Projekti: Imunuoliaisallas (vinkkejä kaivataan)

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ruusu93
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Projekti: Imunuoliaisallas (vinkkejä kaivataan)

Viesti Kirjoittaja ruusu93 »

Eli olen jonkun aikaa haaveillut imunuoliaisaltaasta ja nyt olisi mahdollista perustaa se.

Akvaarioksi olen harkinnut joko yhtä nykyisistäni altaista jonka mitat olisivat 110,5px35kx32s, tai sitten että hankkisin näille jonkun muun altaan. Ehkä joku 150L tai sitten isompi.

Tekniikkaa en ole vielä miettinyt, tai pikemminkin tämä projekti ei ole vielä kehittynyt niin pitkälle. :D Eli tekniikka ehdotuksia otetaan lämpimästi vastaan.

Kalastoksi olen ajatellut Sewellia sp. spottedeja, ja voisko samaan laittaa Sewellia lineloatajeja ? Eli näiden ehdoilla haluaisin akvan laittaa. Olisiko jotain parvikalaa mitä näiden kanssa voisi laittaa tai jotain pohjakaloja ?

Vinkkejä sisustamisen suhteen ottaisin myös vastaan. (:
- 450l kiekkola, 128l sekala sekä leijonanharjaskanien pienimuotoista kasvatusta -
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Projekti: Imunuoliaisallas [vinkkejä kaivataan]

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Moikka!

Kyllähän noiden spottedejen kanssa menee hyvin nuo lineolatat. Mikäli haluaa hyvät olot noille imuille, niin mä en laittais mitään muita kaloja. Imut tykkäävät virtaavasta vedestä eikä akvaario-oloissa sitä voi olla koskaan liikaa. Taas uiville kaloille voi olla melko tuskaista yrittää uida hirmuisessa puhurissa.

Mulla on imualtaassa sekä Sewellioita (lineolatoja ja spottedeja) että Gastromyzon-suvun imujakin. Virtausta olen laittanut niille 1000 litraa tunnissa posottavan kiertovesipumpun (altaan koko on vain 100 litraa) ja siltikin saisi olla virtausta lisää. Mutta jo tossa puhurissa ei paljoa uivia kaloja voi kyllä pitää.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
ruusu93
Starting Member
Starting Member

Kiitos vinkeistäsi. (: Onko sulla minkälainen sisustus ja pohja ? että onko niin karu kuin niillä luonnossa ?

Sitten olen harkinnut noitten imunuoliaisten lisäksi Annamia normaneja, mutta luulen että niitä ei ole suomessa saatavana.
- 450l kiekkola, 128l sekala sekä leijonanharjaskanien pienimuotoista kasvatusta -
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Vanha kunnon Eheim 2252 sisäsuodatin voisi olla aika otollinen tuohon altaaseen.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Pohjana on pyöreä sora, koska hiekka tuppas pöllyämään tossa puhurissa. Pyöreitä kiviä löytyy sekä kasveina jaavan saniaista ja windelöv-muotoa, anubias barteri sekä melalehtiä. Vasemmalla näkyy kiertovesipumpun suihkuputki sekä oikealla anubiaan takana suodatin. Takaseinää koristaa vielä pitkä ilmastinverho. Tässä kuvaa:

Kuva

Kivet ovat pyöreitä oliviini-diabaasi kiuaskiviä ja jaavansaniaiset ja anubias ovat sidottu juurakkoon/kepin pätkään.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
ruusu93
Starting Member
Starting Member

Mukavan näköinen allas. Pitääpä alkaa ettiä tekniikkaa ja isompaa asumusta ton mun purkin nykyisille asukkaille. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”