Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.
Onko tietoa puutorin akvaario Joki altaista, altaan nimi olisi Nemo 632 litraa.
Onko tuotemerkki luotettava, onko seuranut yllätyksiä, kaikki kokoemukset otetaan avosylin vastaan.
Harketsen suuresti kyseisen altaan ostoa, mutta kun tuotemerkistä ei mitään tietoa.
Kiitos kaikille jotka viitsivät vastata.
Täältä löytyy 3kpl omilla mitoilla tilattuja jokiakvaarioita (230 kulma, 250 ja 430) ja ei löydy moitittavaa. Mielipiteitä ja kokemuksia on kuitenkin monia.
Huomionarvoisena pitäisin että kannattaa miettiä etukäteen omat sähköistyksen ja putkituksen tarpeen ja speksata ne tarkasti valmistajalle. Ihan vaan etteivät tukilistat tule tielle tai kanseilevyssä ole reikää juuri siinä päässä missä et itse halua. Itsellä on juurikin poikkilistojen paikkoja hiukan muuteltu ja kansilevyt tulleet ilman reikiä.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Tilasin JuTa-akvaarion Porista. Tilausta tehdessäni tuli muuten juttua eri akvaarioista. Myös siellä asti myyjä antoi negatiivista palautetta Puutorin akvaarioista. Lisäksi hiukan myöhemmin toisen turkulaisen akvaariokauppiaan kanssa jutellessani hän kertoi seuranneensa tilannetta nyt 15 vuotta, eikä akvaarioiden laatu ole sinä aikana parantunut. Sanoi hänellä olevan useampia asiakkaita, joiden akvaario oli hajonnut parissa kuukaudessa. Toki kyseessä on nyt kilpailevat yritykset, joten se täytyy ottaa huomioon kommentteja kuunnellessa, mutta minä luotan näihin kommentteihin enkä aio sekaantua Joki-akvaarioihin.
Kylpyhuoneessa 165-litraa, makuuhuoneessa 84-litraa by Lidl ja eteiseen tilattu JuTa 270-litraa (toimitus elokuussa). Ja tietenkin kaksi kissaa joka paikassa. http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2biht+n ... rioni.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mullakin on ollut noita Jokialtaita eikä moitittavaa ole ollut. Se tässä on kumma kun juttua piisaa pirusti, mutta vielä ei ole näkynyt heitä, joilla omakohtaisia kokemuksia? Heitä odotellessa jätän nuo jutut omaan arvoonsa. On totta, että joskus kauan sitten Puutorin purkit oli luvattoman ohuesta lasista, mutta mun käsittääkseni nykyään on toisin, ei mun ainakaan tarvinnut erikseen pyytää kymppimillisiä viime Joulukuussa isompaa allasta ostaessani, vaan ihan ilman pyytämättä oli sitä. Esim. Giant tekee paljon sitä suuremmatkin vielä saman paksuisesta. Sitten on taas valmistaja/ia jotka ehkä jo lyö varmaa varman päälle, mikäs siinä jos asiakas hakuaa maksaa. Ihmiset on vaan sellaisia, että paha kello kuuluu aina kauas ja on kivaa mollata muita, mitäpä siitä jos asiat on tapahtuneet joskus vuonna kivi ja keppi. Kyllä mun mielestä kaikkein ikävin kauppias on se, joka haukkuu kilpailijoitaan, mun ostohalu ainakin vaan vähenee siitä...
En haluaisi millään puuttua tähän keskusteluun mutta bj:n kommentin jälkeen on ihan pakko. Valitettavasti omakohtaista kokemusta ei minullakaan ole mutta erittäin läheistä kylläkin. Kolmella tutulla on alkanut uusi ko. liikkeen valmistama akvaario vuotamaan hyvin lyhyessä ajassa. Viimeisin sattui viime talvena, onko se sitten aikaa kivi ja sakset mutta omasta mielestäni kuitenkin aika hiljakkoin. Ja tätä allasta ei oltu saatu täytettyä kuin kolmannes kun jo vuoto alkoi. Ja liikkeen mukaan koeponnistus oli suoritettu ennen altaan asiakkaalle toimittamista. Takuu kyllä olisi tässäkin tapauksessa pelannut mutta asiakas ei enää halunnut uutta allasta ko. liikkeen tekemänä vaan vaihtoi allasvalmistajaa.
Tässä ei ole mitenkään tarkoitus hyökätä ketään vastaan mutta haluan vain sanoa että vuotoja tapahtuu edelleenkin, syitä en mene edes ääneen arvuuttelemaan, tiedänpähän vain mistä en itse tilaa altaitani.
Ko. firman altaat on just niitä, mitä liikkeisiin tarjotaan korjattavaksi jatkuvasti. Jättäisin väliin. Kannattaa ostaa laatu akvaario heti alkuun. Jos ei halua mitään erityistä, niin kuopiolaiset on hyviä. Niissä lasin paksuus on kohillaan ja työn laatukin kohdallaan.
No Jippon kertomassa on vähän konkreettisempaa tietoa. Kun paljon on tuntunut jutut olevan kauppiaiden ylläpitämää. Siltikään ei yksi tai kaksikaan rikkinäistä ole järin paljon siitä määrästä, mitä mun käsittääkseni Puutori valmistaa. Se on vain silleen käsittämätöntä elävässä elämässä, että kun takuutkin pelaa, ni valmistaja porskuttaisi vuodesta toiseen huonoilla valmisteilla. Mä en kyllä käsitä, että miten se on mahdollista, voisiko joku valaista asiaa? Kyllä muilla aloilla semmoiset firmat tai tuotteet on hävinneet aika äkkiä kannattamattomina. Kyllähän niissä Kuopiolaisissakin on ollut virheitä, palstallakin muistaakseni jokin aika sitten oli tapaus jossa keskituki pettänyt, mutta se firma ei ole kenenkään hampaankolossa.
Voitaisiin ottaa mukaan eri valmistajien tekemien altaiden lukumäärä versus vialliset altaat. Kuopion akvaariovalaisin eli Giant on valmistanut yli 50000 akvaariota, mihin valmistus määriin ei yllä yksikään muu kotimainen valmistaja. Tähän "verstaaseen" verrattuna Puutorinakvaario on pikku näpertelijä...
Jacke kirjoitti:Voitaisiin ottaa mukaan eri valmistajien tekemien altaiden lukumäärä versus vialliset altaat. Kuopion akvaariovalaisin eli Giant on valmistanut yli 50000 akvaariota, mihin valmistus määriin ei yllä yksikään muu kotimainen valmistaja. Tähän "verstaaseen" verrattuna Puutorinakvaario on pikku näpertelijä...
Faktatietoa ei ole, mutta veikkaisin, että edes mennyt turun akvaario hakkaisi tuon ennätyksen. Sehän oli omana aikanaan periaatteessa ainut suomalainen akvaariovalmistaja. Onko muuten jonkun tuttavapiirissä joku jolla turun akvaarion (elox) valmistama akvaario on hajonnut?
Jos en muista väärin niin tääläkin oli juttua kuvan kera jostain kehysakvaariosta missä lasi oli pamahtanu halki ja muutama vuosi sitten tuttavalla paukahti juuri samalla tavalla etulasi yks kaks halki mutta en enää muista merkkiä kylläkään,vaan kehysakvaario oli sekin kyseessä mutta olen miettinyt sitä että johtuuko tuollaiset halkeamiset akvaarion kehyksistä,jos se paineesta saa aikaan jonkinlaisen vääntymisen,eli olisko kokolasi altaat sittenkin kestävempiä kun niistä en koskaan ole kuullut mitään saman tapaisia juttuja,jos ei keskitukia lasketa mukaan.
Tarkoittaa siis sitä, että kehykset ovat vain koristeena.
Käsittääkseni kehysakvaarioiden kokoaminen on nopeampaa (lasit kiinnitetään valmiiseen kehykseen) kuin kokolasialtaiden. Tästäjohtuen kehysaltaiden hinta on halvempi ja saatavuus huomattavasti parempi.
Eiköhän nuo hyvät kokolasialtaat ole tehty kumminkin hieman paksummasta lasista joka selittää myös hintaeroa. On ne kehykset kumminkin tukemassa sitä ohuempi lasista allasta ja suojaamassa kolhuilta.
Ihan nyt en vannomaan mene, mutta tuskin erikeeper tai muukaan vastaava liima kehyksen ja lasin välissä siihen altaan kokonaiskestävyyteen niin paljon vaikuttaa, että ohuempaa lasia voidaan käyttää:D
Turun akvaarion elox-akvaarioissa kehykset on kiinni toisissaan sellasilla pikkusilla "niiteillä" kehyksen saa nyppäsemällä irti jos haluaa.
Teemu Salonen kirjoitti: Kannattaa ostaa laatu akvaario heti alkuun. Jos ei halua mitään erityistä, niin kuopiolaiset on hyviä..
Paksulla lasilla, takuulaatua suoltaa Porin(akvaariokeskus) ja Jussi.
Mä olen siirtynyt kokonaan JuTa-altaisiin, enkä muuhun enään vaihda.
Täällä poksahti Giantin altaasta keskituki(onneksi pieni allas ja vesi pysyi sisällä!) ja turkulaista "hylkytavaraa" löytyy paikattuna(pohja tuettu toisella lasipalalla ja 160 cm pitkä n. 60 korkea allas, ohuella lasilla, on tuettu lasiseinällä keskeltä).
Jacken mainitsema tilasto rikkinäiset vs. myydyt per valmistaja oliskin mielenkiintoiset nähdä. Kun tuntuu se jotenkin siltä, että toisia Kaupin naama hiertää kovinkin ja silloinhan ei ko henkilöllä ole hiuksetkaan hyvin ja kengätkin on vääränväriset... On moitittu koko kauppaa, esim että altaissa on ollut joku kuollut kala. Kauemmin kun näissä turun seudun kaupoissa on asioinut, ni ei täällä ole yhtäkään kauppaa, joka esim. tuolla kriteerillä olis sitten se hyvä kauppa. Ja edelleen minuu ihmetyttää se, että kuinka se toiminta voi olla kannattavaa nyt jo vuosikymmenestä toiseen.
Vähän näistä on tullut mieleen väittelyt Mersu vai Toyota tai Toyota vastaan Opel. Mä oon tyytyväisenä ajellut Forttiani.
Noh, ei silti, JUTA allas itseänikin kiinnostaisi, varmaa varman päälle ja niissä on tosi nätit kehykset.