Paljon Malawialtaita myynnissä,kyllästyttääkö?

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Janichka
Member
Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Mies

Re: Paljon Malawialtaita myynnissä,kyllästyttääkö?

Viesti Kirjoittaja Janichka »

pumpkin kirjoitti:Onko porukka kyllästymässä Malawaarioihin vai oletteko hommaamaassa isompia altaita,kun tuntuu,että kovasti on myynnissä allaskokonaisuuksia? 8O
Olisiko malawien uusi aikakausi alkamassa, minulle ainakin...

Itse kyllästyin tuon seura-akvaarion pitämiseen ja melkein koko akvaario harrastukseen. Mutta sitten näin tuon Mitron laittaman kuvan(http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 4&start=30) ja jotenkin alkoi mielenkiinto Malawiallasta kohtaan herätä.

Nyt on sitten entiset kalat maailmalla ja odotellaan uutta sisustusta altaaseen. Sitten pitäisi vielä kalat valita, siinäpä vasta pulma mutta mielenkiintoinen sellainen....

Kiitos vielä Mitrolle :)
Zissou
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Zissou »

Ja tuolla oli toinenkin kuva:
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 6#p6570236

Mitro voisi päivittää kuulumiset ja vaikka up to date kuvat [;)]
~~~~~~~~~~
The Life Aquatic
Sammy_S
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sammy_S »

Kohta kaksi vuotta näitä kaloja on pidetty, ei ole ainakaan vielä alkanut kyllästyttämään. Ainoana haittapuolena näen lajien saatavuuden heikkouden. Verrataan esimerkiksi tuonne Tukholman liikkeisiin, kun kävin katselemassa. Jösses, harrastajia olis varmasti enemmän jos olis sama tarjonta. 8O
Ja tietenkin se, että oma allas alkaa käydä ahtaaksi. :twisted:
Myytävänä: 440L malaŵi
Janichka
Member
Member

Sammy_S kirjoitti:Kohta kaksi vuotta näitä kaloja on pidetty, ei ole ainakaan vielä alkanut kyllästyttämään. Ainoana haittapuolena näen lajien saatavuuden heikkouden. Verrataan esimerkiksi tuonne Tukholman liikkeisiin, kun kävin katselemassa. Jösses, harrastajia olis varmasti enemmän jos olis sama tarjonta. 8O
Ja tietenkin se, että oma allas alkaa käydä ahtaaksi. :twisted:
Täällä etelässä saatavuus mielestäni hyvä. Jos ei ole liikkeissä niin saavat tilattua... En tietysti tiedä jos jotain erikoisempi kaloja haluaa....
Janichka
Member
Member

Sammy_S kirjoitti:harrastajia olis varmasti enemmän jos olis sama tarjonta.

Tämä on kyllä totta että tarjonta on tosi surkeaa. Varmasti harrastajia olisi enemmän jos malawikaloja olisi tarjolla enemmän. Jos eläinkaupassa sattuu olemaan malaweja ne ovat yhdessä pienessä altaassa joka on jossain nurkassa ja kaloiksi on valittu jotain värittömiä...

Jos kalat valittaisiin tuolta värikkäimmästä päästä niin varmasti ihmiset ihastuisivat niihin. Ja jos myyjät hieman kertoisivat/tietäisivät niistä. Olen muutaman kerran sattunut olemaan liikkeessä paikalla kun asiakas on kysynyt malaweista. Se on mennyt suurinpiirtein näin;

Asiakas: Mitäs kaloja nämä on?
Myyjä: Ne on malaweja. Ne tarvitsevat normaalia kovempaa vettä.
Asiakas: aijaa, no en minä sitten niitä halua...

Moni asiakas varmaan luulee että tuo veden muokkaaminen malaweille sopivaksi on jotain rakettitiedettä vaikkei se sitä tosiaankaan ole.

Mutta eipä sitä heille kukaan kerro....
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja marinum »

Eikä ne edes tarvitse normaalia kovempaa vettä vaan emäksistä [;)] . Kokonaiskovuudeksi riittää 3-6 dH ja Karbonaattikovuudeksi 5-8 dH, mutta pH saisi olla 7,7-8,8.
http://www.aquahoito.info/suomi/akvaario/kovuus.php
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Janichka
Member
Member

marinum kirjoitti:Eikä ne edes tarvitse normaalia kovempaa vettä vaan emäksistä [;)] . Kokonaiskovuudeksi riittää 3-6 dH ja Karbonaattikovuudeksi 5-8 dH, mutta pH saisi olla 7,7-8,8.
Harvalla paikkakunnalla(ei ainakaan täällä) vedenkovuus ole kohdillaan malaweja ajatellessa. Itse(varmaan moni muukin) ainakin jouduin lisäämään natriumbikarbonaattia että sain KH:n nousemaan ja samalla veden emäksisemmäksi eli pH:n kohdilleen. [;)]
Zaphood
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Zaphood »

Janichka kirjoitti:
marinum kirjoitti:Eikä ne edes tarvitse normaalia kovempaa vettä vaan emäksistä [;)] . Kokonaiskovuudeksi riittää 3-6 dH ja Karbonaattikovuudeksi 5-8 dH, mutta pH saisi olla 7,7-8,8.
Harvalla paikkakunnalla(ei ainakaan täällä) vedenkovuus ole kohdillaan malaweja ajatellessa. Itse(varmaan moni muukin) ainakin jouduin lisäämään natriumbikarbonaattia että sain KH:n nousemaan ja samalla veden emäksisemmäksi eli pH:n kohdilleen. [;)]
Pitäisköhän ruveta? Kangasalla tulee hanasta ~PH8:n vettä, KH on tosin 3-4, joten sitä pitäisi varmaan nostaa...
------------
128l + 432l + 200l + 300l; mistänäitäakvaarioitaainatulee
Hakusessa: timanttikirjoahvenpariskunta ja linnunratapleko L262. YV tarjouksia, kiitos.
Janichka
Member
Member

Zaphood kirjoitti:
Janichka kirjoitti:
Pitäisköhän ruveta? Kangasalla tulee hanasta ~PH8:n vettä, KH on tosin 3-4, joten sitä pitäisi varmaan nostaa...
Se sinun pitää itse päättää [;)] Kalojen käyttäytyminen on ainakin mielenkintoista seurattavaa, varsinkin minun Maylandia estherae uros on niin kututouhuissa että keksii vaikka mitä... Esim. ei uskoisi miten paljon noin pieni kala voi siirtää hiekkaa päivässä, paikasta A paikkaan B :D

Malawijärvessä pH on hieman yli 8, karbonaattikovuus noin 7 ja kokonaiskovuus noin 4.
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja marinum »

Janichka kirjoitti:
Lisään minäkin natriumvetykarbonaattia (jota saa muuten apteekeista halvalla kilon purkeissa), mutta pointti oli että eivät tarvitse normaalia kovempaa vettä eli GH:ta tässä tarkoitin [;)] .
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Janichka
Member
Member

marinum kirjoitti:
Janichka kirjoitti:
Lisään minäkin natriumvetykarbonaattia (jota saa muuten apteekeista halvalla kilon purkeissa), mutta pointti oli että eivät tarvitse normaalia kovempaa vettä eli GH:ta tässä tarkoitin [;)] .
Joo, niinhän se menee. Meni kovuudet sekaisin :roll:
akvaariokalat
Junior Member
Junior Member

Re:

Viesti Kirjoittaja akvaariokalat »

f_isu kirjoitti:Itse laitoin malawiaffeneni kiertoon, koska yksinkertaisesti kyllästyin tummaan kivikasa-altaaseeni. Kasvit ovat kuitenkin viehättävämpiä minun silmääni mitä kivet. Nyt tuo ex-malawaarioni toimii siis seura-altaana.
Minä taas haaveilen malawi-altaasta ja olen päättänyt jos joskus hankin neljännen altaan se on ehdottomasti harmaa kivikasa ja värikkäät malawit, olisi se komea ilmestys olohuoneessa.
Kun on entuudestaan jo kolme allasta jotka ovat täynnä kasveja, oikeita viidakoita silloin jo kaipaa jotain tavallisempaa ja yksinkertaisempaa vaikka sen harmaan kivikasan. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”