Takoitatko albiinopartamonnia vai albiinomonnista? Mutta olipa kumpi lai hyvänsä ei nuo mainitsemasi kalat ole kalaa syöneet. Olisiko kala mahdollisesti joutunut vedenvaihtoletkun mukana viemäriin ? Jos kyse on albiinopartamonnsta ei ole ihme vaikka et sitä löytäisikään, koska ne on niin hyviä piiloutumaan....
Vaihdatko vettä pitkällä letkulla suoraan viemäriin vai ämpäreillä?
Toivottavasti monnisi löytyy!
Partamonni kyseessä. Vedet vaihdan ämpärien kautta ja katson aina silmä kovana,ettei kaloja tule mukana.. Vaihdoin akvan sisustusta samalla ja siksi olen vähän huolissani kun monni ei vilistänyt akvassa. No pitää toivoa että se on vain piilossa. Se on kuitenkin akvan "vauva"
Jos kerta olet sisustusta muuttanut niin ettei vaan olis jääny jonkun koristeen tms alle? Mä onnistuin kerran jättää n 15 cm partiksen sellasen simpukan alle... Illalla ihmettelin että missä se on ja ku ei näkyny vaik kui etin niin rupesin myllää ja nostelee kaikki ylös niin siellä se simpukan alla oli kuolleena
Toisinaan sitä on tuulilasi. Toisinaan hyönteinen.
Aika hassua onkin silleen, moni varmaan -ei akvaharrastaja- ajattelee, että ne on vain kaloja, mutta kyllä mullakin on suuri murhe, jos joku on hukassa. Kyllä sitä vaan tulee tiirailtua allasta niin kauan ja niin monena päivänä, että sen löytää. Ja sitten on helpotus suuri, jos löytyy ja kala on hyvässä kunnossa .
tetrafani kirjoitti:Partis oli päivän aikana jostain ilmestyny,missä lie seikkaillu.. Tippui ihan kivi sydämeltä kun näin sen vipeltämässä tuttuun tapaan. Hassua
Mun kaverin akvassa (300l) oli partamonni kadoksissa.
Kun mä menin kylään ni me löyettiin partamonni oli lymynnyt kolossa mäti munia vahtimassa. Koska pari päivää myöhemmin akvaan ilmesty partiksen poikasia.
Minä ihmettelen lähinnä partamonnini löytymistä. Se on tähän päivään asti ollut kovin arka tapaus ja ollut esillä ainoastaan yöaikaan, silloinkin ihmisen liikettä säikkyen. Nyt sit hieman vaihdoin akvaariossa järjestystä (ulkosuodatin, oksia yms) ja monni onkin koko ajan esillä! Mistä moinen muutos käytökseen? Hieman säikky se on edelleen, mutta viihtyy oksissa keikkumassa. Hassu otus.
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
Voisko johtua sisäsuodattimesta, pitääkö se outoa ääntä?
Oma partis ja albino ovat aktiivisia myös päivällä ainakin ruoka-aikana.
Ovat kyllä aika säikkyjä äkkiliikkeistä.
meil ei edes huomaa jos joku on kadonnut.. sen verran paljon niitä on että mulla ei ole tälläkään hetkellä tietoa määrästä.. ja kasvillisuus on nii tiheätä ettei niitä edes näe muutenkuin ruoka-aikana, eikä silloinkaan kaikkia yhtäaikaa.. paitsi jos isoin katoaa,sen huomaa heti.. on sellanen mörökölli..
noo nyt pääsevät viikon sisällä isoon altaaseen,siellä on tilaa kaikille
84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
bj kirjoitti:Aika hassua onkin silleen, moni varmaan -ei akvaharrastaja- ajattelee, että ne on vain kaloja, mutta kyllä mullakin on suuri murhe, jos joku on hukassa. Kyllä sitä vaan tulee tiirailtua allasta niin kauan ja niin monena päivänä, että sen löytää. Ja sitten on helpotus suuri, jos löytyy ja kala on hyvässä kunnossa .
Niin ja kun munkin akvaario on runsaskasvinen niin olen aina ihan paniikissa kun katson akvaarioon "Missä Bert on", koitan tirkistellä joka paikan ja sitten lopulta huomaan että oli koko ajan nenän edessä.. Kun se on vielä niin pieni ja vaalea niin "hukkaan" sen kokoajan. Hirvee huoli on jos ei ole näkyvillä..
Meiän Repe-partis on toista päivää kateissa.. vaikka oon "haravoinu" koko akvani, nii ei löydy mistään..
kun luit tätä, niin pitää tänään kun kotiin pääsee, nostella mun kannot sieltä.. itekki kun sisustin tuossa toissapäivänä... ettei oli jääny sen kannon alle...
Noita yökukkujia, jos ei muuten löydy, voi koettaa yllättää pimeän tultua taskulampun valossa. Näin ainakin olen muutaman kerran hengissäoloa tarkistellut, jos joku plekoista ei ruoka-aikaan tullutkaan esille, kuten yleensä tekevät.