Edit: Lisätty isot alkukirjaimet.
-Ylläpito
Valvoja: Moderaattorit

Ahaa, jostain kirjasta vaan luin, että se tummenis.millia kirjoitti:
Musta alue näkyy millisnaarailla jo ihan alusta lähtien, eikä kerro siitä mitään onko naaras raskaana vai ei. Se on keino erottaa naaraat koiraista ennen kuin koiraan peräevä muuttuu eväsiittimeksi, eli hyvissä ajoin ennen kuin koiraat pistävät sisarensa paksuksi.

millia kirjoitti:AFCMagic1, mitäs mulla täällä mökillä muutakaan tekemistä ole kuin paapoa pikkuisia.Ne kyllä kasvaa nopsaan kun pitää pyrstöluvun akvaarioon sopivana.
Laskeskelin että olen tänä kesänä siirtänyt tuosta 100-litraisesta noin 400 poikasta kasvamaan lammikkoon. Ne mitä ei ole saatu kiinni, ovat saaneet jäädä viiden aikuisen naaraan kanssa akvaarioon.
Lammikossa on aika viileä vesi, mutta toisaalta ravintoa riittää ötököiden merkeissä joten nekin mitä sinne olen kiikuttanut eivät häviä montaa milliä pituudessa.
Sun tarvis nyt tarkistaa hoitorutiinit tai viivotin, koska milliksen poikaset ovat jo syntyessään sen arviolta 7 mm (ilman pyrstöevää). Kyllä tuollaiset ahneet pikkukalat kykenee kasvamaan nopeamminkin kuin sentin kuukaudessa (olis pitänyt vaihtaa useammin vettä).
Ai niin, ikä on arvio. Millisnaaraat tulivat mulle joskus kesä-heinkuun vaihteessa ja ensimmäinen poikue noin viikon kuluttua saapumisesta.
millis1_-_1, periaatteessa silmät näkyvät, mutta käytännössä millikset kiitävät kuitenkin sitä vauhtia, että paljaalla silmällä et mitään silmiä näe nahan läpi. Siihen tarvitaan joko hyvä suurennuslasi tai makro-objektiivilla varustettu kamera.

niin???millis1_-_1 kirjoitti:Nyt löytyi aika vanha poikanen "pusikosta". Nappasin sen kelluvaan poikasakvaarioon. Se on varmaankin uros, koska ei näy raskaus pilkkua. Se on n. sentin pituinen, joten varmaankin aika vanha.Voiko sen laittaa isojen millisten kanssa jo "ilman seiniä"?