Liota vaan, mulla on ollu omenapuun oksia altaassa/altaissa ongelmitta, ja laitoin niitä altaaseen vaikka vielä päästivätkin väriä. Kyllä se siitäcondevil kirjoitti:Ajattelin testata kelluuko tuo yllämainitsemani omenapuun oksa ja laitoin sen kylpyammeeseen. Ammeessa ollut vesi värjäytyi keltaiseksi!!! Täytin ammeen muutaman kerran uudestaan vedellä ja joka kerta vesi muuttui keltaiseksi.Uskaltaako tuota kepukkaa nyt sitten laittaakaan akvaarioon?!?
Luonnosta kiviä ja puuta?
Valvoja: Moderaattorit
-
kimsl
- Advanced Member

- Sukupuoli: Mies
Re: Luonnosta kiviä ja puuta?
-
Miss_Molton
- Senior Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
Pajunkuoressa on kuulemma jotain lääkemäisiä (en muista oikeampaa sanaa) ominaisuuksia, joten sen takia pajua ei kai tulisi akvaariossa käyttää.Lammikkoilija kirjoitti:Onko kukaan kokeillut kasvattaa pajua altaassa, hiekkapohjaan vain sopiva oksanpätkä, ja siinähän se alkaisi kasvaa?
^ Asetyylisalisyylihappoa.
-
tarumarika
- Junior Member

Joo eli mulle on aina täälläkin neuvottu että liottaa vaan muutamia viikkoja vaihtaen vettä välillä, vaikkapa 2-3 kertaa viikossa tai enemmän jos on tarviscondevil kirjoitti:Ajattelin testata kelluuko tuo yllämainitsemani omenapuun oksa ja laitoin sen kylpyammeeseen. Ammeessa ollut vesi värjäytyi keltaiseksi!!! Täytin ammeen muutaman kerran uudestaan vedellä ja joka kerta vesi muuttui keltaiseksi.Uskaltaako tuota kepukkaa nyt sitten laittaakaan akvaarioon?!?
Voiko koivuakin ja pihlajaa laittaa akvaarioon?
Kissa, Hamsterin terra
-
Apitha
- Starting Member

Nostanpas tämmöistä vanhaa ketjua taas esille kun pohdiskelen ensi keväänä perustettavan altaan sisältöä
Hassua, näkyi vanhalla nikillänikin olevan joku kommentti jo tässä ketjussa, vuosien takaa, vuodelta 2004, ja saman asian äärellä siis jälleen
Onko tieto lisääntynyt vuosien aikana näiden puulaatujen soveltuvuudesta akvaarioon? Mitä kaikkea (Suomen) luonnosta löytyvää ja mitä puulaleja olette akvaarioissanne käyttäneet? Mulla olisi nyt hyvää aikaa käsitellä niitä oksia ym. tässä talven aikana
Onko tieto lisääntynyt vuosien aikana näiden puulaatujen soveltuvuudesta akvaarioon? Mitä kaikkea (Suomen) luonnosta löytyvää ja mitä puulaleja olette akvaarioissanne käyttäneet? Mulla olisi nyt hyvää aikaa käsitellä niitä oksia ym. tässä talven aikana
Entinen kiekkoharrastaja (ex-Helmi1978) palaa kahden muuton ja kahden lapsen (=6 vuoden tauon) jälkeen akvaariohommiin. Suunnitelmissa nyt n.500-litrainen allas, ehkä lehtikalasta lähdetään liikenteeseen tällä kertaa.
-
miljoonakala84
- Elite Member

Ite olen ainakii omissa akvaarioissa pitäny kuivunutta katajaa ja vedestä löydettyjä uppopuita, nämä on ainakii kestäny tosi hyvin. 
Kai sitä sitte pitää uskaltautua lähtee tonne mehtää:D
Harrastus tauolla
-
Apitha
- Starting Member

Minulla kävi kans mielessä, jos nyt tuolta vielä ennen pakkasia jotain oksankäkkyrää löytäisi, kuorisi ja jättäisi talveksi pakkaseen kuivumaan. Sitten keväällä ne kuivuneet oksat yrittäisi liotella uppoavaksi 
Entinen kiekkoharrastaja (ex-Helmi1978) palaa kahden muuton ja kahden lapsen (=6 vuoden tauon) jälkeen akvaariohommiin. Suunnitelmissa nyt n.500-litrainen allas, ehkä lehtikalasta lähdetään liikenteeseen tällä kertaa.