Akvaariossani, 120l, on nyt 4 neontetraa ja 1 pandamonninen ja 13 intiaaninsulkaa. Monesta lähteestä olen kysellyt, ja intiaaninsulat ja millikset sopivat samaan altaaseen vesiarvojen puolesta - olenhan oikeassa? Pandamonnisen ja neontetrat aion siirtää toiseen altaaseen / antaa kaverille / viedä eläinkauppaan. Akvaarion pH on nyt noin 7-7,5, mutta sitä kohotettaisiin vähitellen ja totutellen milliksiä varten. Lämpötila on 25 astetta. Nyt siis itse kysymysten pariin.
1. Millä voin kohottaa altaan veden kovuutta? Onko esim. eläinkaupoissa veden kovuutta kohottavaa ainetta, vai onnistuuko se esimerkiksi jollain kotikonstilla?
2. Tarvitseeko minun nostaa pH:ta että se olisi milliksille sopiva?
3. Pitääkö minun lisätä jotain ainetta, esim. kovuutta lisäävää, vedenvaihtojen yhteydessä?
4. Minun olisi myös hyvä ostaa veden kovuuden tarkistustesti, eikö niin?

5. Miten totutan intiaaninsulat vähitellen veden kovuuden / pH:n nostamiseen?
Nyt lopuksi haluan vielä kiittää kaikkia, jotka vaivautuvat vastaamaan tähän viestiin, ja sanoa:
En ole hankkimassa milliksiä ihan heti, ja en tiedä niistä vielä kauheasti mitään. Nyt kuitenkin otan selvää, ja luen netistä ja kirjoista tietoa niistä. Tällä kyselemisellä yritän juuri kartuttaa tietojani.
KIITOS