Tee se itse-koristeet?
Valvoja: Moderaattorit
Tee se itse-koristeet?
Mitään varsinaista teemaa en vielä ole isolle akvaariolleni keksinyt, mutta kiehtoisi tehdä koristeet aivan itse. Ei siis mitään satulinnoja ja muita muovisia hörhellyksiä joita löytyy vähän jokaisesta akvaariosta... olin ajatellut käyttää ihan perus terrakotta kukkaruukkuja ja lasia. Millaisilla väreillä voi tuota terrakottaa työstää jotta ei myrkytä vettä? Ja eikös lasi aina ole ihan turvallinen (myös värillinen lasi)?
------------------------------
Kävin äsken lukemassa jotain ruotsalaista akvaariofoorumia ja siellä ehdoteltiin, että itse voisi koristeita tehdä askartelusavesta. Mutta mitäs lakkaa siihen pintaan voi käyttää (muuta kuin akvaariolakkaa joka on sikamaisen kallista)? Vai tarvitseeko ollenkaan lakata kun on saven polttanut uunissa?
------------------------------
Kävin äsken lukemassa jotain ruotsalaista akvaariofoorumia ja siellä ehdoteltiin, että itse voisi koristeita tehdä askartelusavesta. Mutta mitäs lakkaa siihen pintaan voi käyttää (muuta kuin akvaariolakkaa joka on sikamaisen kallista)? Vai tarvitseeko ollenkaan lakata kun on saven polttanut uunissa?
-
- Member
- Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho ry
- Sukupuoli: Nainen
Re: Tee se itse-koristeet?
Ei kai sitä tarvitse lakata lainkaan, kun käytetäänhan ihan savipurkkejakin, jotka on vaan poltettu, eikä ne miksikään akvaariossa mene.
317 L (sekala)
Ymmärtääkseni joistakin värillisistä laseista irtoaa veteen myrkyllisiä aineita. Etenkin punaisen eri sävyt ovat arveluttavia. Elintarvikkeiden säilyttämiseen tarkoitetut esineet ovat luultavasti turvallisia.
Blessed are they who can laugh at themselves for they shall never cease to be amused.
-
- Elite Member
Hei mitenkäs on, kun myö lähetään tuossa huuhtikuussa Saariselälle viikoksi lasketelemaan, niin aattelin että jos ostas poron sarvet ja laittas akvaarioon koristeeksi
säilyykö ne akvassa vedenalla ihan sellasinaan?
-
- Member
- Akvaarioseurat: OAS
Taitavat syöpyä pikkuhiljaa ja vaikuttavat jonkin verran myös vesikemiaan (esim. ph ei laske niin helposti alas enään). Mutta eihän se ihan mahdoton ajatus ole. Muistelen et joku olisikin laittanut akvaarioonsa kallon, ja komea oli.miljoonakala84 kirjoitti:Hei mitenkäs on, kun myö lähetään tuossa huuhtikuussa Saariselälle viikoksi lasketelemaan, niin aattelin että jos ostas poron sarvet ja laittas akvaarioon koristeeksi

40l, Aphyosemion australe
80l, Pterophyllum scalare perhe
650l, Ancistrus sp., Apistogramma borellii, Corydoras paleatus, Corydoras pygmaeus, Pterophyllum scalare, Pterygoplichthys gibbiceps
650l, Ancistrus sp., Apistogramma borellii, Corydoras paleatus, Corydoras pygmaeus, Pterophyllum scalare, Pterygoplichthys gibbiceps
Minkäskokoinen pytty sulla on? Mietin vaan, että ne sarvet ei vissiin ihan pieniä olemiljoonakala84 kirjoitti:Hei mitenkäs on, kun myö lähetään tuossa huuhtikuussa Saariselälle viikoksi lasketelemaan, niin aattelin että jos ostas poron sarvet ja laittas akvaarioon koristeeksi

-
- Elite Member
No 128L akvaarioon ehkä aattelin.
Nuo kallot ovat taineet kaikki olla noita akvaariokaupoista ostettuja koristeita.Feliza kirjoitti:Taitavat syöpyä pikkuhiljaa ja vaikuttavat jonkin verran myös vesikemiaan (esim. ph ei laske niin helposti alas enään). Mutta eihän se ihan mahdoton ajatus ole. Muistelen et joku olisikin laittanut akvaarioonsa kallon, ja komea oli.miljoonakala84 kirjoitti:Hei mitenkäs on, kun myö lähetään tuossa huuhtikuussa Saariselälle viikoksi lasketelemaan, niin aattelin että jos ostas poron sarvet ja laittas akvaarioon koristeeksi
Ainakin mitä täällä AW:ssa on vastaan tulleet

Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
No noita poronsarvia myydään ihan eläinkaupoissa koirien puruleluiksi..en siis lähtisi akvaarioon laittamaan.
Kalakippo (286l) olkkarissa ja koiranpentu kainalossa.
-
- Elite Member
Entäpäs jos ne sarvet päällystäs jollai myrkyttömällä lakalla tai vastaavalla?
-----------------------------------
Kirjoittaja miljoonakala84 » 22:25, 19.02.2010
Toisaalta voisin myös käydä sieltä pohjosesta hakee jostain metästä niitä kelottuneita puupökkelöitä.
-----------------------------------
Kirjoittaja miljoonakala84 » 22:25, 19.02.2010
Toisaalta voisin myös käydä sieltä pohjosesta hakee jostain metästä niitä kelottuneita puupökkelöitä.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Viesti:
Mäpä tein järven akvaariooni. Kyllä! Järven sinne pohjalle ja hieno oli! 
Harmi, että tossa kuvassa on muu sisustus vielä kovin olematon...

Harmi, että tossa kuvassa on muu sisustus vielä kovin olematon...
- Liitteet
-
- 139_2.jpg (71.36 KiB) Katsottu 3785 kertaa
Ihana toi järvi! Jos ei haittaa, niin kopioin sen törkeästi omaanikin...vai onko siinä jonkinlainen copyright? 

-
- Junior Member
- Viesti:
ei taida olla mitään raitteja siinä, senkun teet 
Ajattelin kanss, että vois uudestaan tehdä pienen ojan ja järven, näin jossain pienen sillankin myynnissä, joka sopisi ojan päälle tosi hyvin.

Ajattelin kanss, että vois uudestaan tehdä pienen ojan ja järven, näin jossain pienen sillankin myynnissä, joka sopisi ojan päälle tosi hyvin.
miljoonakala84 kirjoitti:Hei mitenkäs on, kun myö lähetään tuossa huuhtikuussa Saariselälle viikoksi lasketelemaan, niin aattelin että jos ostas poron sarvet ja laittas akvaarioon koristeeksi
Poron sarvista jauhetaan SUOLAA , ett en suosittele laittaan tankkiin niitä..
-
- Elite Member
No ei väkisi. 

Siis poron sarvista jauhetaan suolaa tuo oli kyllä ihan uutta tietoa.
eikös sellaista ole myynnissäkin kuin HIRVENsarvisuola?
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Onhan sitä. Ja on SÄRKYlääkkeitäkin. Onneksi niitä (kuten ei HSS:ääkään) tehdä siitä yhdyssanan etuosasta.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
niin siis oliko toi järvi vettä
tai tietty oli kun se akvassa oli mutta niinkun "lätäkkö akvaariossa?"

-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Pohjalasi? Anyone?Akwaario kirjoitti:niin siis oliko toi järvi vettätai tietty oli kun se akvassa oli mutta niinkun "lätäkkö akvaariossa?"

My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
-
- Member
- Akvaarioseurat: OAS
Eikös suolaa ole aikoinaan eli 80-luvulla käytetty ihan yleisesti akvaariossa lähes kaikkeen lääkintään? Tosin kyse on merisuolasta, se mitä sarvista saadan tai ollaan saamatta, on sitten eri juttu. Oman käsitykseni mukaan poron sarvet on ihan samaa ainesta ku muukin luusto. Ja luut altaassa taas voisi katogorisoida samaan simpukoiden ja korallirouheuden kanssa vaikutuksiensa osalta.
40l, Aphyosemion australe
-
- Junior Member
- Viesti:
Pohjalasihan se siellä onAqualung kirjoitti:Pohjalasi? Anyone?Akwaario kirjoitti:niin siis oliko toi järvi vettätai tietty oli kun se akvassa oli mutta niinkun "lätäkkö akvaariossa?"

Ja on hyvinkin pettäväisen näköinen, aika moni on ollut ihmeissään, että mitenkä tuo on saatu aikaiseksi

Myöhemmin laitoin sinne vielä hieman englannin jokisoraa reunoille ja blynxaakin muutama tupsu, ja komea oli. Harmi, ettei myöhäisemmästä vaiheesta ole kuvia. Mutta tosiaan, tarkoitus on vetää uusiksi se idea. Tai jos joku ehtii aikaisemmin, niin pistäkää kuvia

Ihan OT-kommentti: Nauroin tosi makeesti noille spekulaatioille, että poronsarvista suolaa jauhettaisiin....ja että tuo järvi akvassa olisi tehty jotenkin muuten kuin kaivamalla esiin pohjalasi...*OMG* 

Hehee no olihan tommonen ehkä "hiukan tyhmä" kysymys tein ite saman mutta mitenkäs kävikään monnit ei tykänny ja on jo nyt peittänyt sen hiekalla.
-
- Junior Member
- Viesti:
Mä ohjasin sinne pienen vesivirran pikkuisesta putkesta, niin "järvi" pysyi aina siistinä. Monnit kävivät "uimassa" siinä... köllöttelivät virtauksessa pohjalasin päällä. Monnisetkin olivat ihmeissään, että mitä se emäntä nyt taas on keksinyt