2 monnista (täplä ja kupari? En ole varma, toisella on laikut mutta toisella vain yksi harmaa viiva kyljissä.)
3 isoa partamonnia
6 kardinaalitetraa ja yksi platy
Lisäksi biljoona miljoonakalaa jotka olen nyt siirtänyt äitini 160 l akvaarioon.
Akvaarioita en ole aiemmin harrastanut, katselijana olen vain äidin akvalle toiminut mutta nyt spontaanisti päätin ottaa tämän kun pois kerran annettiin.
Ongelmia ilmeni heti kun jo maalaisjärki sanoi että onkohan kalat liian ahtaasti, ja nyt kun olen netistä tietoa etsinyt niin näinhän se taitaa olla? Ne partamonnit ovat ilmeisesti reviirikaloja ja tarvitsevat isommat tilat kun on useampi, tällä hetkellä ne kaikki on saman pikkiriikkisen mangrovepuupökkelön alla. Monniset taasen kaipaavat enemmän seuraa. Nyt mököttävät kasvin alla kovin apaattisen oloisina.
Olen ajatellut että hankkisin lisää monnisia ja platyja, ja niiden partamonnien tilalle (uusi koti on teoriassa jo tiedossa tuttavapiirissä) ehkä jonkinlainen sukarapu levää syömään.
Kysymys on, että sopiiko pandamonniset kaveriksi tuolle täplälle ja kuparille 25°C veteen vai onko liian kuumaa? Ja "sekoittuvatko" ne sopuisasti parveksi vai pysyttelevätkö pandat keskenään (jos niitä voi ottaa)? Ja millaisia eliöitä nämä sukaravut ovat, riittääkö pari vai otanko monta?
Kiitollinen olisin jos näihin saisin vähän neuvoja.
Vedestä en valitettavasti tiedä muuta kuin tuon lämpötilan, tarkoitus on ostaa heti sellainen monivesitesti kun kaupat aukeavat.