Ancistrus Albino Longfin
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Ancistrus Albino Longfin
Onko kenellekkään tietoa mikä on näitten kalojen saatavuus on? Myös normivärisenä, todella hienoa ovat kyllä!! Hinta saattaa olla aika kova...
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Ancistrus Albino Longfin
Hienoja? Noita maatiasvärisiä pitkäeväisiä partiksia juuri kauhistelin Tuurin kalakaupassa. 

-
- Advanced Member
Aijaa, mun mieslestä ne on hienon näköisiä. Onko se sitten ihmisen kehittämä muotoa kun kauhistelit niitä?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Mun täytyi ihan käydä googlella katsomassa millaisesta kalasta on kyse. Täytyy myöntää, että vaikka kovasti albiinoista pidän, niin en niitä itselle mielellään hanki, juuri siksi että ovat yleensä (kuulemma) aika sukurutsattuja, eivätkä niin kestäviä. Ja mun on vaikea kuvitella että huntueväinen monni nauttisi olostaan ja pystyisi liikkumaan kunnolla. Siis vaikka albiinojen ulkonäöstä yleensä pidän, niin nyt kyllä vastaisin eri lailla "rumin kala top 5"-keskusteluun, ikävä kyllä. Ehkä se on tottumiskysymys, luultavasti ei. Kyllä mun mielestä mopsitkin on kauniita, mutta sellaisen pitäminen lähentelee musta eläinrääkkäystä. Tämä on nyt minusta vähän sama asia. Anteeksi että avauduin ja kerroin mielipiteeni. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
-
- Starting Member
Mä olen samaa mieltä tuosta, että huntueväisyys varmasti vaikeuttaa monnin elämää.
Muistaakseni Ingo Seidelin L-monnit kirjassa sanotaan, että huntueväinen muoto on
ihmisen jalostama. Taas on ihminen jalostuksessa ajatellut jotain ihmeellisiä ulkonäkö"hienouksia"
unohtaen, mikä on eläimelle hyvä ja mikä ei
Muistaakseni Ingo Seidelin L-monnit kirjassa sanotaan, että huntueväinen muoto on
ihmisen jalostama. Taas on ihminen jalostuksessa ajatellut jotain ihmeellisiä ulkonäkö"hienouksia"
unohtaen, mikä on eläimelle hyvä ja mikä ei

-
- Advanced Member
Se on kyllä uskomaton miten ihminen on saanut aikaseksi tehdä näitä muotoja kaloille. Esim. Blue Diamond kiekkokala, miten ihminen on saanut luonnon kiekosta muodostettua täysin kirkas sininen väri! Ja vaikka mitä muitakin värimuotoja, meloonit, pigeon blood jne.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Mun mielestä jalostus on ok kunhan se ei vaikeuta eläimen normaalia elämää tai tee siitä todella sairasherkkää. Itse tällä hetkellä pyrin hankkimaan vain sellaisia lemmikkejä, joita voin katsella ja hoitaa ilolla ja olla niin varma kuin varma voi olla että ovat tyytyväisiä elämäänsä. Kala joka vain nykii eteenpäin liehuevineen on aivan kamalaa katsottavaa. Vaikka jotkut jalostukset voi näyttää ihan hienoilta, olisi kuitenkin ollut (ainakin minun mielestäni) parempi jos olisi vaan tyydytty mahdollisimman luonnon lajien kaltaisiin muotoihin.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).