Sukaravuista
Valvoja: Moderaattorit
Sukaravuista
Ihastuin noihin pikku rallirapuihin, mutta mistään eläinkaupasta ei niitä tahdo löytyä. Ainoat jotka olen löytänyt ovat olleet Aminorapuja ymmärtääkseni leväsukarapuja olenko oikeassa? Ja kysyisinkin, onko kellään kokemusta tälläisestä Lehtikalan kanssa laittamisesta vai tuleeko heti syödyksi? Jos näin on unohdan koko jutun. Olen ymmärtänyt, että kasvaa noin 4cm pitkäksi. Joten ei ihan pienemmästä päästä. Saisi kasvaa kyllä täyteen kokoonsa pienten kalojen kanssa. Myöskin haluaisin tuonne poikasaltaaseen ja pikkukala-altaaseen Mehiläisukarapuja ja/tai Kirsikkasukia, kun ovat kuulemma hyviä levänsyöjiä, mutta en löydä niitä mistään täältä Tampereen liikkeistä. Osaisko kukaan antaa vinkkiä mistä niitä saisi.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Sukaravuista
Akvaario Kurki - Vantaan Tikkurila
On hyvä paikka aloittaa etsintä jos välimatka ei haittaa.
On hyvä paikka aloittaa etsintä jos välimatka ei haittaa.
Kääpiöpalloilua jo 10.8.2009 alkaen 60 litran voimin. Parinkunnan (30% työllistetty) haaveena isompi akvaario.
Tein itse: Kääpiöpallokala lajiesittely (Carinotetraodon travancoricus)
YouTube videoni, myös muitakin kalavideoita.
Tein itse: Kääpiöpallokala lajiesittely (Carinotetraodon travancoricus)
YouTube videoni, myös muitakin kalavideoita.
Kyllä vähän lähempänä saisi olla.
-
- Junior Member
Katso foorumin myydään-palstalta. Takuuvarmasti joku melko lähellä näitä myy tai mikäli ei, niin postituksen kautta ainakin.
- Toisen pöllö on toisen satakieli -
Tähän asti 102l seka- ja 20l poikasakvaario.
-
- Junior Member
Lähellä olevista kaupoista ainakin Viherkalassa ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
50l-karanteeni,42l-rapula ja 250litran seura-allas
-
- Junior Member
Vielä tuosta lehtikalan kanssa yhdistämisestä, jos allas on tarpeeksi iso (kuinka iso akvaariosi on?) ja siellä on tarpeeksi piiloja sekä kasvillisuutta, rapukanta pysyy ainakin elinvoimaisena, sillä pahinkaan lahtaaja ei niitä millään saa kaikkia kiinni ennenkuin osa ehtii lisääntyä.
Lehtikala on kirjoahven, joista useimmat todistetusti ainakin yrittävät syödä näitä. Tosin jos allas on iso, kuten mainitsin, ei saa kaikkia syötyä. Olen kuullut myös ihmisistä, joilla on kääpiöahvenia rapujen seurana, eivätkä ravut katoa minnekään.
Lehtikala on kirjoahven, joista useimmat todistetusti ainakin yrittävät syödä näitä. Tosin jos allas on iso, kuten mainitsin, ei saa kaikkia syötyä. Olen kuullut myös ihmisistä, joilla on kääpiöahvenia rapujen seurana, eivätkä ravut katoa minnekään.
- Toisen pöllö on toisen satakieli -
Kyllä varmaan tilaavat mihin tahansa eläinkauppaan jos kiltisti kysyy ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Meillä sukaravut (alunperin 6 kpl) laitettiin 500l akvaan, jossa on kaksi lehtikalaa - ensimmäisen 2 minuutin aikan söivät kolme niistä yhdellä suupalalla. No siirsin pikavauhtia kolme muuta toiseen, missä on pienempiä kaloja (tetroja ja nuoliaisia ja hunajarihmoja), jossa selvisivät, saivat kaveriksi lisää ja nyt niitä on kauhia määrä; pitäisi alkaa jo lahjoittamaan liikoja pois, kun vetävät rallia ympäri akvaa hurjaa kyytiä. Ovat kyllä tosi veikeitä otuksia. Mutta akvaarioliikkeessä ne maksaa kyllä tosi paljon verraten siihen, jos saat joltakin alan harrastajalta ostettua. Minäkin voin kyllä lähettää matkahuollossa (itselle mm. siniravut tampereelta tulleet linja-autokyydillä ja edelleen ovat hengissä). Laita viestiä yv jos kiinnostaa. -Tuula
500l+240l+160l+50l
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Voiko erilaisia sukarapuja laittaa samaan akvaarioon? Risteytyvätkö ne?
Eläinlaumaani kuuluvat: syyrialainen hamsteri, kaksi leopardigekkoa, harjasgekko ja 60-litran akvaario
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
http://www.garnelenaquarium.de/Welche_Z ... _sich.html
Googletat ensin lajit ja kattelet sitten taulukosta!
Googletat ensin lajit ja kattelet sitten taulukosta!