Koko haaste?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Koko haaste?
Moi akvaariolaiset,
Oon tässä miettiny ja tahtois hankkia uutta allasta, mutta kun tahtoisin että mitat olis joku 170cm pitkä, 70cm korkea ja 60 syvä, mutta kun 60 näyttäisi olevan syvin mitä on saatavilla, onko se korkeus sitten joku haaste/este akvaarion rakentamisessa?
Oon tässä miettiny ja tahtois hankkia uutta allasta, mutta kun tahtoisin että mitat olis joku 170cm pitkä, 70cm korkea ja 60 syvä, mutta kun 60 näyttäisi olevan syvin mitä on saatavilla, onko se korkeus sitten joku haaste/este akvaarion rakentamisessa?
Re: Koko haaste?
Kyllä tilaamalla saa mitä haluaa, mutta hinta vain sitten tuppaa nousemaan. Itselläni on 180*80 pohjalla oleva 60cm korkea allas, eikä sen saannissa ollut mitään ongelmaa. Tuo korkeus kun nousee yli 65cm monet valmistajat käyttävät 12mm lasin sijasta 15mm lasia ja se on lähes tuplaten kalliimpaa kuin 12mm. Ja tuota 15mm lasia ei välttämättä akvaariopajoilla ole edes hyllyssä korkean hinnan vuoksi.
Suolaista, mutta niin makeaa...
-
- Senior Member
Kuinkas paljon tuo leveys vaikuttaa lasin paksuuteen jos on normi 60cm korkea allas kun itsekkin mietin allasta joka olis 200x75x60 ja paljonko tuollaselle pitää laskea lisähintaa kun ei ole enää perusmitoissa?Jacke kirjoitti:Kyllä tilaamalla saa mitä haluaa, mutta hinta vain sitten tuppaa nousemaan. Itselläni on 180*80 pohjalla oleva 60cm korkea allas, eikä sen saannissa ollut mitään ongelmaa. Tuo korkeus kun nousee yli 65cm monet valmistajat käyttävät 12mm lasin sijasta 15mm lasia ja se on lähes tuplaten kalliimpaa kuin 12mm. Ja tuota 15mm lasia ei välttämättä akvaariopajoilla ole edes hyllyssä korkean hinnan vuoksi.
Mulla on normaali 12mm lasi pohjana eli tuo syvyys ei vaikuta niin paljoa kuin korkeus. Itse olen ottanut huomioon normaalia suuremman syvyyden jalustassa lisäämällä jalkapareihin keskelle 3. jalan, sekä hankkimalla altaan alle himpun paksumman (21mm) vanerin.
Suolaista, mutta niin makeaa...
-
- Member
- Akvaarioseurat: OAS
- Sukupuoli: Nainen
Jos olet pitkäraajainen ihminen niin ei. Huoltotyöt on helpompi tehdä matalampaan altaaseen.malawi kirjoitti:Moi akvaariolaiset,
40l, Aphyosemion australe
80l, Pterophyllum scalare perhe
650l, Ancistrus sp., Apistogramma borellii, Corydoras paleatus, Corydoras pygmaeus, Pterophyllum scalare, Pterygoplichthys gibbiceps
80l, Pterophyllum scalare perhe
650l, Ancistrus sp., Apistogramma borellii, Corydoras paleatus, Corydoras pygmaeus, Pterophyllum scalare, Pterygoplichthys gibbiceps
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Tilaamalla saa mitä haluaa. Itsellä kun käsivarret eivät ole kovin pitkät toivoisin usein akvaarion korkeuden olevan vähemmän kuin 50cm.
Kai noita jalustojakin saa haluamallaan korkeudella? Ylttää sitten kädetkin tarvittaessa pohjaan...
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
Saa hyvinkin. Meidän uusi jalka on 38 senttiä.Sassi kirjoitti:Kai noita jalustojakin saa haluamallaan korkeudella? Ylttää sitten kädetkin tarvittaessa pohjaan...
------------
128l + 432l + 200l + 300l; mistänäitäakvaarioitaainatulee
Hakusessa: timanttikirjoahvenpariskunta ja linnunratapleko L262. YV tarjouksia, kiitos.
128l + 432l + 200l + 300l; mistänäitäakvaarioitaainatulee
Hakusessa: timanttikirjoahvenpariskunta ja linnunratapleko L262. YV tarjouksia, kiitos.