Kirjoahven-akvaario

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
joppee
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 12:29, 07.03.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Iisalmi

Kirjoahven-akvaario

Viesti Kirjoittaja joppee »

Moro!

Olisi tuollainen 400 l akvaario ollut reilun kuukauden päivät valmistumassa tulevia asukkejaan varten, ja pitäisi osata päättää, ketkä sinne nyt muuttavat...

Oma ajatukseni oli, että isoja / isoja ja keskikokoisia kirjoahvenia + joku pleko. Tällä hetkellä hyvin runsaskasvinen akvaario, mutta en pelkää ajatusta tonkijoistakaan, kasvit saavat lähteä jos ovat lähteäkseen.

Eli siis, onko kellään ehdotuksia kalaston suhteen? Itse pidän persoonallisista ja silti suht. rauhallisista asukeista, näyttävyys on sivuseikka, tosin plussaa. Suhteellisen helppohoitoisiakin saisivat olla.

Itse olen katsellut tähän mennessä tulisuita, tonkijoita, smaragdikirjoja, turkooseja, vannekirjoja ja tämän tapaisia, en vaan ole päässyt itseni kanssa sopuun kalaston kokonaisuudesta.

Eli siis, ahventen kokohaarukka ehkä jostain 12-25 cm, ja ennakkoluulottomana otan ehdotuksia vastaan.
Kun savolainen puhuu, vastuu siirtyy kuulijalle.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Re: Kirjoahven-akvaario

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Rihmakirjoahvenia?
/jari
Jaes67
Junior Member
Junior Member
Viestit: 154
Liittynyt: 08:09, 28.08.2009

Re: Kirjoahven-akvaario

Viesti Kirjoittaja Jaes67 »

Mitenkäs jokin delfiinikirjoahven (Krobia)? Itselläni neljä yksilöä n. 12 cm pituuden saavuttavia Krobia sp. "Xinguja". Näitä on ainakin joskus ollut jopa ihan akvaariokeskuksessa myynnissä. Rauhallisia mutta toisaalta persoonallisia, ja plekojen tarvitsema lämpö+virta tuntuu sopivan hyvin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”