaman poikasen.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: platyn synnytys!
Moikka! Kiitos pirta071+. OK, mutta tuntui emo menevän aivan sekaisin häkkiin panosta! Kokeillaan.
pelottaa mutta toivottavasti kaikki sujuu hyvin...!
pelottaa mutta toivottavasti kaikki sujuu hyvin...!