Mikä "yksittäinen" kala 63l akvaarioon?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kuutti86
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Mikä "yksittäinen" kala 63l akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja kuutti86 »

Moi!

Nyt on mieskin innostumassa akvaarioharrastuksesta (Jes :mrgreen: ). Kysyi minulta, minkä kalan hän voisi itse ostaa akvaarioon. Akvaariossa on nyt 7kääpiömonnista (tulossa 8 lisää) ja 10 rubiinitetraa. Niidenkin parvea varmaan kasvatan jossain vaiheessa. Onko muuten muiden rubiinitetrat keskiveden kaloja? Kun nuo minun omani luulevat olevansa pohjakaloja.. Uskaltavat nyt mennä hieman väliveteen kun KÄÄPIÖMONNISET ovat tohdittamassa! Uskomatonta. Kutivatkin eilen nuo rubiinitetrat! Ja tänään aamulla sama juttu. Heti piti mitata nitriitti, että eivät myrkytyksen takia kude, jotta edes joku jäisi henkiin. Se oli 0.

Mutta se kysymys: Minkä kalan mies voisi itse ostaa akvaarioon, joka ei tarvitsisi isoa parvea ympärilleen? :mrgreen: lpö on 24 astetta altaassa, enkä mielelläni nosta ylemmäs, koska kääpiömonniset eivät tykkää. Eli ehdotuksia otetaan vastaan! Tällä tavalla voin saada nopeammin ISON altaan, jos saan ukkelin vedettyä tähän "hullutukseen" mukaan. :mrgreen:
marinum
Advanced Member
Advanced Member

Re: Mikä "yksittäinen" kala 63l akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja marinum »

Taistelukala.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Taistelukala.
Kaipaisi hippusen enemmän lämpöä.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
marinum
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marinum »

En huomannut että altaan lämpö on nyt 24 mutta kääpiömonniset menevät M. Varjon kirjan mukaan 24-27 asteessa [;)] .
Mutta viileään veteen menisi kyllä pari riikinkukkotokkoa:
http://images.google.fi/images?hl=fi&q= ... a=N&tab=wi
Viimeksi muokannut marinum, 23:37, 31.10.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
kuutti86
Junior Member
Junior Member

Juu,mutta tuo taistelukala ei sillä lailla ole se ensimmäinen kiinnostuksen kohde. [;)] Lisää ehdotuksia otetaan vastaan. :)
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

kuutti86 kirjoitti:Juu,mutta tuo taistelukala ei sillä lailla ole se ensimmäinen kiinnostuksen kohde. [;)] Lisää ehdotuksia otetaan vastaan. :)
Niin ja kuten Deicide jo huomauttikin, niin taistelukala ei lämpötilan puolesta edes sopisi tuonne.

Idea molempien parvien pääluvun lisäämisestä on varmaan ihan ok, mutta noin muuten olen hiukkasen sillä linjalla, että sinne ei sitten enää paljon muuta kannattaisi alkaa lisäilemään. Ehdotukseni onkin, että jos miehesi on osoittanut innostuksen merkkejä, niin ehdota ihan oman altaan ostoa. Siitä voi sitten tehdä mieleisensä. Pistät vaikka tutkailemaan akvaariokirjoja millaisesta lajista tykkäisi ja tekisi sitten sen mukaan suunnitelmat.
kerttu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Hunajarihmakala? Tai tykkäiskö miehes jostain sukaravuista?
kuutti86
Junior Member
Junior Member

Sitä hunajarihmaa oon ehdotellu, mutta ei taida olla tarpeeksi "miehinen" kala. [;)] Kun ykkössuosikkina on partamonni (joka on liian iso tohon altaaseen, tiedän) niin voi päätellä, että haaveena olisi joku "mötkö". Olis antanu ostaa mun alunperin isomman altaan niin olisI voinu saada sen ihailemansa partamonnin. [;)] Sukarapuja olen ajatellut jossain vaiheessa laittaa. Taitaa joutua kuitenkin mies odottelemaan isompaa allasta, innostus ei kuitenkaan ole vielä niin suuri, että omaa hankkisi. [;)]
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Hunja kaipais lämpimämpää vettä kun tuo 24. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”