Mietimme tässä, että akvaario vaikuttaa aika tyhjältä. Mitä noiden kanssa voisi hankkia. Siis lähinnä ajatuksia ja mielipiteitä siitä kuinka paljon asukkaita tuohon voisi hankkia olisi nyt tarvetta. Toki nyt tässä rauhassa annamme akvaariossa tilanteen muuton jäljiltä tasaantua, mutta sen jälkeen olisi kiva saada enemmän elämää akvaarioomme. Mitä kovin haastavia lajeja ei ole etsinnässä, tietenkään. Mietin myös, että akvaarion eri kerroksiin olisi kiva saada seurattavaa. Nyt kaikki hengailevat melko samalla tasolla.
Mies kovasti olisi monnisista kiinnostunut ja vaihdoimme pohjankin 1-2 milliseksi hiekaksi, mutta ilmeisesti aines on kuitenkin liian isorakeista monnisille? Vai onko? Pohjamateriaalin joukossa on myös vanhaa materiaalia joka näyttää suht samankokoiselta kuin ostamamme aines. Terävämpää se kyllä jotenkin mielestäni kuitenkin on.
Sukaravut kiinnostaisivat, mutta ymmärtääkseni niitä ei suositella kauheasti seura-akvaarioihin plus jotenkin ymmärsin netissä suorittamani tiedon etsinnän jälkeen, että kirsikkabarbi voisi olla kiinnostunut syömään raasun.
Miestä kiinnostaisivat myös taistelukalat, lähinnä yhtä urosta ajatteli, mutta mietin, että soveltuuko sekään tuohon porukkaan ja arvoihin kovin hyvin?
Itse mietin intiaanisulkia pientä parvea. Se kai ainakin tuohon porukkaan istuisi ihan hyvinkin?
Kasveista olisin myös kiinnostunut. Mukana tuli kasveja jotka olivat todella surkeassa kunnossa. Ja olivat varsin matalia. Olen ymmärtänyt, että neontetra tykkäisi korkeasta kasvustosta plus akvaarion pinnan peittävästä kasvustosta?
Arvot akvaariossa ovat nyt: Lämpö 24, pH 7, gH 3-5, kH 3.
Ja muualla saamani ryöpytyksen viisastamana pyydän jo valmiiksi anteeksi jos nyt käytin vääriä ilmauksia yms. Tarkoitus on tosiaan hyvät olot järjestää ja tietoa hankkia niin että hyvä hoito onnistuu. Olen siitä toki kiinnostunut, vaikka nyt vähän olosuhteiden pakosta ns. peppu edellä puuhun olenkin tämän asian kanssa kiipeämässä.