Sopiiko yhteen?

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Miltsi
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Seura
Sukupuoli: Nainen

Sopiiko yhteen?

Viesti Kirjoittaja Miltsi »

Olen jo suunnitellut että kun saadaan toinen,isompi akvaario niin siirretään tästä meidän nykysestä 100 litrasesta kalat tohon isompaan. Rupesin heti miettiin että laitan sen 100-litrasen mun omaan huoneeseen ja sitten tuli mieleen kaksi kala vaihtoehtoa. Haluaisin sinne seeprakalaa ja kardinaalikalaa? sopiiko ne yhteen?.. Jos sopii montako seeprakalaa ja kardinaalikalaa mahtuu 100-litraiseen? En ole paras selittäjä eli toivottavasti ymmärsitte (:
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Re: Sopiiko yhteen?

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

Lähteestä riippuen seeprakalalle suositellaan allasminimiä 85-120-litraiseen kokonsa ja nimenomaan vilkkautensa takia. Okei, itselläni on 15 seeprakalaa 112-litraisessa. Tuossa kipossa pitäytyisin vain yhdessä ns. uivien kalojen parvessa, joka olisi jompi kumpi haluamistasi lajeista. Seeprakalaa laittaisin max. 10 yksilöä (omani ostin huutiksesta, niin määrää oli vaikeampi päättää, seli seli), kardinaalikalaa voisi mennä jopa 20? Eli siis jompaa kumpaa lajia. Vesiarvojensa puolesta taitavat sopia yhteen ilman suurempia ongelmia ja ääriarvoja.
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Sopiiko yhteen?

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Mä en laittaisi noita samaan, koska itselläni on kardinaalikaloja ja nekin asuttavat vain altaan yläosaa. Noin pieneen purkkiin kaksi pinnantuntumassa olevaa parvikalaa on mielestäni liikaa. Ei nuo kardinaalitkaan näytä olevan ihan sieltä rauhallisemmasta päästä...
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”