Itse voin rehellisisti tunnustaa etten noista vesikemioista oikein ymmärrä mitään vaikka olen palstoja lukenutkin. Tuntuu vain vaikealta vaikka ei varmasti olekaan kun asian hoksaa kaikkineen. Kauppias antoi seran 5 in 1 testi liuska paketin kouraan, kun kyselin noista testeistä ja kehotti jättämään nuo tippatestit ammattilaisille. iiks..
Haluaisinkin nyt saada selkeän suunnan hommilleni ennekuin tuhlaan rahojani enempää. Kysymykseni siis on näitten alkuselvitysten jälkeen...
Voinko aloittaa tuon akvaarion kypsyttämisen sillä multa ymppi menetelmällä, vaikka akvaariooni on laitettu noita Seran tuotteita(nitrivec ja aquatan)? Voinko antaa akvaariossa olevien kasvien olla siellä kypsyttämisen ajan vai koituvatko nämä kasvit tiettämättömyyteni uhriksi?
Tai voinko esim. hankkia 3-5 kalaa ja antaa niiden hoita se kypsytys pikkuhiljaa vaikka 4 viikon ajan noiden kasvien kanssa? Tai voinko laittaa pienemmän(vanhasta käyttämättömästä akvaariosta) olevan suodattimen erikseen kypsymään ympillä ja sitten siirtään sen avulla bakteerikannan uuteen akvaariooni?
Olen tällä hetkellä niin sekaisin kaikesta kun toiset neuvoo tekemään sitä ja toiset toista. Osa käskee hankkimaan kaloja pikkuhiljaa ja osa käskee odottamaan tyyliin 5 viikkoa. Mitä tehdä?