Kaikenlaisia kotiloita

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kachiru
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Kaikenlaisia kotiloita

Viesti Kirjoittaja Kachiru »

Minkä kaiken laisia kotiloita on? Haluaisitko kertoa minulle niistä?
Asioita joita haluaisin tietää, kuinka isoksi kasvavat, minkä lämpöisessä ja kovassa vedessä ne elävät etc.

Haluaisin tietää erilaisista kotiloista, googlella yritin etsiä, mutta tulokset oli vähän sitä sun tätä.
Tavoitteenani olisi löytää joko oikein kaunis kotilolaji, tai laji joka kestää lämmintäkin vettä.

Kertokaa ihmeessä kotilosita kaikella sillä tiedolla ja kokemuksella mitä löydätte!

Itselläni on ollut omppuja ja kierteisiä. Omput ovat kauniita, vilkkaita, ja minusta kerrassaan söpöjä. Lisääntyvät oikein helposti (minulla ainakin) Kasvavat isoiksi (n. 5cm) ja elelevät siinä alle 23 asteen lämmössä. Muuten saattavat kupsahtaa. Veden tulisi tietenkin olla kovaa että kuori kestää.
Minulla on niitä paljon omassa satasen altaassani, mutta allas on kyllä nut vanhemmillani. Todella mielenkiintoisia seurata.
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit

Re: Kaikenlaisia kotiloita

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

AW:n keskustelualueelta "Muut kalat ja eliöt" löytyy aika paljon juttua kotiloista. Myös täällä kirjoitteleva nimimerkki "rain" on tehnyt omat, hienot kotilosivut. Osoite taisi olla sademetsä.net
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”